Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 oktober 2009, 20:37
winterzzz85's schermafbeelding
winterzzz85 winterzzz85 is offline
Junior Member

Standaard E30-4 melding tijdens tijdelijke preview periode

Hallo ,

ik heb sinds 2 weken een abonnementje bij Ziggo op Digitale Televisie. Eerst kocht ik de CI+ module in de veronderstelling dat deze zou werken op mijn tv, foutje. Omdat toch mijn 2 maanden 'alle-zenders-gratis' in waren gegaan heb ik het kaartje eerst even in een andere decoder(bij mijn ouders) gehad, hier kon ik heerlijk Eredivisie Live e.d. volgen. Na deze 2 weken had ik genoeg geld bij elkaar gespaard om de Humax 5050c te kopen. Hierbij flink haast gemaakt zodat ik nog lang kon genieten van mijn Preview Periode.

Helaas! Alle zenders die standaard in het pakket zitten werken maar de zenders die ik tijdelijk gratis zou moeten kunnen ontvangen geven de melding E30-4 Even Geduld...dit geduld wordt inmiddels aardig op de proef gesteld.

Gebeld met Ziggo en die wisten te vertellen dat ik inderdaad nog recht had op de gratis periode. Smartcard uit de decoder gehaald, stroom eraf gehaald. etc. etc. Maar nog steeds geen resultaat...

Waar ligt de fout nu? Iemand die dit zelf ook heeft gehad?

Bedankt alvast,

vr. gr. Jos Winters
Oud 3 oktober 2009, 21:49
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winterzzz85 Bekijk bericht
ik heb sinds 2 weken een abonnementje bij Ziggo op Digitale Televisie. Eerst kocht ik de CI+ module in de veronderstelling dat deze zou werken op mijn tv, foutje. Omdat toch mijn 2 maanden 'alle-zenders-gratis' in waren gegaan heb ik het kaartje eerst even in een andere decoder(bij mijn ouders) gehad, hier kon ik heerlijk Eredivisie Live e.d. volgen. Na deze 2 weken had ik genoeg geld bij elkaar gespaard om de Humax 5050c te kopen. Hierbij flink haast gemaakt zodat ik nog lang kon genieten van mijn Preview Periode.
Ik weet niet wie je heeft verteld dat de preview periode 2 maanden is, maar dit staat op de site van Ziggo (vraag aan Tess: smartcard preview periode):

De eerste twee weken ontvang je bij Digitale Televisie alle zenders van Ziggo gratis ter kennismaking. Is je preview periode verlopen, activeer je smartcard dan via Mijn Ziggo of bel 0900 - 20 20 000 (lokaal tarief). Je bestelling voor extra zenderpakketten kun je hier gelijk doorgeven

Eredivisie live 1 kun je trouwens heel oktober zien, het is de zender van de maand. En de humax 5050 is een goede keuze!
Oud 4 oktober 2009, 10:45
winterzzz85's schermafbeelding
winterzzz85 winterzzz85 is offline
Junior Member

Standaard toch vreemd

Ok dat is jammer maar alsnog vreemd...want ik heb het pakket de 21e gekocht zag ik zojuist op mijn bon. De decoder zal ik rond de 30e hebben aangeschaft. Vanaf toen deed het probleem zich al voor. Tijdens het telefoontje met de Ziggo medewerker wist hij mij te vertellen dat mijn periode nog steeds zou moeten lopen...
Oud 4 oktober 2009, 11:02
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winterzzz85 Bekijk bericht
Ok dat is jammer maar alsnog vreemd...want ik heb het pakket de 21e gekocht zag ik zojuist op mijn bon. De decoder zal ik rond de 30e hebben aangeschaft. Vanaf toen deed het probleem zich al voor. Tijdens het telefoontje met de Ziggo medewerker wist hij mij te vertellen dat mijn periode nog steeds zou moeten lopen...
Op deze pagina http://www.ziggo.nl/klantenservice/v...visie-digitaal vind je de stappen die je bij een E30 zou moeten uitvoeren. Ik weet niet of je al deze stappen al met de Ziggo medewerker hebt doorlopen, vooral stap 3 en 4 lijken belangrijk. Succes.

* Ik krijg de melding E30 in beeld van mijn digitale televisie
o E30 is een tijdelijke melding. De digitale ontvanger voert dan een controle uit. Zorg er wel voor dat je de smartcard geactiveerd hebt. Dit doe je via Mijn Ziggo of telefoonnummer 0900-20 20 000 (lokaal tarief). Als je de smartcard geactiveerd hebt, zet de digitale ontvanger dan op Nederland 1.

Heb je na vijftien minuten nog geen beeld, herstart dan je digitale ontvanger via de volgende stappen:
1. Schakel de digitale ontvanger uit en verwijder de smartcard.
2. Haal vervolgens minimaal 30 seconden de digitale ontvanger van de stroom.
3. Sluit de kabel en stroom weer aan, maar plaats de smartcard nog niet.
4. Na enkele minuten vraagt de digitale ontvanger de smartcard te plaatsen.
5. Plaats de smartcard weer in de digitale ontvanger.
De melding E19 verdwijnt weer na enkele minuten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten