Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 oktober 2009, 20:33
owevers's schermafbeelding
owevers owevers is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3I / Arris 702
Standaard Verbinding ok, toch sloom

Hallo,

Sinds de wissel een Arris 702 gekregen en leek goed te gaan. Snelheid is +/- 47 mbit op ziggo.speedtest.nl en downloaden gaat met +/- 5,6 mb/sec

Toch heeft internet explorer, Ventrilo (Teamspeak) moeite om snel verbinding te maken. Vooral bij Ventrilo is het een drama, de pakketten komen soms pas na 5 minuten aan.

Nu heb ik een Pathping (gecombineerde traceroute en ping in een cmd box) gedaan naar ziggo.nl bijvoorbeeld en met of zonder mijn router aangesloten zie ik met verbazing dat op de 2e hop een sneuvel percentage tevoorschijn komt van gemiddeld 80%
Ip adres van die hop is 10.194.128.1.
Zou dit in de wijkcentrale kunnen zijn ??? ? Ik wordt er een beetje treurig van, eerst veel spontane reset's die nu eindelijk weg zijn en nu begint de verbinding te happeren..

Probeer dit trouwens maar eens aan die digibeten van de servicedesk te vertellen, kun je beter niet bellen want als je met termen gaat gooien gaan de oren al klapperen bij hun
Oud 4 oktober 2009, 00:05
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Packet loss 'onderweg' is geen probleem, dan heb je gewoon een apparaat te pakken dat maar in beperkte mate reageert op ICMP requests, zoals veel CMTS-en van Ziggo, die dus weer zo'n 10.x.x.x IP hebben als jij ziet. Dit beperkt reageren doen ze omdat dit verkeer de allerlaagste prioriteit heeft, en niets toevoegd aan je verbinding.

Als de hops erachter, en met name de eindhop geen packet loss laten zien, is er niets aan de hand.
Oud 4 oktober 2009, 00:11
owevers's schermafbeelding
owevers owevers is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3I / Arris 702
Standaard

Waarom heeft Ventrilo er dan moeite mee om verbinding te houden en bij COD4 bijvoorbeeld wordt ik vaak eruit gegooid ivm packet lose van PB.

Via een dongel heb ik geen problemen om op dat moment ventrilo verbinding te houden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten