Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 oktober 2009, 19:34
dksant01's schermafbeelding
dksant01 dksant01 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in één
DTV: Samsung
Angry Ellende

Onlangs heb ik een "alles in één pakket" besteld. Vrij snel daarna ontving ik een factuur voor een Cisco met harde schijf, die ik direct moest betalen, waarna ik het apparaat ontving. Er werd een installatie afspraak gemaakt voor zaterdag 3 oktober 2009 tussen 8 en 13 uur. Daarna kwam er een automatisch telefoontje met de mededeling dat ik de installatie monteur op 3 oktober 2009 tussen 12 en 18 uur kon verwachten. De order en de afspraak werd ook nog schriftelijk bevestigd. Voor alle zekerheid dus maar thuis gebleven vanaf 8 uur 's-morgens tot 18:30 uur 's-avonds. Geen monteur gezien en telefonische navraag leerde mij, dat Ziggo het ook niet wist. Het speet ze maar ze konden alleen een nieuwe afspraak maken voor 20 oktober a.s.Het hielp niet, dat ik Ziggo mededeelde, dat ik mijn internetaansluiting per de 9e oktober al opgezegd heb. (Dom van me) Het Cisco apparaat kan ik volgens Ziggo niet teruggeven, want ik heb het, nog nieuw in de doos, al meer dan 8 dagen in huis, aldus Ziggo. Dus, geen internet, 300 euro kwijt en een illusie armer.
Oud 3 oktober 2009, 19:54
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dksant01 Bekijk bericht
Onlangs heb ik een "alles in één pakket" besteld. Vrij snel daarna ontving ik een factuur voor een Cisco met harde schijf, die ik direct moest betalen, waarna ik het apparaat ontving. Er werd een installatie afspraak gemaakt voor zaterdag 3 oktober 2009 tussen 8 en 13 uur. Daarna kwam er een automatisch telefoontje met de mededeling dat ik de installatie monteur op 3 oktober 2009 tussen 12 en 18 uur kon verwachten. De order en de afspraak werd ook nog schriftelijk bevestigd. Voor alle zekerheid dus maar thuis gebleven vanaf 8 uur 's-morgens tot 18:30 uur 's-avonds. Geen monteur gezien en telefonische navraag leerde mij, dat Ziggo het ook niet wist. Het speet ze maar ze konden alleen een nieuwe afspraak maken voor 20 oktober a.s.Het hielp niet, dat ik Ziggo mededeelde, dat ik mijn internetaansluiting per de 9e oktober al opgezegd heb. (Dom van me) Het Cisco apparaat kan ik volgens Ziggo niet teruggeven, want ik heb het, nog nieuw in de doos, al meer dan 8 dagen in huis, aldus Ziggo. Dus, geen internet, 300 euro kwijt en een illusie armer.
Als ik het goed begrijp, heb je in een emotionele opwelling je internet opgezegd?

Hoe het ook zij: bij wie ligt in principe de fout? Een keten van reacties veroorzaakt door het feit, dat gemaakte (schriftelijke!) afspraken door Ziggo niet zijn nagekomen.

Het lijkt me, dat je met die brief in de hand een eind komt. Het feit, dat jij die Cisco langer dan 8 dagen in je bezit hebt zonder te openen, is veroorzaakt door nalatigheid van Ziggo vandaag, zo begrijp ik van je.

Dat antwoord over die 8 dagen vind ik in dat geval een dooddoener.
Je blijft met de Cisco zitten door wanprestatie, zoals het officieel heet, van Ziggo. Dus Ziggo staat bij jou in het krijt en van hen mag op zijn minst coulance worden verwacht. Het overschrijden van de 8 dagen in het directe gevolg van nalatigheid van Ziggo.

Kortom: De doos is ongeopend, en kan dus best worden teruggenomen, ook al zijn er inmiddels 9 of 10 dagen om.
Of: je opzegging van 9 oktober wordt geannuleerd door Ziggo uit begrip voor de ontstane situatie.

Ik denk dat je een sterk verhaal hebt, als het zo zit als hierboven beschreven. Ik heb zelfs het gevoel dat onze Rijdende TV-rechter het ook zo zou zien. 8 dagen is niet zomaar 8 dagen, punt! Dat is kort door de bocht.
Oud 4 oktober 2009, 11:45
Junior Member

Standaard Ellende

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn onvrede schriftelijk en telefonisch bij Ziggo gemeld. Het advies van Ziggo is om te annuleren en opnieuw te bestellen. Het modem wordt dan opgestuurd en ik kan dan zelf, eventueel met telefonische ondersteuning installeren. Over een of drie, (waarom niet volgende week) kan ik de spullen dan tegemoet zien. Ik ga dat denk ik maar doen, temeer daar ik in mijn omgeving hoor dat als alles éénmaal werkt, men tevreden is. In een nieuwe installatie afspraak heb ik geen zin, want volgens een hele aardige mevrouw van Ziggo is het namelijk vaste prik, dat afspraken van monteurs niet nagekomen worden.
Ziggo besteed het installeren uit, in dit geval aan bedrijven in Amersfoort e.o. Dat zo'n monteur het soms niet redt om alle afspraken af te werken is begrijpelijk. Dat men niet afbelt is onbehoorlijk.
Oud 4 oktober 2009, 14:03
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dksant01 Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb mijn onvrede schriftelijk en telefonisch bij Ziggo gemeld. Het advies van Ziggo is om te annuleren en opnieuw te bestellen. Het modem wordt dan opgestuurd en ik kan dan zelf, eventueel met telefonische ondersteuning installeren. Over een of drie, (waarom niet volgende week) kan ik de spullen dan tegemoet zien. Ik ga dat denk ik maar doen, temeer daar ik in mijn omgeving hoor dat als alles éénmaal werkt, men tevreden is. In een nieuwe installatie afspraak heb ik geen zin, want volgens een hele aardige mevrouw van Ziggo is het namelijk vaste prik, dat afspraken van monteurs niet nagekomen worden.
Ziggo besteed het installeren uit, in dit geval aan bedrijven in Amersfoort e.o. Dat zo'n monteur het soms niet redt om alle afspraken af te werken is begrijpelijk. Dat men niet afbelt is onbehoorlijk.
Fijn dat het nu opgelost wordt.
Zolang jij er maar geen geld bijinschiet doordat de andere partij zijn verplichtingen niet nakomt. Veel succes! Laat je t.z.t. even horen of de zo gewenste tevredenheid inderdaad is bereikt?
Oud 10 oktober 2009, 22:56
Junior Member

Standaard vervolg ellende

De maandag na de afspraak lag er een briefje op de mat, dat er 3 dozen waren afgegeven bij de buren. Ik dacht: dat is snel maar het bleek dat de monteur, die de zaterdag ervoor zou komen, de pakketjes had afgegeven. Dinsdag werd ik gebeld door een installateur om een nieuwe! afspraak te maken. Op mijn vraag waarom men mij zaterdag had laten zitten kreeg ik een nietszeggend antwoord. Geen excuus. Terwijl Ziggo mij had verteld, dat een eventuele afspraak drie weken kon duren, kwam er volgens afspraak om 8:15 uur 's-morgens een monteur, alweer met drie dozen, te weten 1 voor de TV, 1 kabelmodem en 1 router.

De internetverbinding kreeg hij al snel aan de gang, het draadloos internet wekte niet, (router defect, zei hij en wisselen met de router die hij bij zich had kon niet, ik moest de helpdesk maar bellen. De digitale TV deed het slechts op Nederland 1. De monteur vertrok met medeneming van zijn drie dozen.

Helpdesk gebeld, voor de router hielp het niet, maar nadat de kaart geregistreerd was deden alle kanalen het.
Nadat ik de fabrieksinstellingen teruggezet (uiteraard eerst de instellingen noteren) en een ander kanaal gekozen had deed de router het en heb ik draadloos internet. De Cisco decoder moet ik nog installeren, echter tot nu toe heb ik alles wat Ziggo beloofd heeft:

- snel en draadloos internet
- telefoon
- mooi digitaal beeld

Beetje knullige start, ik ben benieuwd hoe e.e.a. administratief afgewerkt wordt.
Oud 10 oktober 2009, 23:54
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Fijn dat het toch nog geïnstalleerd is!
Oud 11 oktober 2009, 00:21
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Fijn dat het toch nog geïnstalleerd is!
Sjah, maar wat de klant nu zelf in samenwerking met de helpdesk voor elkaar kreeg, zegt veel over de monteur.
Ik vind dat dan het service contract met die zaak op losse schroeven staat.
En op zijn minst dat Ziggo daar notitie van moet maken.
Oud 11 oktober 2009, 01:30
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manolito Bekijk bericht
Sjah, maar wat de klant nu zelf in samenwerking met de helpdesk voor elkaar kreeg, zegt veel over de monteur.
Op basis van wat één monteur wel of niet goed doet? Dat vind ik wel heel kort door de bocht geredeneerd. Maar ik ben met je eens dat die monteur erop moet worden aangesproken.
Oud 11 oktober 2009, 09:18
Senior Member

Standaard Servicemonteur Ziggo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Op basis van wat één monteur wel of niet goed doet? Dat vind ik wel heel kort door de bocht geredeneerd. Maar ik ben met je eens dat die monteur erop moet worden aangesproken.
Is de verantwoordelijkheid afspraken na te komen beperkt tot een monteur, of het bedrijf waar de monteur in dienst is? Of uiteindelijk Ziggo?
De wijze waarop men reageert op de vraag van Dksant01 hoe het nou eigenlijk zit met de niet nagekomen afspraak (" schouderophalend", zeg maar), doet mij het ergste vrezen.
Oud 11 oktober 2009, 20:41
Saywhat's schermafbeelding
Saywhat Saywhat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: ai1 Extra, Arris TM702
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C, Humax IR-FOX C, Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Er worden regelmatig steekproeven gedaan om dergelijke wanprestaties in de gaten te houden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten