Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 oktober 2009, 16:01
geeske's schermafbeelding
geeske geeske is offline
Member

Standaard opnemen via digitaal tv

Hoe kan ik films opnemen via digitale tv,ik heb een Humaxkastje,met de kabel gaat het prima,als ik een DVD wil zien via digitaal wil dat niet,wel weer met de kabel,of heb ik misschien een speciale kabeltje nodig,ik heb zowel de tv als de Humax aangesloten op mijn DVD speler.
met vr gr Geeske
Oud 3 oktober 2009, 17:52
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geeske Bekijk bericht
Hoe kan ik films opnemen via digitale tv,ik heb een Humaxkastje,met de kabel gaat het prima,als ik een DVD wil zien via digitaal wil dat niet,wel weer met de kabel,of heb ik misschien een speciale kabeltje nodig,ik heb zowel de tv als de Humax aangesloten op mijn DVD speler.
met vr gr Geeske
Het komt er in grote lijnen op neer dat je het RGB SCART signaal van je decoder doorlust via je DVD recorder naar je TV. Je decoder heeft twee SCART aansluitingen, waarvan er één gemerkt is als TV SCART. Alleen die SCART uitgang levert RGB output, en die moet je dus aansluiten op je DVD recorder. De andere SCART aansluiting van de Humax decoder laat je ongebruikt.

De DVD recorder heeft als het goed is aan de achterzijde eveneens twee SCART aansluitingen, en dat is ook inderdaad bedoeld om een signaal door te kunnen lussen. Bij de DVD recorder is het zo dat slechts één van beide aansluitingen RGB input accepteert en slechts één RGB output levert. Op de eerste van die twee sluit je de TV SCART uitgang van de Humax aan, en vanaf de tweede SCART aansluiting gaat dan een SCART kabel naar een SCART ingang van de TV, bij voorkeur de eerste SCART ingang die meestal AV1 heet:

DECODER[TV SCART]=====[RGB IN]RECORDER[RGB OUT]=====[AV1]TV

Om nu een digitaal programma op te kunnen nemen moet de de DVD recorder zo instellen dat deze opneemt vanaf de RGB SCART ingang. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de DVD recorder. Het kan zijn dat je in het setup-menu van de DVD recorder eerst nog bepaalde instellingen moet maken om te zorgen dat de recorder daadwerkelijk het RGB signaal van je decoder gaat opnemen (en niet composiet!). Ook dit kun je vinden in de handleiding van de recorder.

Lees dit forum verder even door, er zijn genoeg posts waar dit meer in detail wordt uitgelegd.
Oud 4 oktober 2009, 11:19
geeske geeske is offline
Member

Red face opnemen

Bedankt voor je vlotte andwoord,ik ga het vandaag gelijk proberen,dan moet ik mijn DVD recorder zeker ook anders instellen de programma,s van kabel staan anders dan de digitale,ik heb net 5 via de kabel op 8 staan en via de digitale op 9.
gr geeske
Oud 4 oktober 2009, 18:51
geeske geeske is offline
Member

Standaard opnemenvia digitaal

Na een aantal keren je uitleg gelezen te hebben zag ik ineens dat mijn ene scartkabel verkeert aangesloten was,dus is het gelukt ik kan nu DVD,s afspelen via digitaal,ik heb mijn dVD recorder in gestelt om een film op te nemen vanavond en nu maar hopen dat het goed gaat.
Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg.
met vr gr Geeske
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten