Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 16:06
Martyin's schermafbeelding
Martyin Martyin is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
DTV: Samsung en Cisco
Standaard Poort 25: We moeten mail sturen om iets gedaan te krijgen..

Een poging....

Ik heb inmiddels te horen gekregen dat er bij Ziggo veel klachten / vragen binnen komen aangaande de poort 25 problematiek.

Behalve hun eigen mail is het om die reden dus niet mogelijk om een eigen mailserver met gerelateerd domein op een reguliere wijze te draaien.

Echter,
Via de gewone ingang kwam ik terecht bij Ziggo zakelijk.
Daar heb ik met iemand gesproken die me vertelde om een verzoek en of klacht in te dienen over dit euvel.
Waarbij het verzoek zou kunnen zijn poort 25 open. en een fixed IP.
Ze zijn bezig met ziggo zakelijk pakket waarbij je dat dus allemaal wel kunt. Het is dus een commercieel verhaal.
Het pakket wat het wel kan is echter veel te uitgebreid en veel te duur.
Gaat met de 60 MB lijn zo rond de 99 Euro kosten.
Bovendien verlies je dan je Telefonie.

Om nu toch iets gedaan te krijgen adviseerden ze een mail te sturen naar:
klantenservice@ziggozakelijk.nl

Ze hebben mij verzekerd dit door te zetten naar de commerciële afdeling om reden dat er veel meer klachten binnen komen...
Alleen klagen helpt niet dus willen ze bewijs.
Als er voldoende reactie komt gaan ze er iets aan doen.

Dit is wat mij verteld werd.

Met vriendelijke groeten

Martin van B.
Oud 2 oktober 2009, 16:29
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Ik geloof dat de voornaamste reden om poort 25 op (consumenten)verbindingen te blokkeren was om spambots tegen te gaan (d.w.z. klanten die een open relay draaien dat al dan niet het resultaat was van een kwaadwillend programma.) @Home stond een tijd op de blacklist van bijvoorbeeld Hotmail.com en dat wil je als provider dus écht niet!

Ik kan me nog herinneren dat mijn oom ooit 2 weken is afgesloten omdat @Home zag dat er bij hem een dergelijk virus actief was.

Laatst gewijzigd door volkoren; 2 oktober 2009 om 16:37
Oud 2 oktober 2009, 16:32
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Ik geloof dat de voornaamste reden om poort 25 op (consumenten)verbindingen te blokkeren was om spambots tegen te gaan (d.w.z. klanten die een open relay draaien dat al dan niet het resultaat is van een kwaadwillend programma.) @Home stond een tijd op de blacklist van bijvoorbeeld Hotmail.com en dat wil je als provider dus écht niet!

Ik kan me nog herinneren dat mijn oom ooit 2 weken is afgesloten omdat @Home zag dat er bij hem een dergelijk virus actief was.
Dit is correct inderdaad.
Oud 2 oktober 2009, 16:34
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Ik geloof dat de voornaamste reden om poort 25 op (consumenten)verbindingen te blokkeren was om spambots tegen te gaan (d.w.z. klanten die een open relay draaien dat al dan niet het resultaat is was een kwaadwillend programma.) @Home stond een tijd op de blacklist van bijvoorbeeld Hotmail.com en dat wil je als provider dus écht niet!

Dat klopt. Dat was in een grijs verleden.

Echter als de ISP zijn zaken goed voor elkaar heeft wordt dat prima gemonitord en geblokt als het fout gaat.

Voorbeeld hiervan is xs4all. Die hier al jaren mee werkt.
Bovendien is het geen issue meer, immers als je maar vet betaald kan het ineens wel (alleen betaal je dan weer te veel voor te veel mogelijkheden die je niet nodig hebt.) Vandaar dit verzoek aan een ieder die er behoefte aan heeft.
De uitnodiging om te mailen kwam van ziggo zelf...
Oud 2 oktober 2009, 16:52
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Het wordt ook in de gaten gehouden, maar Ziggo geeft als officiële reden om poort 25 dicht te gooien nog steeds de spambotjes aan.
Oud 2 oktober 2009, 17:58
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

En de kans dat je een fixed IP krijgt kan je denk ik wel op je buik schrijven. Je kan een poging wagen, maar ik denk niet dat dit door Ziggo aangepast zal gaan worden, en daar is ook geen noodzaak toe, mogelijkheden te over, zowel betaald als gratis om daaromheen te kunnen werken.

Poort 25 kan je ter discussie stellen, maar als ik op het forum rondlees, en lees dat er vanuit het MGV al meerdere malen overleg is geweest met Ziggo, wat allemaal op niets uitgelopen is, dan geef ik je ook op dat punt erg weinig kans.

Inhakend op hetgeen jij zegt dat het zakelijke pakket te duur zou zijn. Waarvoor gebruik je jou eigen mailserver, en wat is voor jou de noodzaak voor een fixed IP? Is dat zakelijk gebruik (bijvoorbeeld eigen bedrijf)?

Oud 2 oktober 2009, 18:35
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
En de kans dat je een fixed IP krijgt kan je denk ik wel op je buik schrijven. Je kan een poging wagen, maar ik denk niet dat dit door Ziggo aangepast zal gaan worden, en daar is ook geen noodzaak toe, mogelijkheden te over, zowel betaald als gratis om daaromheen te kunnen werken.

Poort 25 kan je ter discussie stellen, maar als ik op het forum rondlees, en lees dat er vanuit het MGV al meerdere malen overleg is geweest met Ziggo, wat allemaal op niets uitgelopen is, dan geef ik je ook op dat punt erg weinig kans.

Inhakend op hetgeen jij zegt dat het zakelijke pakket te duur zou zijn. Waarvoor gebruik je jou eigen mailserver, en wat is voor jou de noodzaak voor een fixed IP? Is dat zakelijk gebruik (bijvoorbeeld eigen bedrijf)?
Werk jij voor ZIGGO ?
Dan, ik hoef jou geen verantwoording af te leggen.
Verder lijken jullie wel een ontmoedigingsbeleid te voeren.
Ik heb advies gekregen van mensen bij Ziggo Zakelijk om het op deze manier te doen.

Dus als mensen om wat voor reden dan ook een eigen server willen draaien moet dat kunnen en kunnen ze het beste een mail sturen naar ZIGGO..

Wederom bedankt voor je " waardevolle" bijdrage...

M.

Laatst gewijzigd door Martyin; 2 oktober 2009 om 18:50
Oud 2 oktober 2009, 18:44
mennog's schermafbeelding
mennog mennog is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco Modem
DTV: Horizon / Humax 5200 / Samsung / panasonic
Standaard

In oude Multikabel gebied staat het vooralsnog gewoon open poort 25
Oud 2 oktober 2009, 19:05
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martyin Bekijk bericht
Werk jij voor ZIGGO ?
Dan, ik hoef jou geen verantwoording af te leggen.
Verder lijken jullie wel een ontmoedigingsbeleid te voeren.
Ik heb advies gekregen van mensen bij Ziggo Zakelijk om het op deze manier te doen.

Dus als mensen om wat voor reden dan ook een eigen server willen draaien moet dat kunnen en kunnen ze het beste een mail sturen naar ZIGGO..

Wederom bedankt voor je " waardevolle" bijdrage...

M.
Zeg vrind, dat aanmatigende taalgebruik lijkt me niet echt nodig. Als het je niet bevalt dan ga je toch vooral ergens anders kijken. De mede-forummers proberen je eea duidelijk te maken en nader uit te leggen. Neem je vooral een ADSL'letje bij Tele2, lekker cheap. Je gaf al aan dat je de lijn zakelijk wilt gebruiken terwijl je weet dat het een consumentenlijn is (inclusief dito beperkende contractvoorwaarden). Vervolgens ga je klagen dat je niet die functionaliteit krijgt die thuishoort bij een zakelijk pakket. Als je dus daadwerkelijk zakelijke reden hebt om inkomende smtp te hebben dan moet je vooral een zakelijke lijn nemen waarbij je als voordeel hebt dat je ook een SLA hebt en dus wel kunt klagen als zaken niet werken zoals ze zouden moeten werken. Daarnaast is het redelijk suf te noemen om een bedrijfskritische server achter een ziggo lijntje te zetten. Oplossingen zijn er te over. als eea kritisch is mag ik aannemen dat je een secondary mx in een datacenter hebt staan. Dan is het redelijk simpel om primary en secondary om te wisselen en de mx buiten eea door te laten routen via een andere poort. probleem opgelost. Anders is er nog altijd bSMTP bij een provider te nemen met delivery via een andere poort. Maar onder de streep: professioneel zijn is professioneel doen. * MrDroopy is blij dat al zijn bedrijfssystemen gewoon in een datacenter staan *

Aangezien je een professional bent, moet je met bovenstaande aanwijzingen eea nu op kunnen lossen dus lijkt mij dat de problematiek nu van tafel is.
Oud 2 oktober 2009, 19:21
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Zeg vrind, dat aanmatigende taalgebruik lijkt me niet echt nodig. Als het je niet bevalt dan ga je toch vooral ergens anders kijken. De mede-forummers proberen je eea duidelijk te maken en nader uit te leggen. Neem je vooral een ADSL'letje bij Tele2, lekker cheap. Je gaf al aan dat je de lijn zakelijk wilt gebruiken terwijl je weet dat het een consumentenlijn is (inclusief dito beperkende contractvoorwaarden). Vervolgens ga je klagen dat je niet die functionaliteit krijgt die thuishoort bij een zakelijk pakket. Als je dus daadwerkelijk zakelijke reden hebt om inkomende smtp te hebben dan moet je vooral een zakelijke lijn nemen waarbij je als voordeel hebt dat je ook een SLA hebt en dus wel kunt klagen als zaken niet werken zoals ze zouden moeten werken. Daarnaast is het redelijk suf te noemen om een bedrijfskritische server achter een ziggo lijntje te zetten. Oplossingen zijn er te over. als eea kritisch is mag ik aannemen dat je een secondary mx in een datacenter hebt staan. Dan is het redelijk simpel om primary en secondary om te wisselen en de mx buiten eea door te laten routen via een andere poort. probleem opgelost. Anders is er nog altijd bSMTP bij een provider te nemen met delivery via een andere poort. Maar onder de streep: professioneel zijn is professioneel doen. * MrDroopy is blij dat al zijn bedrijfssystemen gewoon in een datacenter staan *

Aangezien je een professional bent, moet je met bovenstaande aanwijzingen eea nu op kunnen lossen dus lijkt mij dat de problematiek nu van tafel is.

Tjonge tjonge... Dankje voor jou waardevolle bijdrage ook.
Daar kun je wat mee.
Ten eerste ben ik jou "vrind" niet.
Ten tweede:
Er zijn hier mensen die er een sport van maken om anderen weg te maaien of om een hoog aantal mails te schrijven. Ze zijn de hele dag bezig om overal en nergens op te reageren met over het algemeen niets zegende of waardeloze opmerkingen te maken.

Ik heb deze hele zaak alleen gestart omdat ik zwaar teleur gesteld ben in de dienstverlening van ZIGGO.
Ik was namelijk bij een andere ADSL provider. Met een 19 MB bandbreedte in Zwolle Centrum. Daar maak ik geen geheimen van.
Die partij heeft gewoon een fixed IP en ook poort 25 gewoon open.
Nu komt het:
- ZIGGO adverteert met veel bombarie dat iedereen moet overstappen want we hebben 50 MB down en 5 MB up.
- Ik dacht, dat klinkt goed. Maakt me niet uit dat het meer kost , ik wil die snelheid wel proberen.
- Ik bel op met de vraag of ik ook mijn thuis server waar ik een domein achter heb zitten met mailserver kan blijven draaien.
Daar wordt door ZIGGO in gezegd dat het gewoon kan.

Vol spanning alles aangesloten en zeer tevreden met de bandbreedte.
Ik haal makkelijk 48,4 MB down en 4,56 UP
Toen de POSTFIX config bestanden aangepast en testen. Geen mail.

Je begrijpt dat je dan aardig teleurgesteld bent.
Vooral als je anders belooft wordt.

Nu heb ik contact gehad met ZIGGO en ze vertellen dat het een veel gehoord probleem is.
Ze adviseren zelfs om dit vooral wel kenbaar te maken en niet te denken, ach dat lukt toch niet.

Dus start ik dit verhaal op en wordt bedolven onder berichten van " Vergeet het maar" en Lukt je toch niet" etc etc.

Waarom?

En daarbij, die oplossingen kan ik zelf ook wel bedenken. Als het om het geld zou gaan startte ik deze discussie niet.
Het gaat mij om Martine Ferment.
Haar Filosofie is:

"Het doel van een bedrijf is voor haar klanten zorgen. Geef ze de ultieme verwachting in plaats van de beste"

Hiermee krijg je dus wel te maken met cognitieve dissonantie.
Dit is zeker geen goed plan.

Wie graait wordt vanzelf een keer genaaid

Het is een principe kwestie. Er zijn mensen die dat begrijpen.
Ik heb ze aan de lijn gehad bij ZIGGO

Affin,
Ik ga weekend houden.

Fijn weekend iedereen.

Martin van B.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten