Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 oktober 2009, 08:47
Bvleer's schermafbeelding
Bvleer Bvleer is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Locatie: Roermond
Berichten: 26
Standaard modem s'ochtends altijd resetten

Hallo,

Sinds een week moet ik elke ochtend mijn modem resetten, anders heb ik geen telefonie en internet. De rest van de dag werkt vervolgens alles prima. Dit is elke ochtend het geval. Helpdesk geinformeerd maar dat krijg ik bullshit antwoorden als 'kabels checken' ed.

Iemand hier ervaring mee?

Bert
  #2  
Oud 2 oktober 2009, 09:32
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Berichten: 1.439
Standaard

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16167
__________________
BenJ
  #3  
Oud 4 november 2009, 07:54
Kraiden's schermafbeelding
Kraiden Kraiden is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: Landgraaf / Ziggo
Ziggo Internet: Alles in één extra
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem en ik heb alles geprobeerd, ook wat Kabouter in dat topic heeft geplaats, de modem reset met de pc uit etc.

Het werkt gewoon niet en ik kan elke morgen de modem 15 seconden uitzetten en dan weer insteken.

Laatst gewijzigd door Kraiden; 4 november 2009 om 08:05
  #4  
Oud 4 november 2009, 08:02
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Locatie: Rijswijk
Berichten: 598
Standaard

Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad. Bij mij hebben ze de wandaansluiting incl. de versterker (deze zit nu ineen met de wandaansluiting), daarna was het probleem verholpen.
  #5  
Oud 4 november 2009, 08:06
Kraiden's schermafbeelding
Kraiden Kraiden is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Locatie: Landgraaf / Ziggo
Ziggo Internet: Alles in één extra
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo© Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad. Bij mij hebben ze de wandaansluiting incl. de versterker (deze zit nu ineen met de wandaansluiting), daarna was het probleem verholpen.
Heb je de wandaansluiting gebruikt die bij het nieuwe modem zat?
  #6  
Oud 4 november 2009, 08:28
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Locatie: Rijswijk
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kraiden Bekijk bericht
Heb je de wandaansluiting gebruikt die bij het nieuwe modem zat?
Bij mijn nieuwe modem zat geen nieuwe wandaansluiting. Na veelvuldig klagen heeft men pas een monteur gestuurd die de aansluiting heeft aangepast. Sindsdien werkt alles weer naar behoren.
  #7  
Oud 17 november 2009, 11:25
edsnor's schermafbeelding
edsnor edsnor is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Locatie: 6294 / Ziggo(@Home)
Ziggo Internet: Ai1 Extra, Arris702b
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 2
Standaard

Bij mij trad dit probleem na 1 oktober op. Ik heb voor 5 euro verbeld met de HD. Ik liet mij ontvallen dat ik 's nachts bij mijn router de stroom eruit trok. Dit werd meteen aangegrepen als oorzaak. Ik mocht dit nooit meer doen! Sinds die tijd heb ik 's morgens nog telefoon en internet!?
Crashed het modem als ik de router van het stroomnet zet? Zelf getest, is zo! Is het mijn fout? Of is het modem te gevoelig?
  #8  
Oud 17 november 2009, 13:00
Saywhat's schermafbeelding
Saywhat Saywhat is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Multikabel/Ziggo NW
Ziggo Internet: ai1 Extra, Arris TM702
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C, Humax IR-FOX C, Cisco 8455DVB
Berichten: 954
Standaard

Citaat:
dat ik 's nachts bij mijn router de stroom eruit trok. Dit werd meteen aangegrepen als oorzaak. Ik mocht dit nooit meer doen!
Kan je je afvragen of iedereen die een pc rechtstreeks heeft die aan laat staan
Verder zat mijn vorige router op een stekkerblok waar ook de pc op zat, dus ging ook altijd uit, maar werkte altijd gewoon weer na aanzetten...
  #9  
Oud 17 november 2009, 13:32
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Het gaat om de spanning die op de netwerkkaart staat. Als je je computer uitzet, blijft er altijd nog spanning op de netwerkkaart staan.
Het modem houdt spanning op de netwerkpoort en verwacht spanning van een netwerkkaart terug te krijgen. Dat gebeurt niet omdat de router van de stroom staat. Of doordat er geen spanning terugkomt of doordat de spanning van het modem in een rare loop komt (weet niet precies hoe dat elektrotechnisch zit) snapt het modem het niet meer en gaat-ie over z'n nek.
__________________
Please Google your question before asking.
  #10  
Oud 17 november 2009, 20:59
Saywhat's schermafbeelding
Saywhat Saywhat is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Multikabel/Ziggo NW
Ziggo Internet: ai1 Extra, Arris TM702
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C, Humax IR-FOX C, Cisco 8455DVB
Berichten: 954
Standaard

Citaat:
Het gaat om de spanning die op de netwerkkaart staat. Als je je computer uitzet, blijft er altijd nog spanning op de netwerkkaart staan.
Het modem houdt spanning op de netwerkpoort en verwacht spanning van een netwerkkaart terug te krijgen. Dat gebeurt niet omdat de router van de stroom staat. Of doordat er geen spanning terugkomt of doordat de spanning van het modem in een rare loop komt (weet niet precies hoe dat elektrotechnisch zit) snapt het modem het niet meer en gaat-ie over z'n nek.
Dit is niet zo. Probeer maar eens je pc gewoon lekker van de stroom een mooie poos, daarna werkt het gewoon zonder resetten van het modem hoor.
Zoals ik al aangaf hierboven gebruikte ik in het verleden een apart stekkerblok, deze schakelde ik dus uit dmv de knop die daarvoor op dat zelfde blok zit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl