Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 oktober 2009, 21:43
viligante's schermafbeelding
viligante viligante is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Samsung DCB-9401R
Question Foutcode E30 even geduld a.u.b.

Hallo,

Heb al wat dicussies gelezen inzake deze foutcode, kan echter geen enkele oplossing vinden m.b.t. mijn probleem.

Ik kom vanuit Tilburg in het voormalige @home gebied en woon nu in Delft. Heb mijn decoder en smartcard meegenomen tijden de verhuizing. In nieuwe woning decoder geinstalleerd, nieuwe netwerkfreq e.d. ingesteld en de zenders werden geladen. Hierna kan ik echter alleen Ned1, en nog wat lokale zenders ontvangen, op alle andere kanalen krijg ik de mededeling E30 even geduld a.u.b.. Van alles al geprobeerd, kaart schoongemaakt, kabels vervangen, decoder aan, uit, reset echt alles. Helpdesk gebeld, die zeiden dat ze een card reset zouden zenden en dat na 2 tot 3 uur alle zenders weer beschikbaar waren. Dit is inmiddels al bijna 10 uur geleden en zelfs tot 2 maal toe heeft de helpdesk dit gedaan maar nog steeds zelfde code.

Als ik een smartcard van een familielid invoer die toevallig ook in dit gebied woont dan werken wel alle zenders. Het heeft dus kennelijk met de smartcard te maken die niet kan worden gereset of zoiets?

Via de helpdesk kom ik dus niet verder. Wat moet ik nu doen? Gewoon nieuwe smartcard kopen bij MM of via Ziggo of is dit geldverspilling en zou het gewoon moeten werken?

Wie kan mij s.v.p. helpen, ben nu een beetje radeloos

Laatst gewijzigd door viligante; 1 oktober 2009 om 22:03
Oud 1 oktober 2009, 21:48
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

De foutcode E30 komt eigenlijk neer op de foutcode E19 (preview periode verlopen). Raar dat je bij de helpdesk niet verder kwam; zij moeten de kaart opnieuw voor jou activeren. Zorg dat je het smartcardnummer bij de hand houdt en in de buurt van je decoder bent en bel ze dan weer.

EDIT: die smartcardreset ging eerst met een tool waarbij het idd 2 uur kon duren. Daarbij moest dan de decoder 2 uur op nederland 1 staan. Er is nu een tooltje waarmee het direct kan (binnen 30 sec), mits het niet stuk is, wat helaas nogal 's voorkomt... Dan moet wel nog de decoder op nederland 1 staan.
Oud 1 oktober 2009, 21:49
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
De foutcode E30 komt eigenlijk neer op de foutcode E19 (preview periode verlopen). Raar dat je bij de helpdesk niet verder kwam; zij moeten de kaart opnieuw voor jou activeren. Zorg dat je het smartcardnummer bij de hand houdt en in de buurt van je decoder bent en bel ze dan weer.
Dat heb ik dus al 2 keer gedaan, smartcardnummer opgegeven, ze hebben tot 2 keer toe opnieuw activatie gedaan, maar werkt dus nog steeds niet
Oud 1 oktober 2009, 21:50
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

Standaard

Hoe oud is je smartcard? De officiële manier van werken is dat ze het nog één keer proberen en als het dan niet werkt een nieuwe sturen onder het motto 'oude stuk'. Dit is kosteloos.
Oud 1 oktober 2009, 21:53
Junior Member

Standaard

Citaat:
Hoe oud is je smartcard? De officiële manier van werken is dat ze het nog één keer proberen en als het dan niet werkt een nieuwe sturen onder het motto 'oude stuk'. Dit is kosteloos.
Card is ongeveer 2 jaar oud. Overigens heeft ie ruim 2 uur op Ned2 gestaand en niet op Ned1, dit conform instructies van de Helpdesk.
Heeft het nu nog zin om hem nog een keer op Ned1 een tijdje te laten staan of is dit al te laat. Hij staat nu alweer vanaf een uur of 19.00 uur uit namelijk
Oud 1 oktober 2009, 22:09
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

Standaard

Nja, dat maakt niet heel veel uit, als-ie maar op dezelfde zender blijft staan. Nu maakt het niet meer uit denk ik. Ik denk dat je het beste morgenochtend even weer kan bellen en dat ze 'm dan nog een keer proberen te heractiveren met jou aan de lijn (as said: dat kan tegenwoordig binnen 30 sec). Kaart van 2 jaar oud moet 't wel nog doen, maar goed, als de 3e heractivatie niet werkt moeten ze conform de werkinstructie een nieuwe toesturen.
Oud 1 oktober 2009, 22:34
Junior Member

Standaard

Citaat:
Nja, dat maakt niet heel veel uit, als-ie maar op dezelfde zender blijft staan. Nu maakt het niet meer uit denk ik. Ik denk dat je het beste morgenochtend even weer kan bellen en dat ze 'm dan nog een keer proberen te heractiveren met jou aan de lijn (as said: dat kan tegenwoordig binnen 30 sec). Kaart van 2 jaar oud moet 't wel nog doen, maar goed, als de 3e heractivatie niet werkt moeten ze conform de werkinstructie een nieuwe toesturen.
Ok bedankt in elk geval, zal het morgen nog een keer proberen, ze gaven trouwens wel aan dat een nieuwe kaart niet gratis is omdat hij al ouder is dan 1 jaar........
Oud 1 oktober 2009, 22:49
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Heeft er denk ik mee te maken dat de oudere smartcards niet uitwisselbaar zijn tussen de verschillende gebieden. Daarom waren er in het begin van Ziggo ook twee kleuren kaarten, oranje en paarse. De nieuwe zijn dacht ik ondertussen wel uitwisselbaar.
Oud 1 oktober 2009, 22:53
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viligante Bekijk bericht
Ok bedankt in elk geval, zal het morgen nog een keer proberen, ze gaven trouwens wel aan dat een nieuwe kaart niet gratis is omdat hij al ouder is dan 1 jaar........
Echt? Heb ik nog nooit van gehoord... In geval van een defecte smartcard wordt er een taak aangemaakt en wordt er een nieuwe toegezonden. Heb nog nooit gehoord dat er wordt gekeken naar hoe oud zo'n ding is. Bij decoders gebeurt dat wel ivm garantie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Heeft er denk ik mee te maken dat de oudere smartcards niet uitwisselbaar zijn tussen de verschillende gebieden. Daarom waren er in het begin van Ziggo ook twee kleuren kaarten, oranje en paarse. De nieuwe zijn dacht ik ondertussen wel uitwisselbaar.
Klopt. Oude Casema-kaarten werken niet in @Home-gebied weet ik uit ervaring, maar nieuwe (oranje) kaarten werken overal.
Oud 1 oktober 2009, 22:56
Junior Member

Standaard

Citaat:
Echt? Heb ik nog nooit van gehoord... In geval van een defecte smartcard wordt er een taak aangemaakt en wordt er een nieuwe toegezonden. Heb nog nooit gehoord dat er wordt gekeken naar hoe oud zo'n ding is. Bij decoders gebeurt dat wel ivm garantie.

Klopt. Oude Casema-kaarten werken niet in @Home-gebied weet ik uit ervaring, maar nieuwe (oranje) kaarten werken overal.
De card die ik heb is nog een smart card van @home die ik in Tilburg gebruikte, zou deze dus in het gebied Delft niet werken en dat het probleem zijn?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten