Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2009, 19:09
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 augustus 2009
Locatie: Baarn - Casema
Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Berichten: 62
Standaard Problemen met Ned 1, 2 en 3 HD via CI+

Sinds ik mijn Sony 32E5520 gebruik heb ik voortdurend artefacts en uitval op de zenders Ned 1, 2 en 3 HD (zowel met de Alphacrypt als de CI+ Cam). Op de overige kanalen (ook HD) geen enkel probleem. Na contact met de Ziggo helpdesk is er een monteur langs geweest (het zou moeten liggen aan de signaalsterkte). Tot mijn verbazing (ik was helaas niet thuis en mijn vrouw is de technische discussie aangegaan ;(...) was de monteur binnen 3 seconden weg. Het zou een probleem van de NOB zijn, al lang bekend bij Ziggo, vele klanten hebben hier last van en hij kon er niets aan doen. Het doormeten van het abonnee overname punt wilde hij absoluut niet doen. Na mijn telefoontje aan Ziggo waren ze not amused. Ze sturen volgende week weer een monteur (chapeau Ziggo, boe monteur). Mijn vraag is: kent iemand dit probleem; alleen het wegvallen van ned 1, 2 en 3 HD op een Sony TV??
  #2  
Oud 2 oktober 2009, 09:30
F,1's schermafbeelding
F,1 F,1 is offline
Member
 
Geregistreerd: 10 februari 2009
Locatie: Veenendaal
Ziggo Internet: z1
DTV: humax irhd 5000c
Berichten: 43
Standaard

ik heb ook een probleem met ned 1,2 en 3hd maar ziggo wil hier blijkbaar niks aandoen de rest is allemaal heel mooi
  #3  
Oud 6 november 2009, 17:19
e.zande's schermafbeelding
e.zande e.zande is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Vleuten/Casema
Ziggo Internet: A-I-E Extra, Arris 702
DTV: Humax IRHD-5000C HDTV
Berichten: 7
Standaard Problemen met Ned 1, 2 en 3 HD via CI+

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen NED 1, 2 en 3. TV kijken is onmogelijk omdat continue artifacten verschijnen of beeld volledig in de soep loopt tot het volgende sync frame voorbij komt. Goede kabels, goede connectors plus antenne versterker. Overige HD zenders prima beeld.
Humax 5000C Decoder. Geen idee hoe/wat aan te pakken.
  #4  
Oud 6 november 2009, 17:32
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 24 april 2008
Locatie: Hoogeveen, @home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Molen007 Bekijk bericht
Sinds ik mijn Sony 32E5520 gebruik heb ik voortdurend artefacts en uitval op de zenders Ned 1, 2 en 3 HD (zowel met de Alphacrypt als de CI+ Cam). Op de overige kanalen (ook HD) geen enkel probleem. Na contact met de Ziggo helpdesk is er een monteur langs geweest (het zou moeten liggen aan de signaalsterkte). Tot mijn verbazing (ik was helaas niet thuis en mijn vrouw is de technische discussie aangegaan ;(...) was de monteur binnen 3 seconden weg. Het zou een probleem van de NOB zijn, al lang bekend bij Ziggo, vele klanten hebben hier last van en hij kon er niets aan doen. Het doormeten van het abonnee overname punt wilde hij absoluut niet doen. Na mijn telefoontje aan Ziggo waren ze not amused. Ze sturen volgende week weer een monteur (chapeau Ziggo, boe monteur). Mijn vraag is: kent iemand dit probleem; alleen het wegvallen van ned 1, 2 en 3 HD op een Sony TV??

Hier al gekeken:
http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1600EA

O.a. update voor ziggo netwerk!
  #5  
Oud 6 november 2009, 17:36
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 augustus 2009
Locatie: Baarn - Casema
Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Berichten: 62
Standaard

Deze Fw maakt niets uit... problemen blijven en ondertussen is het in mijn geval zeer waarschijnlijk dat de oorzaak in de hardware van Ziggo zit. Een tussen- of koppelstation in H'sum schijnt de boosdoener te zijn... Veel klagen dus!
  #6  
Oud 7 november 2009, 16:21
Halders's schermafbeelding
Halders Halders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 november 2009
Locatie: Maastricht @home
Ziggo Internet: Ziggo alles-in-een plus
DTV: Sony bravia KDL-40W5500
Berichten: 9
Standaard

Hallo Allemaal,

Ik heb problemen met Nederland 1 HD en Nederland 2 HD. Bij beide zenders geeft hij geen signaal aan. Ook het preview kanaal doet het hier niet. Toevallig zitten deze alle 3 op dezelfde transport stream (29, 802,75 voor Limburg).

Alle andere zender doen het wel of geven aan dat de preview periode is verlopen. Ik heb inmiddels contact opgenomen met ziggo en het enige advies wat ze me kunnen geven is dat ik de kabels moet nakijken.

Kan het zijn dat ik toevallig alleen op deze frequentie een storing in mijn binneninstallatie heb...? of ligt de oorzaak toch bij Ziggo ??

Alvast bedankt !
  #7  
Oud 14 november 2009, 18:36
robsiet's schermafbeelding
robsiet robsiet is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Locatie: Harkstede
Berichten: 1
Standaard Het nummer van de smartcard wordt niet herkend

Het nummer van de smartcard wordt niet herkend .
Ik heb namelijk nederland 1 wel en nog een paar zenders waar onder de regionale zenders .Heb al verschillende keren gebeld met ZIGGO maar je wordt er niet wijzer van ,weet iemand hier een oplossing voor?
  #8  
Oud 17 november 2009, 15:13
stafpb's schermafbeelding
stafpb stafpb is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Locatie: houten
Ziggo Internet: alles in 1 plus
DTV: humax irhd-5000c
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen NED 1, 2 en 3. TV kijken is onmogelijk omdat continue artifacten verschijnen of beeld volledig in de soep loopt tot het volgende sync frame voorbij komt. Goede kabels en overige HD zenders prima beeld.
Humax 5000C Decoder. Voorheen had ik alleen het digitale pakket met andere decoder maar sinds de Humax constant problemen.
De signaal sterkte die wij doorkrijgen in Houten is maar max.15% echter gelukkig geeft hij wel 100% kwaliteit aan. Mijn buren dus ook...dit zal wellicht de reden zijn van frequent uitval...soms week geen last , af en toe een streepje, maar nu al weer 2 dagen geen 1,2,3 te zien.
  #9  
Oud 17 november 2009, 16:12
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

@stafpb : signaalsterkte 15% is wel erg laag. Wat is de signaalsterkte als je rechtstreeks met een kabel op het aop in de meterkast aansluit ?
  #10  
Oud 17 november 2009, 19:17
Molen007's schermafbeelding
Molen007 Molen007 is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 augustus 2009
Locatie: Baarn - Casema
Ziggo Internet: Z2
DTV: Loewe Connect
Berichten: 62
Standaard

@stafpb; Ziggo is altijd bereid iemand langs te sturen die de signaalsterkte in db wil opnemen, zowel bij TV als bij AOP. Dit kan handig zijn en best servicevriendelijk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl