Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 oktober 2009, 14:05
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sammyx Bekijk bericht
Na nog wat gestruin op ziggo.nl heb ik een nieuw inzicht (ik zou willen dat ziggo wat duidelijker is op de site, het is zo'n gezoek). Ik zit er nu over te denken op voor interactieve tv te gaan. De daarbij behorende ontvanger kan dan meteen mijn huidge hd-recorder vervangen. Volgens mij heb ik dan alleen de televisie en de interactieve ontvangen met smartcard en heb ik verder niets nodig. Mocht ik dat niet goed zien, dan hoor ik dat heel graag!
In principe ben je dan klaar ja.
Echter probleem is dat het hele interactieve gebeuren bij Ziggo momenteel gewoon nog niet goed blijkt te functioneren.
Wil je perse van interactive TV gebruik maken dan ben je aangewezen op de Cisco met al zijn problemen en beperkingen.
Anders kan je veel beter voor de Humax 5050c gaan of wachten op de opvolger en/of alternatief van de Ziggo Cisco ontvanger.

Een Cisco gebruiker schreef nog het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Geloof me, ook voor 99 euro moet je de Cisco niet willen. Te instabiel, te veel kinderziektes en te veel dingen die de Cisco niet kan die elke normale andere PVR wel kan (zoals twee programma's tegelijk opnemen).

Doe jezelf een plezier: als je een HD PVR wilt, spaar door voor de Humax.

Laatst gewijzigd door The_Doman; 22 oktober 2009 om 17:18
Oud 22 oktober 2009, 17:15
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Na nog wat gestruin op ziggo.nl heb ik een nieuw inzicht (ik zou willen dat ziggo wat duidelijker is op de site, het is zo'n gezoek). Ik zit er nu over te denken op voor interactieve tv te gaan. De daarbij behorende ontvanger kan dan meteen mijn huidge hd-recorder vervangen. Volgens mij heb ik dan alleen de televisie en de interactieve ontvangen met smartcard en heb ik verder niets nodig. Mocht ik dat niet goed zien, dan hoor ik dat heel graag!
En ipv. een TV met tuner zou je een HD monitor zonder tuner (die tuner gebruik je dan toch niet)kunnen overwegen en die via HDMI aansluiten op de ontvanger. Scheelt toch weer een afstandbediening.
Oud 23 oktober 2009, 13:40
sammyx's schermafbeelding
sammyx sammyx is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
En ipv. een TV met tuner zou je een HD monitor zonder tuner (die tuner gebruik je dan toch niet)kunnen overwegen en die via HDMI aansluiten op de ontvanger. Scheelt toch weer een afstandbediening.
Mijn laatste inzicht is dat het toch de humax pvr moet gaan worden. Dan heb ik inderdaad de ingebouwde tuner niet meer nodig (want de kaart gaat in de pvr). Wat ik me afvraag: het DVB-T/C/CHD verhaal, heeft dit betrekking op de ingebouwde tuner, of betekent dat weer wat anders? Ik kijk nu nl. specifiek voor DVB-C omdat op Kieskeurig staat dat DVB-T voor grote schermen niet goed genoeg is.
Oud 23 oktober 2009, 15:37
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Mijn laatste inzicht is dat het toch de humax pvr moet gaan worden. Dan heb ik inderdaad de ingebouwde tuner niet meer nodig (want de kaart gaat in de pvr).
Dat is juist, maar niet zoals jij zegt omdat de kaart in de PVR moet. Dat is immers bij een gewone losse decoder ook zo, terwijl je daar niet mee kunt opnemen en tegelijk naar iets anders kunt kijken. De clou is nou juist dat een PVR zoals de Humax 5050C een twintuner aan boord heeft, waardoor het inderdaad mogelijk wordt gelijktijdig één digitaal programma te kijken en een ander digitaal programma op te nemen. En dat is wat jij wil.
Citaat:
Wat ik me afvraag: het DVB-T/C/CHD verhaal, heeft dit betrekking op de ingebouwde tuner, of betekent dat weer wat anders? Ik kijk nu nl. specifiek voor DVB-C omdat op Kieskeurig staat dat DVB-T voor grote schermen niet goed genoeg is.
Hier redeneer je ook weer krom. Zolang je bij Ziggo zit heb je met DVB-T feitelijk niets te maken en heb je er ook niets aan. Een ingebouwde DVB-T tuner is - in Nederland - uitsluitend geschikt voor de ontvangst van Digitenne, en dat is inderdaad van een dusdanige kwaliteit dat het voor grotere schermen is af te raden.

Maar, de aanwezigheid van alleen een DVB-T tuner in een TV zegt niets over de kwaliteiten van die TV als zodanig.

Je hebt nu twee mogelijkheden:

1. Je wil een ingebouwde tuner die met Ziggo is te gebruiken: dan kies je voor een TV met DVB-C HD tuner en CI+ slot. Er is dan geen extern kastje nodig om Ziggo digitale TV te kunnen kijken, wel om ook nog iets op te kunnen nemen.

2. Je kiest meteen voor een PVR, bij voorkeur de Humax 5050C, bij een nieuwe TV. De aanwezigheid van een digitale tuner in de TV is dan feitelijk irrelevant voor Ziggo digitale TV. Wel heb je dan twee afstandbedieningen nodig, ook om TV te kunnen kijken (maar daar zijn ook oplossingen voor).
Oud 5 november 2009, 23:57
sammyx's schermafbeelding
sammyx sammyx is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb nu sinds een week in mooie LCD televisie met de Humax PVR. Werkt allemaal pirma! Bedankt voor jullie input!
Oud 6 november 2009, 09:18
rhk22463's schermafbeelding
rhk22463 rhk22463 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra , Cisco Modem + ASUS RT-AC68U router
DTV: CI+ cam (SMiT) + Humax iHDR5050C PVR + Tratec FRA-752/N antenneversterker
Standaard

Citaat:
Ik heb nu sinds een week in mooie LCD televisie met de Humax PVR. Werkt allemaal pirma! Bedankt voor jullie input!
Goede keuze. Veel plezier ermee
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten