Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 oktober 2009, 08:04
mfr's schermafbeelding
mfr mfr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 met cam/42pfl7404
DTV: samsung DCB-P850R PVR/sony hd recorder
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhk22463 Bekijk bericht
Optie 1 is CI+ gecertificeerde TV kopen met CI+ CAM. Je kijkt dan digitaal (zelfs HD kwaliteit als de ingebouwde TV tuner dit ondersteunt !) maar kunt nog steeds ANALOOG opnemen op je huidige HDD recorder (via de coax aansluiting op de recorder zoals je nu ook doet). De CI+ CAM van Ziggo kost 79,95 en is INclusief 1 Smartcard/startpakket , dus die hoef je niet meer apart te kopen !

Optie 2 is een Humax 5050 C kopen en een digitaal startpakket. Je kunt dan digitaal (zelfs in HD kwaliteit) kijken EN opnemen. Dit is een twintuner dus geen probleem met opnemen van een andere zender dan waar je naar kijkt op TV. Huidige HDD recorder wordt wel nutteloos zo.

Optie 3 is een Siemens PVR 750 C op de kop tikken. Dit is een twintuner Digitale PVR. USB harddisk aansluiten en je kunt kijken en opnemen in digitale kwaliteit. (is geen HD kwaliteit!). Je kunt ook de huidige HDD recorder hierop via SCART aansluiten en zo opnemen maar dan is het vergelijkbaar met optie 4. (wel rekening houden dat je Siemens het op te nemen kanaal moet kiezen, zie ook Syncro verhaal van Riparius).
Siemens wordt gewoon ondersteund op Ziggo maar is natuurlijk geen HD recorder zoals de Humax bij optie 2. Dan nog een smartcard/startpakket kopen en je kunt kijken en opnemen in digitale kwaliteit. Met een beetje geluk vindt je de Siemens voor minder geld dan een losse tuner/decoder.

Optie 4 is een losse single tuner/decoder kopen voor je HDD recorder (koop geen HD tuner , want je HDD recorder kan toch geen HD kwaliteit opnemen) en voor de TV een aparte CI+ CAM (wel HD kwaliteit).

Optie 5 is een combinatie/alternatief model voor bovengenoemde keuzes of een TV met ingebouwde twintuner en opname-mogelijkheid (voorzover je er één kunt vinden die werkt met Ziggo).

Als je dus geen bezwaar hebt om gewoon analoog op te nemen, dan ben je klaar met optie 1. Voor 80 Euro heb je dan de CI+ CAM INCLUSIEF de smartcard.(Let op: alle extra digitale zenderpakketten die je evt kiest kun je dan dus NIET opnemen)
In HD kwaliteit opnemen kan alleen met HD twintuner PVR's zoals de Humax iHDR5050C. Kost je pakweg 300 Euro maar dan ben je klaar met 1 Smartcard uit het Digitale start pakket (kost je nog eens bijna 30 euro).

Pas trouwens op met het kopen van de LCD tv met CI+. Nog lang niet alle modellen/merken met een CI+ zijn door Ziggo gecertificeerd. Niet gecertificeerde modellen/merken werken (nog) NIET !
Mijn TV is een Sony 46Z5500, en die werkt tenminste WEL met Ziggo CI+ CAM (SMiT) . Overigens is met deze TV de zender NED1 altijd in HD kwaliteit te bekijken, ook zonder Smartcard en CI+ CAM !
De Humax 5050C werkt met 1 smartcard (geen CI+) en doet het altijd goed, ongeacht de TV die je koopt, mits je hem maar aansluit op je TV via HDMI.

Samengevat:
1. ANALOOG opnemen , zoals je nu al doet: Optie 1
-> KOSTEN : TV+ 79,95 Euro =TV kijken in super kwaliteit, opnemen matig
2. DIGITAAL (High Definition) opnemen in HD kwaliteit: Optie 2
-> KOSTEN : TV+Humax+ 29,95 Euro =TV kijken+opnemen in super kwaliteit
3. DIGITAAL opnemen : alle andere opties. Met HDD recorder + losse digitale tuner/decoder (controleer dan wel of de tuner en HDD recorder op elkaar aan te sluiten zijn)
-> KOSTEN : TV+Tuner/PVR+ 29,95 Euro =TV kijken+opnemen in goede kwaliteit
4. Zo min mogelijk extra losse kastjes en kabels : Optie 1
-> KOSTEN TV+ 79,95 Euro = TV kijken in super kwaliteit, opname is matig

Er zijn alternatieven voor de Humax 5050C, maar ik heb zelf de Cisco en Samsung HD twintuners/PVRs getest en die vond ik kwalitatief toch minder dan de Humax. Ik noem alleen die apparaten die ik zelf gebruik(te), over andere apparaten kan ik geen gedegen uitspraak doen. Overigens moet je bedenken dat op alle andere TV's in huis je gewoon analoog kunt blijven kijken nadat je voor digitaal hebt gekozen in de woonkamer, maar wil je ook op andere TV's digitaal kijken dan kost je dat per TV een digitale tuner/decoder+Smartcard.

Succes met je zoektocht
weet je misschien ook hoe (en of dat kan?)ik een sony harddisk recorder aan moet sluiten op de een philips 7404 met cam van ziggo? zodat ik bv 13thstreet kan opnemen.
ik heb alle digitale zenders+ analoog op de tv.Kan alleen de digitale zenders niet vinden met de sony....

Laatst gewijzigd door mfr; 8 oktober 2009 om 08:10
Oud 8 oktober 2009, 08:58
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mfr Bekijk bericht
weet je misschien ook hoe (en of dat kan?)ik een sony harddisk recorder aan moet sluiten op de een philips 7404 met cam van ziggo? zodat ik bv 13thstreet kan opnemen.
ik heb alle digitale zenders+ analoog op de tv.Kan alleen de digitale zenders niet vinden met de sony....
Dat kan ook niet.
In je tv zit een digitale tuner met cam.
In je dvd recorder zit alleen een analoge tuner dus daar krijg je nooit alle digitale zenders op.
De enige manier is op te nemen via je tv, door je tv heen dus.
Minpunt hierbij is dat je alleen kan opnemen waar je op dat moment ook naar kijkt.
Sluit een volledig bedrade scart aan op je tv en op de ingang van de dvd recorder.
Zet de recorder op opnemen via line ingang en selecteer de line in waar de scart op zit.
Op die manier kan je, alleen het net waar de tv op staat,opnemen.
Kijken via je tv naar de ene zender en opnemen van de andere is niet mogelijk tenzij je een tweede losse decoder koopt.
Oud 8 oktober 2009, 14:59
mfr's schermafbeelding
mfr mfr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 met cam/42pfl7404
DTV: samsung DCB-P850R PVR/sony hd recorder
Smile

duidelijk, moet dus maar in de slaapkamer met de samsung opnemen.
maar wat voor soort decoder moet ik nemen als ik wel digitaal wil opnemen icm de cam??
Oud 8 oktober 2009, 15:09
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mfr Bekijk bericht
duidelijk, moet dus maar in de slaapkamer met de samsung opnemen.
maar wat voor soort decoder moet ik nemen als ik wel digitaal wil opnemen icm de cam??
Opnemen in combinatie met de cam kan dus niet,tenzij je doet als hierboven omschreven, je moet een tweede decoder aanschaffen met een tweede kaart.
Ook hier kan je alleen opnemen van het kanaal wat zichtbaar is.
Een recorder waar je een cam in kan doen is er niet.
Je kan wel een PVR aanschaffen,deze kan met een losse kaart opnames maken van de digitale zenders.
Dit kan bv met de Humax iHDR-5050C HD PVR
Oud 8 oktober 2009, 16:00
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhk22463 Bekijk bericht
Er zijn alternatieven voor de Humax 5050C, maar ik heb zelf de Cisco en Samsung HD twintuners/PVRs getest
Hebben de HD PVR Twin Tuners van Cisco en Samsung ook een netwerkaansluiting zoals bij de Humax? Zodat je je opnames kunt back-uppen?
Oud 8 oktober 2009, 16:09
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Hebben de HD PVR Twin Tuners van Cisco en Samsung ook een netwerkaansluiting zoals bij de Humax? Zodat je je opnames kunt back-uppen?
Nee, Humax 5050 is de enige die dat kan. En Samsung heeft geen HD-PVR, alleen een SD.
Oud 10 oktober 2009, 12:50
rhk22463's schermafbeelding
rhk22463 rhk22463 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra , Cisco Modem + ASUS RT-AC68U router
DTV: CI+ cam (SMiT) + Humax iHDR5050C PVR + Tratec FRA-752/N antenneversterker
Standaard Correctie op mijn eerdere bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Nee, Humax 5050 is de enige die dat kan. En Samsung heeft geen HD-PVR, alleen een SD.
Terecht opgemerkt dat er door mijn knip en plakwerk ongewild HD is blijven staan.
Om misverstanden te voorkomen zal ik mijn eerdere bericht editen.
Getest heb ik de Cisco 8455DVB, geschikt voor HD opname en Interactieve TV.
Verder ook getest met de SD PVR van Samsung, de DCB-850R.

Zoals gezegd: voor HD-PVR's heb je niet al te veel keuze en zou ik voor de Humax iHDR 5050C kiezen. De Cisco HDD zit zo vol en dan moet je maar zien hoe je daar een backup van maakt zonder bruikbare netwerkaansluiting.
(laat je niet misleiden want er is wel een netwerkaansluiting op het apparaat te vinden maar in de door Ziggo geleverde versie kon ik die niet gebruiken voor connectie van/naar de pc)

Laatst gewijzigd door rhk22463; 10 oktober 2009 om 13:22
Oud 18 oktober 2009, 21:54
sammyx's schermafbeelding
sammyx sammyx is offline
Junior Member

Standaard

Dank voor alle reacties. Ik zit inmiddels te denken om een mediaplayer te kopen en op die manier programma's die ik heb gemist te kijken.... Heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 18 oktober 2009, 22:06
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sammyx Bekijk bericht
Dank voor alle reacties. Ik zit inmiddels te denken om een mediaplayer te kopen en op die manier programma's die ik heb gemist te kijken.... Heeft iemand daar ervaring mee?
Vast wel, maar hoe dacht je dan programma's op te nemen? Dat kan niet met een mediaplayer.
Oud 18 oktober 2009, 22:14
sammyx's schermafbeelding
sammyx sammyx is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Vast wel, maar hoe dacht je dan programma's op te nemen? Dat kan niet met een mediaplayer.
Via nieuwsgroepen, internet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten