Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 11:43
LetschGo's schermafbeelding
LetschGo LetschGo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 pakket
DTV: Humax
Standaard

Gerardus,

Z achterlijk dat ik XS4all per 1 oktober heb opgezegd ben ik niet.
De twijfelachtige reputatie van Ziggo had mij wl zo voorzichtig gemaakt door XS4all pas per 1 november op te zeggen.
Ziggo zegt alleen het contract bij KPN op en ik heb geen idee wanneer zij dat zullen doen.
Mijn bezwaar is dat Ziggo gn enkele moeite doet om antwoorden op mijn vragen te geven, zoals wanneer ik een monteur kan verwachten.
Al mijn vragen worden steevast beantwoord met "dat kan ik niet zeggen mijnheer".
Dt is pas lullig. Ik weet niet waar ik aan toe ben of wat ik nu moet doen.
Ik kan dus alleen maar afwachten of het iemand bij Ziggo belieft om in beweging te komen. Niemand die initiatief toont of verantwoordelijkheid durft te nemen. Allemaal bange slapjanussen die hun straatje schoon houden en zich verschuilen achter beleefde doch nietszeggende prietpraat.
Zoiets heeft een 'bedrijfscultuur'.

Dat het ng achterlijker kan en dat de monteur f het denkvermogen van een garnaal heeft, te stom is om ter plekke met de technische dienst van Ziggo te overleggen, f dat de installatieregeltjes van Ziggo z belachelijk zijn dat zelfstandig denken wordt uitgesloten, kan ik niet zeggen.

Ik heb er wl enige voorstelling bij: In mijn bedrijf had ik een medewerker op de inpakafdeling. Papier in dozen stoppen. Hl intelligent werk dus (overigens wl een aardige vent). Plotseling kwam hij bij mij omdat hij een nieuwe job had gekregen: Computer installateur.
Ww, heb jij stiekum soms gestudeerd? Nee dus, hij mocht de computers uit de doos halen, heeft geleerd welk stekkertje waar in moest en that's it!
Doet de computer het dan niet, moest hij overal van af blijven, want dan komt er iemand anders.
Ha, ha, hij plakt nu Abri's.

Vannacht nog eens even nagedacht:
Als ik een werkend digitaal signaal op mijn tv antenne heb tbv mijn mijn Umax, dan moet ik toch gewoon mijn modem daar k op aan kunnen sluiten?
Gewoon dus een tv-antennesnoer in de wandcontactdoos en achter in de splitter van Ziggo; Digitale kabel van de splitter op het modem en klaar is kees; binnen een minuut heb ik digitaal signaal: Power, On-Line, DS en US lampjes branden keurig groen.
Alleen tel. 1 knippert, maar dat kan zijn omdat ik nog niet verder ben met de installatie.
Alles met elkaar minder dan 5 minuten. Niks onder de kruipruimte op zoek naar groene kabeltjes.
BOE Ziggo!
Oud 2 oktober 2009, 11:53
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LetschGo Bekijk bericht
Gerardus,

De twijfelachtige reputatie van Ziggo had mij wl zo voorzichtig gemaakt door XS4all pas per 1 november op te zeggen.
Ziggo zegt alleen het contract bij KPN op en ik heb geen idee wanneer zij dat zullen doen.
Mijn bezwaar is dat Ziggo gn enkele moeite doet om antwoorden op mijn vragen te geven, zoals wanneer ik een monteur kan verwachten.
Al mijn vragen worden steevast beantwoord met "dat kan ik niet zeggen mijnheer".
Ik kan dus alleen maar afwachten of het iemand bij Ziggo belieft om in beweging te komen. Niemand die initiatief toont of verantwoordelijkheid durft te nemen. Allemaal bange slapjanussen die hun straatje schoon houden en zich verschuilen achter beleefde doch nietszeggende prietpraat.

Dat het ng achterlijker kan en dat de monteur f het denkvermogen van een garnaal heeft, te stom is om ter plekke met de technische dienst van Ziggo te overleggen, f dat de installatieregeltjes van Ziggo z belachelijk zijn dat zelfstandig denken wordt uitgesloten, kan ik niet zeggen.

Ik heb er wl enige voorstelling bij: In mijn bedrijf had ik een medewerker op de inpakafdeling. Papier in dozen stoppen. Hl intelligent werk dus (overigens wl een aardige vent). Plotseling kwam hij bij mij omdat hij een nieuwe job had gekregen: Computer installateur.
Ww, heb jij stiekum soms gestudeerd? Nee dus, hij mocht de computers uit de doos halen, heeft geleerd welk stekkertje waar in moest en that's it!
Doet de computer het dan niet, moest hij overal van af blijven, want dan komt er iemand anders.
Ha, ha, hij plakt nu Abri's.

Als ik een werkend digitaal signaal op mijn tv antenne heb tbv mijn mijn Umax, dan moet ik toch gewoon mijn modem daar k op aan kunnen sluiten?
Gewoon dus een tv-antennesnoer in de wandcontactdoos en achter in de splitter van Ziggo; Digitale kabel van de splitter op het modem en klaar is kees; binnen een minuut heb ik digitaal signaal: Power, On-Line, DS en US lampjes branden keurig groen.
Alleen tel. 1 knippert, maar dat kan zijn omdat ik nog niet verder ben met de installatie.
Alles met elkaar minder dan 5 minuten. Niks onder de kruipruimte op zoek naar groene kabeltjes.
BOE Ziggo!
heb je de modem geactiveerd ?
Dan pas gaat je telefonie ook werken
Kan zoiezo geen kwaad om te achterhalen waar de groene kabel is voor de toekomst als je ooit toch problemen blijft houden
Oud 2 oktober 2009, 17:52
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
BOE Ziggo!
Zoals eerder gezegd, ja het kan heel goed werken, maar de werking kan absoluut niet gegarandeerd worden.

Ofwel, als jij in de toekomst eens problemen krijgt, bijvoorbeeld omdat het modem offline gaat, dan zul je alsnog op zoek moeten naar de groene kabel.

Mijn advies, ga nu wel op zoek naar de groene kabel en achterhaal hoe het een en ander aangesloten is binnen jou woning. Dat het nu werkt bied geen enkele garantie, nu heb je nog uitwijk naar je XS4ALL, als het over 2 maand uitvalt niet meer.

Zo eenvoudig als, het werkt nu dus zal het altijd wel werken, ligt het niet.

Oud 2 oktober 2009, 18:09
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in n basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Gerardus,

Citaat:

Gelukkig heb je nog n ding goed gedaan door XS4all wat later op te zeggen. Ziggo heb je zelf opdracht gegeven om jouw KPN nummer te porteren. En misschien wel om het geheel op te zeggen.

Citaat:

Je hebt geen idee hoe het in zo'n bedrijf aan toe gaat. Je hebt gewoon de verkeerde persoon aan de lijn gekregen. Die kan alleen maar heel beleeft zeggen dat hij het niet weet.

Citaat:

Het edele prutswerk dus.
Citaat:

Dat kun je beter wel doen.
BOE Ziggo!
Het is meer BOE letschgo.

Ik denk dat je nog steeds wonderen verwacht van Ziggo en dat je behoorlijk jong bent en geen technische opleiding hebt genoten.
Ik raad je aan om de adviezen die je hier gekregen hebt, gewoon op te volgen.
Oud 2 oktober 2009, 18:48
schoft's schermafbeelding
schoft schoft is offline
Banned User

Ziggo Internet: aie-extra / ubee evn3200
Standaard Scheelt me wer voorstellen.

Als ik zo door dees draad race valt me iid meteen op !

Je had al TV (digitaal) nog wel.

Dus T werkt ! punt.
Volgens mij een niet zo snuggere monteur en jij zelf ws niet erg handig met schroevendraaiers e.d.

Als je modem nu alles brandt en alleen telefoon knippert moet die waarschijnlijk op afstand of via mac adres geactiverd worden....
mijn motorola doet hetzelfde ( is ws uitgeschakeld )en hiermee kan ik dus niet het internet op en ook niet bellen.

Als je een computer aan het werk kunt krijgen kun je het ws via internet activeren. e.g met je gebruikerscode en wachtwoord.

Dikke kans dat de groen kabel door de muur direct in je aansluitkaste aankomt /begint.

Ik kan nog wel ff verder maar zal me inhouden...
Oud 2 oktober 2009, 19:12
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Ik zal het nog maar eens voor een laatste keer herhalen.

Dat het nu zo werkt bied geen enkele garantie, en de werking kan zo ook niet gegarandeerd worden. Het is niet voor niets dat er in de handleiding staat dat het modem bij het AOP (binnenkomst groene kabel) aangesloten moet worden. Dat is niet omdat Ziggo (of andere kabelaars) de klanten willen pesten, maar omdat dat de enig juiste manier van aansluiten is. Voor elke andere manier geldt, de werking kan absoluut niet gegarandeerd worden, nu niet, en niet in de toekomst.

Dit kan genegeerd worden, of men kan er nu op in springen door het advies op te volgen. Nu is er nog een alternatief. Nu kan de juiste situatie hersteld worden zonder dat men zonder verbinding zit, wanneer dit in een later stadium alsnog moet niet.

Als het de keuze is om het nu zo te laten, prima, eigen keus. Dan moet er echter ook niet geklaagd worden als het over een x periode misgaat en men een tijdje zonder verbinding zit, men heeft advies gehad en is gewaarschuwd. Als dat genegeerd word neem je dus dat risico en zal men op de blaren moeten zitten als het later alsnog mis gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoft Bekijk bericht
Volgens mij een niet zo snuggere monteur en jij zelf ws niet erg handig met schroevendraaiers e.d.
1- De monteur deed niet meer als zijn werk. Hij mag het simpelweg niet zo aansluiten om de doodeenvoudige reden dat de werking zo nooit en te nimmer gegarandeerd kan worden.

2- Voor iemand erg snel over de snuggerheid van een monteur oordeelt geef je zelf nou niet echt erg bijster snuggere antwoorden/adviezen.

Oud 3 oktober 2009, 08:56
darksens's schermafbeelding
darksens darksens is offline
Junior Member

DTV: Humax IR-Fox-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Het is meer BOE letschgo.

Ik denk dat je nog steeds wonderen verwacht van Ziggo en dat je behoorlijk jong bent en geen technische opleiding hebt genoten.
Ik raad je aan om de adviezen die je hier gekregen hebt, gewoon op te volgen.
Hoezo wonderen??? Denk even na. We mogen ervan uitgaan dat Ziggo een professioneel bedrijf is toch? Tenminste dit willen ze ons wel doen geloven. Hoewel ik geen problemen heb met Ziggo vind ik jou redenatie te kort door de bocht.

Ze moeten gewoon nakomen wat ze beloven en niet verschuilen achter allerlei standaard antwoorden en beloften.

Zal leuk zijn als ik tegen mijn klanten zou zeggen: Meneer die order wordt over een maand geleverd, maar verwacht er geen wonderen van.

Ook een leuke: Ziggo die belt dat de rekening niet betaald is; Ja ik heb hem overgemaakt, maar verwacht er geen wonderen van h.
Oud 3 oktober 2009, 10:27
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Als (bijvoorbeeld!, ik zeg niet dat het hier zo gebeurd is) de bewoner (of de vorige bewoner) van een huis de AOP verstopt of weghaalt en vervangt door eigen fantasie bekabeling tijdens een verbouwing oid, dan kan Ziggo daar echt geen verantwoordelijkheid voor nemen.

En of het gaat werken als je het anders aansluit: er is een essentieel verschil tussen een digitale TV en internet: het internet signaal is tweeweg. Dus als digitale TV werkt, kan het best wel zo zijn dat internet niet werkt.

Het is echt verstandig wat moeite te doen en een correcte aansluiting te (laten) maken.
Oud 3 oktober 2009, 12:41
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

In dit geval is het een kwestie van de twee witte kabels volgen naar het punt waar deze over gaat in de groene kabel.

Best kans dat daar in dit geval een twee-gats-doos aan hangt met filter voor radio en tv.

Je zult nu misschien wel verbinding krijgen maar je internet zal niet gegarandeerd kunnen worden.

Conclusie: de monteur had groot gelijk door in dit geval niet tot installatie over te gaan.

Dus trek lekker je overall aan en duik de kruipruimte, of wat dan ook, in op zoek naar de groene kabel.
Oud 3 oktober 2009, 15:01
FullHD1's schermafbeelding
FullHD1 FullHD1 is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat alle negatieve berichten over Ziggo overdreven waren.
We raken allemaal wel eens iets t gerriteerd wanner het niet naar onze zin gaat, nietwaar?

Helaas, Ziggo blijkt naar haar reputatie te presteren zo heb ik mogen ervaren.

In april heb ik met aanschaf van een nieuwe tv besloten om ook maar naar digitaal over te stappen. Humax ontvangertje er bij gekocht + Z1 voor digitale televisie. Krijg je het totale pakket 2 maanden op proef. Leuk toch?

Na de 2 maanden besloten om het toch eerst maar bij het basispakket te laten en dus met Ziggo gebeld dat ik alleen de basiszenders digitaal wil ontvangen. Geen probeel hoor!
De maand daarop wordt ik door Ziggo helemaal afgesloten...

Een telefoontje lost alles gelukkig op, maar toch wel een beetje klungelig.

Afijn, ik zit voor telefoon bij KPN en internet bij XS4All.
Hardstikke duur allemaal, ISDN aansluitkosten, Een kostbaar 20MB Fast abonnement + duur telefoneren.
Betrouwbaar dat wel, maar een bak geld bij elkaar.

Na wat gesnuffeld te hebben lijkt het Alles-in-1 pakket van Ziggo een voordelige oplossing met in de toekomst veel snellere internet mogelijkheden van 50 MB+, gn ISDN kosten en ook voordeliger telefonie.
Dat lijkt interessant en begin augustus het Alles-in-1 pakket besteld.
Reuze vriendelijk en behulpzaam. Zie je wel, alles zal goed komen...
Nou jaaa...

De opzegservice voor internet lukt Ziggo niet. Ze moeten een code hebben van XS4All die ze niet hebben. Ik ook niet.
Tsja, dat is dan wel helaas mijn probleem.
Wie zoekt zal vinden en een vriendelijke man bij XS4all loste alles vlot op.
Abonnement per opkober bee"ndigd bij XS4all en per 1 oktober zal de monteur van Ziggo komen om de boel te installeren.
De draadloze router, DTV onvanger etc. zal mij vooruitgestuurd worden.
Niet dus...

Op 1 oktober komt de monteur. Heeft een doos bij zich en gaat op zoek naar de Aop aansluiting, maar kan deze niet vinden en vertrekt weer.
Hij heeft geen zin om onder de vloer te gaan zoeken.
Huh? geen Aop? Er is door Ziggo toch en postcode check gedaan of aansluiting mogelijk is?

Maar eens in de achtergelaten doos kijken wat er eigenlijk inzit.
In ieder geval gn DTV ontvanger. Dus de monteur had sowiezo TV niet kunnen aansluiten (gelukkig had ik al mijn eigen Umax).
Ook zit er een gewone kabelmodem in en geen draadloze router.
Dus k internet had hij niet kunnen aansluiten (mijn PC's zijn allemaal draadloos). Kortom hij was voor joker gekomen op alle mogelijk denkbare fronten.

Helpdesk Ziggo dus maar bellen.
Na de nodige keren kies een 1, kies een 2, kies een 3, kies een 4 10 ct per minuut te hebben doorgelopen krijg ik een lieve dame die mij niet kan helpen, maar wel zo vriendelijk is om mij door te verbinden.
Iemand van de technische dienst:

Ik leg hem uit dat de monteur onverrichter zake is vertrokken, mijn abonnement bij XS4all beindigd zal worden en ik straks zonder internet zit, hetgeen hinderlijk is, omdat ik ook (zakelijk) van mijn huis uit werk.
Bovendien zijn niet de juiste spullen voor de installatie ontvangen en het onduidelijk is hoe het met de Aop aansluiting zit (weet ik veel wat dat is...) en daarvoor kennelijk een andere monteur (wanneer?) moet komen.
Afijn, het eerste antwoord is dat ik dan maar geen particulier abonnement bij Ziggo had moeten afsluiten, maar een zakelijk abonnement.
Zo, eigen schuld dikke bult mijnheer Letsch!
Daarnaast, wordt de digitale ontvanger en draadloze router nagestuurd.
Tsja, daar hadden ze bij Ziggo natuurlijk een maand de tijd voor gehad, maar ja leveranciers h? Niet de schuld van Ziggo.
Wanneer komen die spullen dan, want als weer een andere monteur komt kan die k niet verder?
Ja, dt kan ik niet zeggen mijnheer, dat hangt allemaal af van de leverancier.
Als het er na een maand niet is, hoe lang dan wl? twee? drie?
Ja, dat kan ik niet zeggen mijnheer...
En die nieuwe monteur dan, Wanneer komt die dan?
Dat kan ik niet zeggen mijnheer, dat hang van van alles af.
Waarvan dan?
Van alles mijnheer... Wij weten niet wat wij aantreffen. Alles is altijd onverwacht. De bliksem kan wel ingeslagen zijn.
Bij mij is gn bliksem ingeslagen!
En die Aop dan hoe zit dat?
Ja als die niet gevonden wordt moet die eerst aangelegd worden.
Doet die monteur dat?
Nee mijnheer, dat moet weer een andere monteur doen.
Dus dat kan het volgende betekenen:
  • Vandaag een monteur voor niets gekomen.
  • Dan, wanneer onbekend, komt een monteur die op zoek gaat naar de Aop aansluiting. Is die er niet;
  • Dan komt er weer een andere monteur die de Aop aansluiting gaat aanleggen. Is dat klaar, dan;
  • Komt er weer een andere monteur die de boel op de Aop gaat aansluiten, als dat gelukt is dan;
  • Komt er weer een andere monteur die de draadloze router, telefoon en DTV in orde komt maken?
Inderdaad mijnheer.
Hoe lang gaat dat duren?
Dat kan ik niet zeggen mijnheer.
Wat kunt u dan wl zeggen?
Dat kan ik niet zeggen mijnheer.............

Definitief opzeggen bij Ziggo en een claim indienen.
Te gek voor woorden dit bedrijf.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten