Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 september 2009, 22:46
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard beeldkwaliteit losse decoder vs TV met ingebouwde decoder

Nu er steeds meer mensen hun CI+CAM aan de praat hebben vraag ik me af wat de ervaringen zijn met betrekking tot de beeldkwaliteit.
Ik bedoel vooral de mensen die ook nog een HD-decoder hebben/hadden naast de CI+CAM. Die kunnen volgens mij het beste vergelijken.
Oud 30 september 2009, 23:23
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Nu er steeds meer mensen hun CI+CAM aan de praat hebben vraag ik me af wat de ervaringen zijn met betrekking tot de beeldkwaliteit.
Ik bedoel vooral de mensen die ook nog een HD-decoder hebben/hadden naast de CI+CAM. Die kunnen volgens mij het beste vergelijken.
Ik heb wel geen HD decoder gehad, hoop dat ik toch mijn mening mag ventileren. Persoonlijk vindt ik dat het beeld vele malen strakker en helder is (ook de niet HD zenders), heeft niets te maken met ci+, maar de ingebouwde tuner van mijn lcd (Samsung) is vele malen beter dan de STB die ik had. De andere decoder is nu verhuisd naar boven.

Bä®bä®îäñ

Laatst gewijzigd door Barbarian; 1 oktober 2009 om 10:39
Oud 1 oktober 2009, 19:33
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Ik heb wel geen HD decoder gehad, hoop dat ik toch mijn mening mag ventileren. Persoonlijk vindt ik dat het beeld vele malen strakker en helder is (ook de niet HD zenders), heeft niets te maken met ci+, maar de ingebouwde tuner van mijn lcd (Samsung) is vele malen beter dan de STB die ik had. De andere decoder is nu verhuisd naar boven.
Een gewone SD decoder doet niet aan upscaling en dat doet je tuner van je tv wel,maar een HD decoder doet dat ook.
Je kan dus niet zeggen, ik had een SD decoder en heb nu een ingebouwde HD tuner, het beeld is veel beter,dus de ingebouwde tuner van mijn tv is veel beter.
Het beeldverschil komt door de upscaling die gedaan wordt,die je SD decoder niet deed,maar die een losse HD decoder wel doet,net als je tv.
Oud 1 oktober 2009, 20:41
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Helaas is de SCART kabel ook nog een factor die roet in het eten kan gooien. Tussen HDMI kabels is weinig verschil en dat lijkt me om bovengenoemde redenen ook een eerlijker vergelijk geven met een TV met ingebouwde DVB-C tuner.
Ik vraag het ook nu omdat ik vermoed dat er nu met de CI+Cam er meer mensen zijn die kunnen vergelijken.
Ik ben erg benieuwd of er enige vooruitgang is in beeldkwaliteit. Tusen de oude Samsung 360 en de nieuwere Humaxen is weinig vooruitgang te zien.
Dus is dit het hoogst haalbare qua beeldkwaliteit of zijn de nog nieuwere tv's tot betere prestaties instaat?
Oud 1 oktober 2009, 21:51
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Een gewone SD decoder doet niet aan upscaling en dat doet je tuner van je tv wel,maar een HD decoder doet dat ook.
Je kan dus niet zeggen, ik had een SD decoder en heb nu een ingebouwde HD tuner, het beeld is veel beter,dus de ingebouwde tuner van mijn tv is veel beter.
Het beeldverschil komt door de upscaling die gedaan wordt,die je SD decoder niet deed,maar die een losse HD decoder wel doet,net als je tv.
Die redenering klopt niet: als je met HDTV SD kijkt is er altijd upscaling, ook als je een externe SD decoder aangesloten via SCART gebruikt. Dat kan niet anders, of je zou permanent een klein plaatje met aan elk van de vier zijden een dikke zwarte rand zien ...
Oud 1 oktober 2009, 22:02
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Helaas is de SCART kabel ook nog een factor die roet in het eten kan gooien. Tussen HDMI kabels is weinig verschil en dat lijkt me om bovengenoemde redenen ook een eerlijker vergelijk geven met een TV met ingebouwde DVB-C tuner.
Ik vraag het ook nu omdat ik vermoed dat er nu met de CI+Cam er meer mensen zijn die kunnen vergelijken.
Ik ben erg benieuwd of er enige vooruitgang is in beeldkwaliteit. Tusen de oude Samsung 360 en de nieuwere Humaxen is weinig vooruitgang te zien.
Dus is dit het hoogst haalbare qua beeldkwaliteit of zijn de nog nieuwere tv's tot betere prestaties instaat?
Als je de beeldkwaliteit van SD zenders van een via HDMI aangesloten (HD) decoder met upscaling gaat vergelijken met de weergave van diezelfde SD zenders via de ingebouwde DVB-C tuner, dan hangt het ondermeer van de kwaliteit van de upscalers en de de-interlacers in de decoder vis-à-vis die in de TV af, maar ook van de kwaliteit van de MPEG decoders, welk van beide setups de beste beeldkwaliteit levert.
Oud 1 oktober 2009, 22:23
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Los daarvan, zoals Barbarian ook al aangeeft, een Ci+Cam doet absoluut niets met het beeld. De rol van je CI+Cam is het decrypten van de irdeto codering op de binnenkomende stream. Diezelfde stream wordt vervolgens door de interne tuner van je tv daadwerkelijk in een beeld omgezet.
De topictitel is dus een beetje appels en peren vergelijken. Je kunt wel een specifieke decoder afwegen ten opzichte van een specifiek TV model maar niet de CI cam.
Oud 1 oktober 2009, 23:10
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Los daarvan, zoals Barbarian ook al aangeeft, een Ci+Cam doet absoluut niets met het beeld. De rol van je CI+Cam is het decrypten van de irdeto codering op de binnenkomende stream. Diezelfde stream wordt vervolgens door de interne tuner van je tv daadwerkelijk in een beeld omgezet.
De topictitel is dus een beetje appels en peren vergelijken. Je kunt wel een specifieke decoder afwegen ten opzichte van een specifiek TV model maar niet de CI cam.
Ik bedoel natuurlijk ook tv's met CI+Cam. Ik weet heel goed dat de CAM alleen decodeert maar anders zou de topictitel zo lang en ingewikkeld worden. Ik vraag me dus af of de interne tuner van de tv beter beeld geeft dan een externe decoder op dezelfde tv.

Ik had het ook bij alphacrypt kunnen vragen maar ik acht de kans nu groter dat mensen sinds CI+ ook een externe HD decoder ernaast hebben staan.

Laatst gewijzigd door Pio; 1 oktober 2009 om 23:28
Oud 2 oktober 2009, 00:26
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Ik bedoel natuurlijk ook tv's met CI+Cam. Ik weet heel goed dat de CAM alleen decodeert maar anders zou de topictitel zo lang en ingewikkeld worden. Ik vraag me dus af of de interne tuner van de tv beter beeld geeft dan een externe decoder op dezelfde tv.

Ik had het ook bij alphacrypt kunnen vragen maar ik acht de kans nu groter dat mensen sinds CI+ ook een externe HD decoder ernaast hebben staan.
Begrijp ik, maar aangezien al uit vele berichten in andere draadjes blijkt dat een heleboel mensen het hele CI concept niet volledig begrijpen was een titel als "beeldkwaliteit losse decoder versus TV met ingebouwde decoder" wellicht handiger. Anyway, terug naar ontopic dan nu maar weer.
Oud 2 oktober 2009, 01:07
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Ik heb zeer recent de Samsung PS50B850 plasma in huis en een vergelijk gedaan met de Samsung 380 HD decoder. De CI+ combinatie geeft werkelijk een fenomenaal goed beeld. De SD uitzendingen, uiteraard goede opnamen of recente series, zijn geweldig van kwaliteit. De HD zenders doen er nog een schep bovenop en verbaasde me over het totaalplaatje met prachtige kleuren en hoge scherpte. De kwaliteit van het Ziggo signaal staat als een huis, dat mag best eens gezegd worden. Het geluid via de TV vertoonde geen lipsync-problemen en het zappen gaat ook naar tevredenheid. In vergelijk met de losse decoder is het verschil marginaal maar ik ga toch voor de CI+ combi.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Favorieten/bladwijzers

Labels
beeldkwaliteit, ci+, ci+cam

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten