Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 17:43
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Die redenering klopt niet: als je met HDTV SD kijkt is er altijd upscaling, ook als je een externe SD decoder aangesloten via SCART gebruikt. Dat kan niet anders, of je zou permanent een klein plaatje met aan elk van de vier zijden een dikke zwarte rand zien ...
Klopt,maar die upscaling doet je TV ook als je met een HDTV met ci+ naar een SD kanaal kijkt.
Het ligt er aan welke chipset er in de tv zit.
Maar daarom is een vergelijk ook niet mogelijk.
Want in tv a zit weer een andere chipset als in tv b,dus je kan niet gaan zeggen,het beeld is met een decoder minder of minder.
De kwaliteit wordt niet door ci+ bepaald maar door de decoder en upscaling in de tv zelf en bij de goedkopere merken zou het zelfs kunnen dat een SD decoder met upscaling door de tv er beter uit ziet dan een door de interne decoder van de tv.
Of dat een HD uitzending er op een losse decoder beter uit ziet.
Die tv moet veel meer met die chipsets doen dan alleen upscaling terwijl de losse decoder hier speciaal voor gemaakt is.
Door het verschil in de diverse hardware kun je dus nooit zeggen,beeld via een tv met ci+ is beter dan met een losse decoder.
Dat bepaalt ci+ niet,dat bepaalt de kwaliteit van de ingebouwde decoder en dat is vaak een sluitpostje,het mag niet te duur worden,terwijl de losse decoder alleen maar gemaakt is voor dat doel.
Oud 2 oktober 2009, 19:21
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Klopt,maar die upscaling doet je TV ook als je met een HDTV met ci+ naar een SD kanaal kijkt.
Het ligt er aan welke chipset er in de tv zit.
Maar daarom is een vergelijk ook niet mogelijk.
Want in tv a zit weer een andere chipset als in tv b,dus je kan niet gaan zeggen,het beeld is met een decoder minder of minder.
De kwaliteit wordt niet door ci+ bepaald maar door de decoder en upscaling in de tv zelf en bij de goedkopere merken zou het zelfs kunnen dat een SD decoder met upscaling door de tv er beter uit ziet dan een door de interne decoder van de tv.
Of dat een HD uitzending er op een losse decoder beter uit ziet.
Die tv moet veel meer met die chipsets doen dan alleen upscaling terwijl de losse decoder hier speciaal voor gemaakt is.
Door het verschil in de diverse hardware kun je dus nooit zeggen,beeld via een tv met ci+ is beter dan met een losse decoder.
Dat bepaalt ci+ niet,dat bepaalt de kwaliteit van de ingebouwde decoder en dat is vaak een sluitpostje,het mag niet te duur worden,terwijl de losse decoder alleen maar gemaakt is voor dat doel.
Dat klopt nog steeds niet. Je doet hier net of TV's (en dan met name 'goedkope' TV's) maar liefst twee upscalers aan boord hebben. Nou, dat is echt niet zo. Er is maar één upscaler die tot doel heeft de diverse videosignalen aan te passen aan de resolutie van het gebruikte paneel. Daarbij maakt het niets uit of dat signaal nou afkomstig is van een externe bron (via SCART of HDMI) of van een interne bron (ingebouwde analoge of digitale tuner). Wel is het zo dat analoge videosignalen, ongeacht of deze nu van een externe bron (SCART) of een interne bron (analoge tuner) afkomstig zijn eerst moeten worden omgezet naar digitale videosignalen. Bij digitale bronnen, extern (HDMI) dan wel intern (digitale tuner) vervalt deze omzetting.

Verder suggereer je hier dat bij 'goedkope' TV's de ingebouwde decoder (bedoeld is de digitale tuner) een sluitpost zou zijn, en dat je - dus - zou mogen verwachten dat met name bij goedkopere TV's een externe decoder een beter resultaat zou geven. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dat kunnen bevestigen, dus mensen die de ervaring hebben dat de beeldkwaliteit nu met gebruik van de interne tuner (en CI+ CAM) achteruit is gegaan.
Oud 2 oktober 2009, 20:50
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Dat klopt nog steeds niet. Je doet hier net of TV's (en dan met name 'goedkope' TV's) maar liefst twee upscalers aan boord hebben. Nou, dat is echt niet zo. Er is maar één upscaler die tot doel heeft de diverse videosignalen aan te passen aan de resolutie van het gebruikte paneel. Daarbij maakt het niets uit of dat signaal nou afkomstig is van een externe bron (via SCART of HDMI) of van een interne bron (ingebouwde analoge of digitale tuner). Wel is het zo dat analoge videosignalen, ongeacht of deze nu van een externe bron (SCART) of een interne bron (analoge tuner) afkomstig zijn eerst moeten worden omgezet naar digitale videosignalen. Bij digitale bronnen, extern (HDMI) dan wel intern (digitale tuner) vervalt deze omzetting.

Verder suggereer je hier dat bij 'goedkope' TV's de ingebouwde decoder (bedoeld is de digitale tuner) een sluitpost zou zijn, en dat je - dus - zou mogen verwachten dat met name bij goedkopere TV's een externe decoder een beter resultaat zou geven. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dat kunnen bevestigen, dus mensen die de ervaring hebben dat de beeldkwaliteit nu met gebruik van de interne tuner (en CI+ CAM) achteruit is gegaan.
Dat is ook wat ik graag wil weten. Of je met je huidige eigen tv een verbetering/verandering hebt vergeleken tussen een externe en je interne decoder. Ik zoek dus geen oordeel of een externe decoder in het algemeen beter of slechter is dan een TV met ingebouwde decoder.
Oud 2 oktober 2009, 21:10
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Dat is ook wat ik graag wil weten. Of je met je huidige eigen tv een verbetering/verandering hebt vergeleken tussen een externe en je interne decoder. Ik zoek dus geen oordeel of een externe decoder in het algemeen beter of slechter is dan een TV met ingebouwde decoder.
Zoals ik al vermelde in topic/post 2, ik zie wel degelijk verbetering qua kwaliteit/beeld. De tuner in mijn lcd tv is stukken beter dan de decoder die ik bezat/bezit.

Bä®bä®îäñ
Oud 4 oktober 2009, 16:51
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:

Ik zeg nergens dat een TV 2 upscalers zou hebben,ik denk echt dat je me niet goed begrijpt dan wel dat ik het niet begrijpbaar uitleg.
Verder bedoel ik dat een goedkopere tv meestal een goedkopere manier van upscalen/chipset heeft dan de chipset van een goedkopere tv.
Ik probeer het niet beter te weten,het is geen spel wie er het meest gelijk heeft,maar je reageert wel erg "fel".
Oud 4 oktober 2009, 17:26
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat een TV 2 upscalers zou hebben,ik denk echt dat je me niet goed begrijpt dan wel dat ik het niet begrijpbaar uitleg.
Verder bedoel ik dat een goedkopere tv meestal een goedkopere manier van upscalen/chipset heeft dan de chipset van een goedkopere tv.
Ik probeer het niet beter te weten,het is geen spel wie er het meest gelijk heeft,maar je reageert wel erg "fel".

Hierboven (en door bij eerder vetgedrukt aangehaald) schreef je onder meer:

bij de goedkopere merken zou het zelfs kunnen dat een SD decoder met upscaling door de tv er beter uit ziet dan een door de interne decoder van de tv.

Ik neem aan dat het [door mij, Riparius] gecursiveerde een slaat op upscaling, dat lijkt mij grammaticaal de enige mogelijkheid. En ja, dan beweer je dus dat er een verschil zou kunnen zijn tussen 'upscaling door de TV' en 'upscaling door de interne decoder van de TV'. En dat kan dus niet, tenzij er twee verschillende upscalers in de TV in kwestie zouden zitten.

En wat je nu weer zegt: Verder bedoel ik dat een goedkopere tv meestal een goedkopere manier van upscalen/chipset heeft dan de chipset van een goedkopere tv, daar kan ik niets mee. Lees je je eigen teksten wel goed terug voordat je op 'Reactie versturen' klikt?
Oud 11 oktober 2009, 12:06
Eelco1234's schermafbeelding
Eelco1234 Eelco1234 is offline
Junior Member

DTV: 37PFL5604H, SMIT CI+ CAM, ziggo irdeto card
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Zoals ik al vermelde in topic/post 2, ik zie wel degelijk verbetering qua kwaliteit/beeld. De tuner in mijn lcd tv is stukken beter dan de decoder die ik bezat/bezit.
Ik lees hier sinds kort op dit forum wat over HDTV etc. en mate name icm CI+ CAM. Interessant allemaal!

Heb vrijdag een Philips 37PFL5604H/12 gekocht en met succes geïnstalleerd met ziggo CI+ module, zonder dat deze TV dus ziggo gecertificeerd is. Zie een vorige bijdrage van me in dit forum.

Ik kan geen vergelijk maken tussen de kwaliteit van het beeld met ontvangst via een losse HD-tuner en HDMI-kabel, versus de ontvangst via de ingebouwde HD-tuner van de TV (via de CI+ CAM). Simpelweg omdat ik geen losse HD-tuner en HDMI-kabel heb. Maar het lijkt me wel interessant of je zou kunnen stellen dat een ingebouwde HDTV-tuner in het algemeen beter of slechter is dan een losse HDTV-tuner/HDMI-kabel ervoor.

Een groot voordeel van een ingebouwde HDTV-tuner lijkt me iig dat je dan niet een losse kast ervoor nodig hebt (met wellicht weer een andere afstandbediening). Maar als de ingebouwde HDTV-tuner een sluitpost zou zijn... Doe dan toch maar een losse HDTV-tuner/HDMI-kabel ervoor. Het lijkt me echter dat een ingebouwde HDTV-tuner toch wel OK moet zijn. M.i. gaat het hier in de toekomst ook allemaal echt wel naar toe. Over een aantal jaren is een losse HDTV-tuner voor de TV m.i. ouderwets. Niet dat dat me op zich wat zou kunnen schelen, maar ik wilde wel een TV kopen waar ik weer minstens 10 jaar mee vooruit kan.

Verder: Philips (en andere TV-merken ook) zal toch niet TV's willen verkopen met ingebouwde rommel-tuners. Nee, eerder lijkt het me dat deze ingebouwde tuners juist goed zijn afgestemd op de TV zelf.

Afijn, zoals gezegd ik kan het verschil niet zien tussen een losse HD-tuner ervoor of ingebouwd in de TV. De kwaliteit van het beeld vind ik iig wel heel goed, maar ik ben tot nu toe geen HDTV gewend.
Maar Barbarian, dat geldt toch ook voor jou! Als je de kwaliteit vergelijkt tussen non-HD en HD is het laatste natuurlijk beter. Anders is het wel heel droevig gesteld met je ingebouwde HD-tuner.
Oud 11 oktober 2009, 14:26
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

TV : Sony 40-KDLW5500
Decoder voorheen : Humax IRD 5000 (HD)
Nu : CI+ Cam
Verschil : niet zichtbaar
Oud 11 oktober 2009, 15:30
ninja636's schermafbeelding
ninja636 ninja636 is offline
Junior Member

Talking

[QUOTE=Pio;209503]Helaas is de SCART kabel ook nog een factor die roet in het eten kan gooien. Tussen HDMI kabels is weinig verschil

oops.. ik gebruik nu een 4.3 ghz gold HDMI tussen mijn Humax en de
Sony 40W5500E tv, eerst had ik een 2.3 ghz kabeltje van een onbestemd merk, bij veel wit in beeld en zeer snelle acties is het verschil dan ook zeer duidelijk te zien, immers de top datadoorvoer bedraagt in piek 2.73 ghz....

verschil in prijs was er echter wel ( 25 euro en 99 euro ) maar ik ben zeer tevreden
Oud 11 oktober 2009, 17:26
Senior Member

Standaard

[QUOTE=ninja636;214072]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Helaas is de SCART kabel ook nog een factor die roet in het eten kan gooien. Tussen HDMI kabels is weinig verschil

oops.. ik gebruik nu een 4.3 ghz gold HDMI tussen mijn Humax en de
Sony 40W5500E tv, eerst had ik een 2.3 ghz kabeltje van een onbestemd merk, bij veel wit in beeld en zeer snelle acties is het verschil dan ook zeer duidelijk te zien, immers de top datadoorvoer bedraagt in piek 2.73 ghz....

verschil in prijs was er echter wel ( 25 euro en 99 euro ) maar ik ben zeer tevreden
Het is best mogelijk dat je verschil ziet tussen die twee HDMI kabels (hoewel dat ook een placebo-effect kan zijn), maar de technische verklaring die je denkt te kunnen geven klopt echt voor geen meter. Ik zou me eerst eens gaan verdiepen in het verschil tussen Gbit/sec. en GHz ...
Ook die oude kabel is qua specificatie meer dan toereikend voor de foutloze transmissie van een 1080i signaal. Hint: begin eens met dit artikel goed door te lezen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Labels
beeldkwaliteit, ci+, ci+cam

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten