Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 september 2009, 20:37
joskes's schermafbeelding
joskes joskes is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra arris touchstone TM702
DTV: humax 5000c hd ontvanger
Standaard Klagen over ziggo dikwijls niet altijd terecht

Hoi,

Ikzelf heb alles in een extra en ik wil ook eens een positief geluid laten horen.
Bij mij werkt altijd alles goed,snelheden zijn goed,tv is goed en telefonie ook.
Voorheen telfort gehad en dat was in het begin goed maar later echt bagger.
Mijn werk bestaat uit het maken van pc's het installeren ervan en netwerken aanleggen bij bedrijven en particulieren.
Ik maak dus ook dikwijls mee dat men loopt te schelden op ziggo maar na verder onderzoek ligt meestal de fout bij de mensen zelf.
Natuurlijk gaat het wel eens echt mis maar meestal gaat het gewoon goed.
Ook heb je bij ziggo in vergelijk met andere aanbieders van internet en tv veel hogere speeds en meer tv zenders maar ik krijg als ik veel dingen hier lees toch het gevoel dat het bij vele nooit genoeg is of kan zijn.
!!!!!!Ik wil duidelijk vermelden dat ik niet werkzaam ben bij ziggo of wat dan ook.Ik ben gewoon een zeer tevreden bezitter van het ziggo abbo!!!!!!
Oud 30 september 2009, 22:42
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Waarom klagen mensen dan toch? Idd. bij problemen krijg je te maken met "eigen schuld" of "de oorzaak ligt bij Ziggo". Om dat te kunnen achterhalen, daar begint het al. Stel je, je daar als bedrijf rigide in op of geef je de klant een beetje richting? De gemiddelde klant ontbeert de kennis, idem dito de gemiddelde helpdesker. Deze laatste wordt ook nog gestuurd met het consigne om niet te lang aan de lijn te blijven hangen.

Ergo, ofwel klant wordt geholpen, klant blij, zaak opgelost. Zo hoort het en je zal hier zelden, een enkele uitzondering daargelaten, redenen tot klagen hebben. Tenzij men te vaak door problemen wordt getroffen.

Klant denkt te zijn geholpen, echter constateert dat het toch niet werkt.
Klant krijgt te horen, niet onze schuld, zoek het zelf maar uit. Deze laatste groep kent 2 categoriën, degenen die overtuigt zijn dat het wel degelijk niet bij hun zit en degenen die "het bos in gaan".

Kortom ieder probleem dat niet in 1 keer wordt opgelost of waar de klant geen inzicht krijgt in een oplossingstermijn en/of -richting is bijna per definitie ontevreden en dus een potentiële klager. Deze groep komt in beweging en zoekt steun. Natuurlijk, zet Ziggo ook in om dit soort "calamiteiten" te "vangen". Zet je daar als bedrijf echter onvoldoende op in, dan verlies je de controle.

Natuurlijk, het leeuwendeel van de klanten ervaart geen problemen, een groot deel wordt ook bij problemen netjes geholpen. Echter, als er, ook al zou het een heel klein percentage betreffen, problemen tussen door slippen of er onvoldoende over is gecommuniceerd, dan vormt dit bij een bedrijf van de grootte van Ziggo, dermate grote aantallen dat het wel op moet vallen. Deze groep overheerst de beeldvorming en overstemt het geheel.

Voor ons is de oplossing om dit "klagen" terug te dringen : Verhoog het oplossend vermogen van de HD en geef ze daar ook de ruimte voor, vertel van de hoed en de rand en versterk de reddingssploeg. We zien weliswaar dat op een aantal vlakken progressie wordt gemaakt, maar ook ruimschoots aanwijzingen, dat een aantal aspecten nog lang niet afdoende diepgeworteld zijn. Tot zo lang hou je dus aanzienlijke hoeveelheden klagers en is het aan Ziggo. Kwaliteit wordt helaas voor Ziggo, niet afgespiegeld aan "statistieken en succes" maar door het publiek afgemeten aan "falen".
Oud 30 september 2009, 23:15
joskes's schermafbeelding
joskes joskes is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra arris touchstone TM702
DTV: humax 5000c hd ontvanger
Standaard

BenJ,hoi

Ik kan helemaal meegaan met je verhaal hoor,neemt niet weg dat er soms wel wat teveel onterecht ontevredenheid word getoond.
Met regelmaat moet ik bij klanten van mij contact opnemen met de servicedesk en word 99 van de 100 keer erg netjes en goed geholpen.
En inderdaad een heel enkele keer wat minder,bel ik gewoon nog eens krijg dan automatisch een andere medewerker.
Wat betreft wat men beloofd en niet nakomt dat gebeurd vaker dat is zeker een min punt voor ziggo.
Laatst was hier in tilburg de ziggo helpbus,ben er geweest en werd ook daar schitterend te woord gestaan.
Ook zó'n service zal je van geen andere provider tegenkomen.
Natuurlijk is een forum als dit van zeer grote waarde en goed dat het er is dat houd providers zeker scherper.
Ik ben zef ook de dupe geweest van nalatigheid van ziggo,ik moet zeggen dat rechtstreeks contact opnemen via de mail van de grote directeur grote wonderen verrichte toen.
Oud 1 oktober 2009, 07:36
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Ik ben het eens met Joskes, er mag ook wel eens een positief geluid komen voor Ziggo, ik ben verder ook tevreden over hen, soms zijn
er van die dingen dat je denkt "Dat kan anders" maargoed dat heb
je bij elke bedrijf.

Zo heeft T-Mobile ook zijn makken hoor.

Oud 1 oktober 2009, 11:06
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Altijd fijn om te horen dat er ook tevreden klanten zijn ^^ Ik krijg natuurlijk alleen de ontevreden klanten aan de lijn, alhoewel genoeg daarvan ook blij ophangen omdat ze geholpen zijn en het probleem opgelost is/word.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ
Voor ons is de oplossing om dit "klagen" terug te dringen : Verhoog het oplossend vermogen van de HD en geef ze daar ook de ruimte voor, vertel van de hoed en de rand en versterk de reddingssploeg. We zien weliswaar dat op een aantal vlakken progressie wordt gemaakt, maar ook ruimschoots aanwijzingen, dat een aantal aspecten nog lang niet afdoende diepgeworteld zijn. Tot zo lang hou je dus aanzienlijke hoeveelheden klagers en is het aan Ziggo. Kwaliteit wordt helaas voor Ziggo, niet afgespiegeld aan "statistieken en succes" maar door het publiek afgemeten aan "falen".
Helemaal mee eens! Een (groot) aantal THD'ers weet wel genoeg om de klant verder te helpen dan de ondersteuning van Ziggo eigenlijk reikt. Ik heb al genoeg mensen weer op internet kunnen helpen door ze een ip-adres te laten vernieuwen, terwijl dat eigenlijk niet onze ondersteuning is. Maar ik ben met je eens dat élke THD'er deze kennis moet hebben.
Oud 1 oktober 2009, 11:42
Math22's schermafbeelding
Math22 Math22 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Sony KDL40Z5500
Standaard klagen niet terecht

Dat klagen niet altijd terecht is zal zeker waar zijn. Maar ik weet zeker dat het heel erg vaak wel terecht is. Wat ik hier heb meegemaakt vanaf 13 augustus toen ik mijn Arris modem heb ontvangen slaat alles. Eerts mail dat het modem eraan kwam. Toen dit niet kwam gebeld en kreeg ik te horen dat de uitlevering was stop gezet i.v.m problemen firmware. Kreeg toen een andere medewerker aan de lijn die vertelde dat dit niet klopte, en dat uitlevering niet mogelijk was omdat er te weinig modems zouden zijn. 30 minuten later de postbode aan de deur met het nieuwe Arris modem. aangesloten en alleen maar elende steeds uitval verbinding. diverse kleren HD gebeld steeds ander verhaal Heeft u een netwerk? u heeft ruis op de kabel. Toen 3x monteur. kabel in meterkast vervangen doos in meterkast vervangen maar het hielp nul,nul. weer andere monteur die een oud modem terug plaatste en liet activeren. Nu sinds 25 septemer zit er andere firmware in het modem en tot op heden is alles stabiel en is er geen uitval meer. Wat netwerk, wat router is probleem.
Ben het er wel mee eens dat ook aan de kant van de klant gekeken dient te worden of daar het probleem ligt.
Oud 1 oktober 2009, 13:11
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard Klagen over ziggo dikwijls niet altijd terecht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Waarom klagen mensen dan toch?
Ik denk dat ik dat wel weet. Men heeft totaal geen geduld, het MOET en ZAL meteen opgelost worden "want ik betaal er toch voor?" Dat ze de enige klant niet zijn wordt even snel vergeten. Ik heb alleen maar problemen met V.O.D. en dat is door diverse medewerkers goed opgevangen. Tot nu toe tevreden met de (tijdelijke) oplossing waar ik hier niet verder op in ga. Over de andere diensten ben ik dik tevreden want alles werkt zoals het hoort.
Tot nu toe de 'warme douche' voor Ziggo.
Oud 1 oktober 2009, 13:24
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
Ik denk dat ik dat wel weet. Men heeft totaal geen geduld, het MOET en ZAL meteen opgelost worden "want ik betaal er toch voor?" Dat ze de enige klant niet zijn wordt even snel vergeten. Ik heb alleen maar problemen met V.O.D. en dat is door diverse medewerkers goed opgevangen. Tot nu toe tevreden met de (tijdelijke) oplossing waar ik hier niet verder op in ga.
Wat ik hier een beetje uit opmaak is dat je door het Ziggo medewerkers via PM nu persoonlijk bent geholpen na het veel melden van diverse klachten in het Cisco 8455DVB subforum. Leuk voor jou persoonlijk natuurlijk, maar of dat nu werkelijk iets gaat oplossen aan de Interactieve TV problemen is voor mij nog maar de vraag. Uit de formulering van de laatste regel trek ik de conclusie dat je door Ziggo gevraagd is om de regeling die ze met je getroffen hebben stil te houden zodat niet meer mensen zich daarop gaan beroepen. Een bekende tactiek om klagers stil te krijgen die door Ziggo op diverse forums via webteam medewerkers wordt toegepast.
Oud 1 oktober 2009, 13:38
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Uit de formulering van de laatste regel trek ik de conclusie dat je door Ziggo gevraagd is om de regeling die ze met je getroffen hebben stil te houden zodat niet meer mensen zich daarop gaan beroepen. Een bekende tactiek om klagers stil te krijgen die door Ziggo op diverse forums via webteam medewerkers wordt toegepast.
Hmm. Heb ik kennelijk niet hard genoeg geklaagd over mijn Cisco?

Maar goed, on topic.

Op zich ben ik het eens dat er een hoop beroepsklagers zijn hier. Maar aan de andere kant valt niet te ontkennen dat Ziggo op dit moment een aantal zaken structureel niet op orde heeft, met name het Interactieve TV platform en de Cisco decoder en de Eurodocsis 3 uitrol.

Over iTV/Cisco: Gelukkig zijn de ergste acute problemen nu opgelost, feit blijft dat storingen met iTV te vaak voorkomen en de Cisco nog steeds veel te veel nukken heeft, objectief ook meer dan welke andere decoder van Ziggo of UPC dan ook.

Over EuroDocsis 3: ik heb (afkloppen) zelf een erg stabiele Arris. Maar uit dit forum en ook de reacties van Ziggo mensen op dit forum is toch vrij objectief de vaststelling te maken dat er erg veel issues zijn met haperende Arris en Ubee modems door fouten in de firmware en/of achterliggende infrastructuur.

En ik durf ook de stelling nog wel aan dat Ziggo structureel meer problemen heeft dan bv UPC. als ik mijn nu twee jaar Ziggo vergelijk met 7 jaar UPC: bij Ziggo in twee jaar denk ik zo'n 5 maal zo veel problemen gehad als bij UPC in 7.

Kortom: voor erg veel klachten is zeker een grond.

Komt bij dat de helpdesk van Ziggo net zo goed is als die van elk groot bedrijf: kortom volstrekt onvoldoende. Je moet echt mazzel hebben terecht te komen bij de paar mensen die wel verstand van de materie hebben. Maar dat geld net zo goed voor UPC, KPN, T-Mobile, Vodafone, etc.
Oud 2 oktober 2009, 12:19
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard Klagen over Ziggo niet altijd terecht...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Uit de formulering van de laatste regel trek ik de conclusie dat je door Ziggo gevraagd is om de regeling die ze met je getroffen hebben stil te houden zodat niet meer mensen zich daarop gaan beroepen. Een bekende tactiek om klagers stil te krijgen die door Ziggo op diverse forums via webteam medewerkers wordt toegepast.
Ja, ik ben door medewerkers zelf benaderd via dit forum over de allang (veel te lang) lopende problemen met V.O.D./Cisco P.V.R.

Nee, die medewerkers hebben mij niet gevraagd of ik hier over wil zwijgen, maar ik wil daar zelf niet over in discussie gaan. Ik ben goed geholpen en hun oplossing was voor mij helemaal oké. Dus ga ik niet verder met klagen c.q. discussiëren hierover. Dit vind ik zelf ook wel eerlijk naar hun toe.

Dat geldt al helemaal als een mede forum-lid via een P.M. contact met je opneemt, een afspraak maakt en deze tot in de puntjes voor je oplost c.q. nakomt. Dan ga je dat niet openbaar maken, tenminste ik niet.

Ik ben nog ruim één maand afwachtende voor wat betreft de Cisco P.V.R. en dan neem ik een beslissing om door te gaan hiermee of niet.

Laatst gewijzigd door ronvm; 2 oktober 2009 om 12:26
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten