Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 september 2009, 20:35
j.filarski's schermafbeelding
j.filarski j.filarski is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 september 2009
Locatie: Volendam
Ziggo Internet: z2
Berichten: 18
Angry vaak geen verbinding met Internet

Hallo,

Als ik mijn computer opstart heb ik meestal geen verbinding met internet, (behalve natuurlijk toen er een monteur bij was)
Als ik in zo'n situatie ben, haal ik de UTP-kabel naar mijn computer uit het modem en sluit hem weer aan na enige seconden.
En wellá, ik heb internet.

Alles goed en wel, dit is natuurlijk een vervelende situatie, vooral als ik zelf van huis ben. Leg het je kleinkinderen maar eens uit wat ze moeten doen als er weer eens geen verbinding met internet is.

Wie weet raad.

Alvast bedankt
Mvg
Jan Filarski
  #2  
Oud 1 oktober 2009, 11:15
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Als jij je computer opstart, wat staat er dan rechts onderin beeld bij het icoontje van de lan-verbinding? Staat daar een rood kruis, een geel driehoekje met een uitroepteken of helemaal niks?
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 1 oktober 2009, 12:05
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Heb je al een andere kabel getest of een nieuwe RJ45 plug?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #4  
Oud 6 oktober 2009, 19:28
bassie78's schermafbeelding
bassie78 bassie78 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 juni 2008
Locatie: Bergentheim (@home)
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Berichten: 26
Standaard

Ik heb hier hetzelfde probleem....m'n browser (firefox, maar ook af en tie IE) heeft de laatste tijd moeite om pagina's te laden, er komt op een gegeven moment de time out melding te voorschijn....modem of router opnieuw herstarten wil wel helpen, maar het probleem komt steeds weer terug
  #5  
Oud 7 oktober 2009, 17:07
j.filarski's schermafbeelding
j.filarski j.filarski is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 september 2009
Locatie: Volendam
Ziggo Internet: z2
Berichten: 18
Standaard

Hallo Bassie

Dit is niet helemaal het probleem waar ik mee zit.
Bij mij werkt alles behalve als ik opstart, dan heb ik geen verbinding met Internet.
Pas als ik de verbindingskabel van computer naar modem even verbroken heb, dan heb ik meteen weer verbinding met Internet.

Het is alsof in eerste instantie de DHCP de specifieke IP-nummers niet doorgeeft.
Maar Ziggo heeft alles doorgemeten, en de DHCP-Server in m'n modem werkt gewoon goed, zeggen ze bij Ziggo.

En er staat in eerste instantie wanneer ik dus geen verbinding heb met internet absoluut geen rood kruis door het icoon van de twee computertjes heen in de Systray, ten teken dat de verbinding verbroken is.
M.a.w. ik sta voor een groot raadsel.
Mvg
Jan Filarski
  #6  
Oud 8 oktober 2009, 17:06
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Je kan eens kijken naar de DHCP-client in je computer, dus de (driver van) je netwerkkaart. Je kan proberen je netwerkkaart opnieuw te installeren; kijken of dat werkt.
In Windows XP:
Start > rechts klikken op 'Deze computer' > eigenschappen > tabblad 'Hardware' > Apparaatbeheer > op plusje klikken voor 'netwerk adapters' > rechts klikken op netwerkkaart > installatie ongedaan maken > menu Actie > zoeken naar gewijzigde apparaten

In Windows Vista:
Start > configuratiescherm > 'klassieke weergave' > Apparaatbeheer > volgens mij gaat het vanaf hier hetzelfde als in XP, maar ik weet dit niet zeker...
__________________
Please Google your question before asking.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl