Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 september 2009, 08:39   #1
DenMan78
Junior Member
 
DenMan78's schermafbeelding
Standaard Geen ontvangst Ned 3 HD

Hallo allemaal,

Sinds gisteren geen beeld op NL3 HD. Heb ook hoge BER-waarden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? postcode 6122, Limburg.

Heb gisteren ook mijn kabels weggewerkt achter de plint. Ze zitten nu dus strak tegen elkaar aan (internet, coax tv en radio). De coax zijn van goedkopere kwaliteit. Kan het ook daar aan liggen? OF moet ik dan last hebben op meerdere zenders?

Groeten
Dennis
DenMan78 is offline  
Oud 30 september 2009, 15:28   #2
MrDroopy
Senior Member
 
MrDroopy's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ednielaba Bekijk bericht
Ik kan Ned 3 niet ontvangen in HD kwaliteit,woon in postcode gebied 6466
De andere HD zenders zijn prima,wie heeft daar nog meer last van?
ik heb een Samsung H 360 hd ontvanger.
Ook de kabels zijn van de beste kwaliteit,de HDMI kabel is zelfs een hele dure,dus daar kan het niet aan liggen.

Ed.
* Wat voor melding krijg je als je m op Ned 3 HD (kanaal 73) zet?
* wat is je signaalsterkte op Ned 3 HD?
* wat is je signaalsterkte op Ned 1 en 2 HD?
* gebruik je een versterker / zo ja welke?
* hoeveel coax gaat er vanaf het AOP naar de tv?
* zitten er splitters in het pad vanaf AOP naar de TV?
__________________
_____________________ www.8h.nl ______________
MrDroopy is offline  
Oud 30 september 2009, 16:12   #3
GolfTouch
Senior Member
 
GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Storing

Groepsstoring sinds woensdag 30 september 11.37 uur


Hier viel Ned 3 HD ook een paar keer uit. Ook storing op enkele andere kanalen.
__________________
Power is nothing without control !!!
GolfTouch is offline  
Oud 1 oktober 2009, 15:41   #4
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Kijk voor de zekerheid je netwerkinstellingen na.
Voor postcode 6122 en 6466 zijn deze: frequentie 356.00 mHz en netwerk-id 1111; voor postcode 8748 zijn deze: frequentie 369.00 mHz en netwerk-id 8400.
Symboolsnelheid moet zijn 6875 kS/s en modulatie 64-QAM.
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 1 oktober 2009, 15:55   #5
TVdigitaal
Senior Member
 
TVdigitaal's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenMan78 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Sinds gisteren geen beeld op NL3 HD. Heb ook hoge BER-waarden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? postcode 6122, Limburg.

Heb gisteren ook mijn kabels weggewerkt achter de plint. Ze zitten nu dus strak tegen elkaar aan (internet, coax tv en radio). De coax zijn van goedkopere kwaliteit. Kan het ook daar aan liggen? OF moet ik dan last hebben op meerdere zenders?

Groeten
Dennis
In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden.

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl
TVdigitaal is offline  
Oud 6 oktober 2009, 10:51   #6
UltraSub
Member
 
UltraSub's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
In limburg zit Nederland3HD (samen met o.a Family7) op de frequentie 498.7500 Mhz. In Maastricht, Heerlen en Roermond zit hier ook een DVB-T mast op 498 Mhz. dit kan bij een niet goed afgeschermde installatie problemen geven en verklaard ook de hoge Ber waarden.

kijk voor uitleg op:

www.stai.nl

En voor tips om het op te lossen op www.kabelkeur.nl
Aha! Dat is goed om te weten.
Hier ook problemen met HD ontvangst. NL3HD is hier gewoon niet te ontvangen (E48 Geen signaal). Al twee keer een monteur gehad, die alles heeft doorgemeten. Signaal aan AOP is, na wat aanpassingen in verschillende wijkkasten, nipt in orde volgens de monteur. Hij heeft met zijn apparatuur ook mijn bekabeling en dozen doorgemeten, en het verlies wat dat opleverde was marginaal, en zou absoluut geen probleem mogen opleveren. Hij erkende dat het een Ziggo probleem was, en zou opgelost worden. Een week later belde de HD me op dat het opgelost zou moeten zijn. Is dus niet zo, en heb ik ook aangegeven. Er zou opnieuw contact met me worden opgenomen, is niet gebeurd. Inmiddels al een 2 maanden geleden denk ik, zelf ook niet meer gebeld.

Saillant detail, een vriend van me 300 meter verderop heeft geen enkele NL HD zender, alles op zwart, ook rechtstreeks aan AOP. Mijn signaal staat op 25%, het zijne op 23%.

Het gaat hier om 6049. Dat is inderdaad Roermond, en wat jij beschrijft van de DVB-T mast zou kunnen verklaren waarom het mis gaat bij mij voor NL3HD. Echter de metingen van de monteur ontkrachten dit.

Ik ga maar weer eens bellen denk ik. Wordt nu toch wel tijd dat het opgelost wordt denk ik zo.
UltraSub is offline  
Oud 6 oktober 2009, 11:23   #7
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Je weet zeker dat je instellingen etc verder goed staan? De metingen van de monteur ontkrachten inderdaad die interferentie, maar vind het wel vreemd dat je alleen die ene zender niet hebt...
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 6 oktober 2009, 11:49   #8
UltraSub
Member
 
UltraSub's schermafbeelding
Standaard

Alles staat verder goed. Zelfde probleem op 2 decoders (Humax 5050) in huis. Instellingen ook gechecked door de monteur. Ik vind het ook heel vreemd inderdaad.
UltraSub is offline  
Oud 6 oktober 2009, 19:34   #9
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Dat wordt dan toch weer Ziggo bellen...
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 6 oktober 2009, 19:46   #10
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UltraSub Bekijk bericht
. Al twee keer een monteur gehad, die alles heeft doorgemeten. Signaal aan AOP is, na wat aanpassingen in verschillende wijkkasten, nipt in orde volgens de monteur. Hij heeft met zijn apparatuur ook mijn bekabeling en dozen doorgemeten, en het verlies wat dat opleverde was marginaal, en zou absoluut geen probleem mogen opleveren.

Hij erkende dat het een Ziggo probleem was, en zou opgelost worden. .
ik vind het een vreemd verhaal, alles lijkt goed te zijn, op basis van de metingen, toch blijf je E48 houden en dan blijkt het een Ziggo probleem te zijn.

Om uit te sluiten of het probleem te wijten is aan interferentie zou je een versterker moeten opnemen in de signaal keten, zo dicht mogelijk bij de AOP. Dit had de monteur ook kunnen doen.
anoniem is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl