Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 september 2009, 15:51
hl.kiewiet's schermafbeelding
hl.kiewiet hl.kiewiet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra
Angry Basisstation ISDN

15 september september heb ik alles in 1 extra besteld bij ziggo. Ik heb de verkoper expliciet gemeld dat ik een Vox Chicago 220 ISDN basis station had met twee Chicago handsets de 440 C en 330 C. Mij was verzekerd dat ik geen nieuwe telefoons ed. hoefde te kopen. Van de monteur heb ik begrepen dat de Vox Chicago 220 ISDN niet geschikt is voor het analoge telefoon signaal van Ziggo. Hij heeft het voor de zekerheid nog nagevraagd. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik alleen een nieuw basis station kopen of ook nieuwe telefoons? Of heeft iemand misschien een oplossing waardoor de huidige apparatuur wel is te gebruiken? Zelf denk ik dat ik alleen een ander basis station moet aan schaffen. Heeft iemand een goed advies?

Vast bedank!

7-10-09 Ik ben opzoek gegaan nar de Fritzbox maar deze was niet eenvoudig te vinden. Bij navraag bij de KPN winkel adviseerde men mij de Chicago 930, kosten € 40,00. Geinstalleerd en het werkt perfect!!!

Laatst gewijzigd door hl.kiewiet; 7 oktober 2009 om 15:02 Reden: Oplossing gevonden
Oud 30 september 2009, 16:38
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hl.kiewiet Bekijk bericht
15 september september heb ik alles in 1 extra besteld bij ziggo. Ik heb de verkoper expliciet gemeld dat ik een Vox Chicago 220 ISDN basis station had met twee Chicago handsets de 440 C en 330 C. Mij was verzekerd dat ik geen nieuwe telefoons ed. hoefde te kopen. Van de monteur heb ik begrepen dat de Vox Chicago 220 ISDN niet geschikt is voor het analoge telefoon signaal van Ziggo. Hij heeft het voor de zekerheid nog nagevraagd. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik alleen een nieuw basis station kopen of ook nieuwe telefoons? Of heeft iemand misschien een oplossing waardoor de huidige apparatuur wel is te gebruiken? Zelf denk ik dat ik alleen een ander basis station moet aan schaffen. Heeft iemand een goed advies?

Vast bedank!
Met een Fritzbox kun je je isdn apparatuur blijven gebruiken. de 7170 en 7270 zijn daar in ieder geval voor geschikt en uit mijn hoofd de 7050. Die fritzboxen kunen daarbovenop nog veel meer. Kost wel wat natuurlijk.

Ik gebruik de 7170. Voordeel is ook dat je naast het ziggo lijntje ook direct voip-in en uit kunt gebruiken (bijvoorbeeld voipcheap voor uitgaand bellen) Daarnaast is het ook een router (niet snel genoeg voor 50Mbit plus overigens) en een wifi accesspoint. de 7270 is daarnaast ook nog eens een dect station, maar dat is een beetje dubbelop.

(ik ga ervan uit dat je je isdn lijn hebt laten migreren.... anders is er uiteraard niets aan de hand en kun je gewoon op je isdn lijn blijven werken)
ik gebruik overigens een 4170 basisstation met de sx205 firmware. werkt als een speer.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten