Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen

Mededelingen

Internet - Algemeen Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 september 2009, 21:55   #1
Yeahroen
Junior Member

Yeahroen's schermafbeelding
Standaard UBEE anders aansluiten wel stabiel??

Vol goede moed was ik begonnen om het UBEE EVM3200 aan te sluiten volgens de Ziggo methode... maar wat een drama verbinding kreeg ik.
5MB up zawel maar ook 5MB down en hoog uit voor 5 minuten daarna viel de verbinding weer weg.

Hier een plaatje van mijn situatie:

Officieel moet er dus een splitter op de TRAS1000 zodat het modem direct aangesloten wordt op de binnenkomende kabel.
Nogmaals dit werkte dus bij mij niet (goed).

Omdat de helpdesk toch niet bereikbaar was ben ik maar wat gaan proberen en heb het modem direct op aansluiting 1 van de versterker aangesloten (let op dit is een bi-directionele aansluiting).
Nu was de verbinding opeens wel super 5MB up en 50MB down...... en stabiel!!

Ik gebruik een goede antenneversterker, Hirschmann GHV20M, met goede kabels en heb de ziggo splitter dus NIET in gebruik!
Bij mij werkt dit dus..... misschien hebben meer mensen hier iets aan.

Op verzoek ook een payserver test.

(Normaal gebruik ik 4 connecties vandaar het 'sprongetje' in de grafiek)

Laatst gewijzigd door Yeahroen; 30 september 2009 om 07:37
Yeahroen is offline  
Oud 29 september 2009, 23:24   #2
Pierre_1
Senior Member

Pierre_1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yeahroen Bekijk bericht
Vol goede moed was ik begonnen om het UBEE EVM3200 aan te sluiten volgens de Ziggo methode... maar wat een drama verbinding kreeg ik.
5MB up zawel maar ook 5MB down en hoog uit voor 5 minuten daarna viel de verbinding weer weg.

Hier een plaatje van mijn situatie:

Officieel moet er dus een splitter op de TRAS1000 zodat het modem direct aangesloten wordt op de binnenkomende kabel.
Nogmaals dit werkte dus bij mij niet (goed).

Omdat de helpdesk toch niet bereikbaar was ben ik maar wat gaan proberen en heb het modem direct op aansluiting 1 van de versterker aangesloten (let op dit is een bi-directionele aansluiting).
Nu was de verbinding opeens wel super 5MB up en 50MB down...... en stabiel!!

Ik gebruik een goede antenneversterker, Hirschmann GHV20M, met goede kabels en heb de ziggo splitter dus NIET in gebruik!
Bij mij werkt dit dus..... misschien hebben meer mensen hier iets aan.
Prima uitleg zeg, complimenten!

Ik had er een filter tussen, en toen had ik ook ongeveer 50/5 maar bij het downloaden van pay-servers bleek de download erg terug te zakken, zo tussen de 25 em 35 Mbit. Kan jij dat ook testen misschien?
Pierre_1 is offline  
Oud 30 september 2009, 11:00   #3
kontknager
Member

kontknager's schermafbeelding
Standaard

Ik had geen problemen met de traditionele aansluitmethode. Enkel hoge pings bij een gestresste lijn en geen volle bak met nieuwsgroepen (wel met http) Dit probleem ligt echter bij het ubee modem, dat niet goed om kan gaan met meerdere connecties. Heb nu een arris modem aangesloten en het gaat uitstekend, kan niet beter. Volle bak 24/7 (~6MB/s) naar astraweb met 8 SSL connecties terwijl de andere systemen ook normaal kunnen internetten. Dit laatste moet natuurlijk ook door de router in orde worden gemaakt. De meeste N routers van merken zoals sitecom, dlink en cisco gaan hier wel goed mee om.
kontknager is offline  
Oud 30 september 2009, 14:24   #4
Yeahroen
Junior Member

Standaard

De snelheids testen die ik heb gedaan zijn zonder router, dus PC direct op modem.
Dit omdat mijn 'ouwe trouwe' WRT54GL het niet trekt, WAN - LAN blijft hangen op zo'n 36MB. (De netgear WNDR3700 lijkt mij wel een mooie vervanger)
Yeahroen is offline  
Oud 8 oktober 2009, 13:34   #5
Edjuh75
Junior Member

Edjuh75's schermafbeelding
Standaard Connectie problemen Ubee evm3200 modem

Ik heb vandaag een koel fan op het Ubee modem geplaatst. Voorheen klapte het modem en de verbinding en de telefoon er ongeveer om de 5 minuten uit.. Ziggo stuurt een monteur. Echter hier alles gelezen te hebben denk ik niet dat ik daar veel vertrouwen in hoef te hebben. Mij viel op dat het modem gloeiend heet werd. Heb hem eerst een half uurtje in de vriezer gelegd. Daarna deed hij het prima. na 2 uur ongestoord internetten klapte hij er echter weer uit. Vandaar de improvisatie oplossing om er een 120 mm van boven te plaatsen. Zit nu ongeveer 3 uur ongestoord te internetten. Het is mischien een optie voor mensen met erg veel connectie problemen met het Ubee EVM3200 modem.

GrtZ
Edjuh75 is offline  
Oud 9 oktober 2009, 07:44   #6
Yeahroen
Junior Member

Standaard

Het modem wordt bij mij wel flink warm, ik kan het goed voelen aan de f-connector schroef aansluiting. Maar ik kan het zeker niet gloeiend heet noemen. En ik heb ook geen problemen die met warmte te maken hebben.
Dus het lijkt mij dat je modem gewoon niet in orde is. Dus dat wordt hopen dat de monteur een ander modem mee heeft.
Yeahroen is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten