Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 september 2009, 12:21   #1
Interneppen
Senior Member
 
Interneppen's schermafbeelding
Standaard DNS server traag ziggo

Internet verbinding blijft traag reageren met opvragen webpagina's
Soms is het snel, maar dat is voor korte duur. Signaal is uitstekend volgens helpdesk. Pak je de opendns server instellingen gaat het prima. Zet je de ziggo automatisch toegewezen waardes weer aan, stort de boel weer in.

dns ziggo 1: 212.54.40.25
dns ziggo 2: 212.54.35.25

Iemand anders ook last hiervan met deze dns server adressen?
Interneppen is offline  
Oud 30 september 2009, 00:03   #2
renzie
Junior Member
 
renzie's schermafbeelding
Standaard

ik gebruik al jaren de instellingen van open dns

renzie
renzie is offline  
Oud 30 september 2009, 08:11   #3
Interneppen
Senior Member
 
Interneppen's schermafbeelding
Standaard

Dat werkt ook prima. Alleen raar dat het met de Ziggo dns servers traag gaat. Maar goed. Weinig reacties verder. Dus misschien is het want anders. Ze weten ons in ieder geval goed bezig te houden daar bij Ziggo.
Interneppen is offline  
Oud 30 september 2009, 11:13   #4
E.Jekel
Member
 
E.Jekel's schermafbeelding
Standaard

Het is een feit dat de door ziggo toegewezen DNS servers nou niet bepaald goed zijn. Toevallig de laatste keer dat ik de HD aan de lijn had bevestigde dit ook en vertelde ook gewoon opendns te gebruiken.

Iets wat opendns trouwens ook naar voren bracht was dat de ziggo DNS servers ook niet bepaald veilig zijn of in ieder geval een groter risico lopen. Een tijd geleden , meesderoo volgens mij , meldde dit ook al.

Het typische en zeer frustrerende op dit moment van ziggo is dat je zelf van alles en nog wat aan je verbinding moet sleutelen om een redelijke lijn eraan over te houden.

Wat moeten de gebruikers dan wel niet die dit zelf niet kunnen aangezien je van ziggo niet veel op dit moment hoeft te verwachten.
E.Jekel is offline  
Oud 30 september 2009, 11:16   #5
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 30 september 2009, 11:25   #6
Interneppen
Senior Member
 
Interneppen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Pfoe... dit probleem ken ik ook helemaal niet; heb dit nog nooit bij de hand gehad.
Is er iemand die zo lief wil zijn mij uit te leggen wat OpenDNS is en hoe ik dit DNS-probleem kan herkennen bij een klant?
Probeer hier is te beginnen met lezen. Misschien wordt het je zo al wat duidelijker. https://www.opendns.com/start/
Interneppen is offline  
Oud 30 september 2009, 11:29   #7
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interneppen Bekijk bericht
Probeer hier is te beginnen met lezen. Misschien wordt het je zo al wat duidelijker. https://www.opendns.com/start/
Ok duidelijk.
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 6 oktober 2009, 15:47   #8
Angelo
Senior Member
 
Angelo's schermafbeelding
Standaard

Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.
Angelo is offline  
Oud 6 oktober 2009, 15:50   #9
Interneppen
Senior Member
 
Interneppen's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Ik gebruik ook al jaren OpenDNS. Voor mij heeft het gewoon een aantal voordelen die ik bij Ziggo (en vroeger @Home) niet had.

- OpenDNS lijkt stabieler. Ik zeg expres lijjkt, aangezien ik geen harde bewijzen ervoor heb. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met openDNS
- OpenDNS biedt de mogelijkheid tot het filteren van adressen. Ik heb hem zelf ingesteld, dat hij me mag verlossen van SPAM op sites. Hierdoor komen een hoop pop-ups niet en heb ik ook minder last van irritante reclame op sites.
- Je kunt OpenDNS eventueel combineren met de Ziggo DNS servers. Dan pakt de een het van de ander over als iets eruit ligt.

Dit laatste heb ik inderdaad ook gedaan. Tot nu toe gaat het goed
Interneppen is offline  
Oud 20 oktober 2009, 14:44   #10
theo-jan
Junior Member
 
theo-jan's schermafbeelding
Standaard traag internet

mijn verbinding reageert ook traag op laden van de pagina, de snelheid is wel goed maar je moet eerst tot wel enig seconden wachten tot de pagina opgeroepen wordt, wat een drama had ik net zo goed bij tele2 kunnen blijven die was eigenlijk per saldo nog sneller.
theo-jan is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl