Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2009, 21:57
Overtkill's schermafbeelding
Overtkill Overtkill is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Boxmeer
Berichten: 5
Standaard Wél signaal, geen zenders gevonden?

Hallo,

Ik heb een Samsung digitale tv ontvanger die altijd heeft gewerkt op andere adressen. Nu ik alleen woon in Utrecht en deze in een huis wil aansluiten lukt het mij niet zenders te ontvangen. Ik heb een nieuw Ziggo startpakket gekocht met een Smartcard en deze in mijn decoder gestoken. Bij het Installatiemenu geeft de ontvanger aan wel signaal te hebben (ongeveer 75%, bijna driekwart van de balk). Mijn analoge signaal is heel behoorlijk. Zelfs na het instellen van de goede frequentie en het network ID vindt de decoder geen enkele zender.

Welke opties heb ik? Moet ik éérst mijn Smartcard activeren bij Ziggo? Wat moet ik doen?

Ik heb een Philips 7404H tv en een Samsung DCB-H360R decoder. Ik heb gisteren een nieuwe kabel door een deel van het huis gelegd.

Alvast bedankt.
  #2  
Oud 28 september 2009, 22:02
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Locatie: Ziggo / @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Samsung digitale tv ontvanger die altijd heeft gewerkt op andere adressen. Nu ik alleen woon in Utrecht en deze in een huis wil aansluiten lukt het mij niet zenders te ontvangen. Ik heb een nieuw Ziggo startpakket gekocht met een Smartcard en deze in mijn decoder gestoken. Bij het Installatiemenu geeft de ontvanger aan wel signaal te hebben (ongeveer 75%, bijna driekwart van de balk). Mijn analoge signaal is heel behoorlijk. Zelfs na het instellen van de goede frequentie en het network ID vindt de decoder geen enkele zender.

Welke opties heb ik? Moet ik éérst mijn Smartcard activeren bij Ziggo? Wat moet ik doen?

Ik heb een Philips 7404H tv en een Samsung DCB-H360R decoder. Ik heb gisteren een nieuwe kabel door een deel van het huis gelegd.

Alvast bedankt.
Heb je wel de goede frequentie ingevuld (verschilt per gemeente)? Staat in het boekje van het startpakket... even doorlezen.
  #3  
Oud 28 september 2009, 22:06
Overtkill's schermafbeelding
Overtkill Overtkill is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Boxmeer
Berichten: 5
Standaard

Uiteraard, 372.00 mHz en 5555 als network ID voor Utrecht.
  #4  
Oud 28 september 2009, 22:11
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Uiteraard, 372.00 mHz en 5555 als network ID voor Utrecht.
Er zijn helaas een aantal boekjes met typefouten... wat zijn de cijfers van je postcode? Dan kan ik het even snel voor je nakijken.

EDIT: never mind... het is voormalig Casema gebied en niet @Home, je gegevens kloppen

Maar je geeft aan een nieuwe smartcard te hebben... Dan krijg je waarschijnlijk in de melding in de trant van dat de zenders niet in het pakket zitten en kan je wel Ned1 ontvangen. Dan moet je idd éérst de kaart activeren, vanaf dan gaat de preview periode in (die nu ineens freeview heet ) en na 2 weken heb je alleen nog de zenders die je bij activatie opgaf dat je wil hebben en waar je dus voor betaalt.
__________________
Please Google your question before asking.
  #5  
Oud 28 september 2009, 22:12
Overtkill's schermafbeelding
Overtkill Overtkill is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Boxmeer
Berichten: 5
Standaard

Mijn postcode is 3513 AJ.

EDIT: Ja inderdaad. Misschien de moeite om te vermelden: ik ben met mijn decoder hier naar een electrozaak geweest en toen ze hem daar aansloten hadden ze evenveel signaal als ik, daar konden ze echter wel zenders vinden.

Als ik mijn decoder aanzet krijg ik alleen het menu te zien, ik kan geen zenders kiezen. In het installatiemenu vindt hij 0 zenders, dus ook geen Nederland 1.
  #6  
Oud 28 september 2009, 22:14
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Mijn postcode is 3513 AJ.
Mja je was iets sneller dan ik was met het aanpassen van mijn bericht lees maar ff m'n edit
__________________
Please Google your question before asking.
  #7  
Oud 28 september 2009, 22:15
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Er zijn helaas een aantal boekjes met typefouten... wat zijn de cijfers van je postcode? Dan kan ik het even snel voor je nakijken.

EDIT: never mind... het is voormalig Casema gebied en niet @Home, je gegevens kloppen
Kan je iets meer verstellen over je huis situatie??

Maak je gebruik van een COAX versterker?
Wat gebeurt er wanneer jij je decoder rechtstreeks op het AOP aansluit?
enz. enz...
  #8  
Oud 28 september 2009, 22:34
Overtkill's schermafbeelding
Overtkill Overtkill is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Boxmeer
Berichten: 5
Standaard

Ik zit in een pand waarvan ik de bovenverdieping huur, de onderverdieping wordt door iemand anders gehuurd. We hebben wel aparte voordeuren. Omdat het hele pand van één verhuurder is komt mijn tv signaal van de onderverdieping naar boven. Ik heb direct waar ik toegang heb tot het signaal een versterker aangesloten wat redelijk helpt. Mijn decoder geeft ook aan voldoende signaal te hebben. In de gehele bovenverdieping heb ik nieuwe kabel gelegd wat ook nogal hielp. Op mijn analoge signaal is weinig aan te merken.
  #9  
Oud 28 september 2009, 22:45
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Ik zit in een pand waarvan ik de bovenverdieping huur, de onderverdieping wordt door iemand anders gehuurd. We hebben wel aparte voordeuren. Omdat het hele pand van één verhuurder is komt mijn tv signaal van de onderverdieping naar boven. Ik heb direct waar ik toegang heb tot het signaal een versterker aangesloten wat redelijk helpt. Mijn decoder geeft ook aan voldoende signaal te hebben. In de gehele bovenverdieping heb ik nieuwe kabel gelegd wat ook nogal hielp. Op mijn analoge signaal is weinig aan te merken.
van wat voor merk en type versterker maak je gebruik?
Wordt het signaal beneden dmv een multi-tap gescheiden? of wordt er gebruik gemaakt van een andere oplossing?

http://www.hirschmann-multimedia.nl/...?idCategory=28
  #10  
Oud 28 september 2009, 22:50
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Welke foutmelding krijg je?
__________________
Please Google your question before asking.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl