Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Mededelingen

Digitale TV - Algemeen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV van Ziggo welke niet in de overige forums thuis horen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 september 2009, 20:57   #1
Overtkill
Junior Member
 
Overtkill's schermafbeelding
Standaard Wél signaal, geen zenders gevonden?

Hallo,

Ik heb een Samsung digitale tv ontvanger die altijd heeft gewerkt op andere adressen. Nu ik alleen woon in Utrecht en deze in een huis wil aansluiten lukt het mij niet zenders te ontvangen. Ik heb een nieuw Ziggo startpakket gekocht met een Smartcard en deze in mijn decoder gestoken. Bij het Installatiemenu geeft de ontvanger aan wel signaal te hebben (ongeveer 75%, bijna driekwart van de balk). Mijn analoge signaal is heel behoorlijk. Zelfs na het instellen van de goede frequentie en het network ID vindt de decoder geen enkele zender.

Welke opties heb ik? Moet ik éérst mijn Smartcard activeren bij Ziggo? Wat moet ik doen?

Ik heb een Philips 7404H tv en een Samsung DCB-H360R decoder. Ik heb gisteren een nieuwe kabel door een deel van het huis gelegd.

Alvast bedankt.
Overtkill is offline  
Oud 28 september 2009, 21:02   #2
Ed
Banned User
 
Ed's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een Samsung digitale tv ontvanger die altijd heeft gewerkt op andere adressen. Nu ik alleen woon in Utrecht en deze in een huis wil aansluiten lukt het mij niet zenders te ontvangen. Ik heb een nieuw Ziggo startpakket gekocht met een Smartcard en deze in mijn decoder gestoken. Bij het Installatiemenu geeft de ontvanger aan wel signaal te hebben (ongeveer 75%, bijna driekwart van de balk). Mijn analoge signaal is heel behoorlijk. Zelfs na het instellen van de goede frequentie en het network ID vindt de decoder geen enkele zender.

Welke opties heb ik? Moet ik éérst mijn Smartcard activeren bij Ziggo? Wat moet ik doen?

Ik heb een Philips 7404H tv en een Samsung DCB-H360R decoder. Ik heb gisteren een nieuwe kabel door een deel van het huis gelegd.

Alvast bedankt.
Heb je wel de goede frequentie ingevuld (verschilt per gemeente)? Staat in het boekje van het startpakket... even doorlezen.
Ed is offline  
Oud 28 september 2009, 21:06   #3
Overtkill
Junior Member
 
Overtkill's schermafbeelding
Standaard

Uiteraard, 372.00 mHz en 5555 als network ID voor Utrecht.
Overtkill is offline  
Oud 28 september 2009, 21:11   #4
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Uiteraard, 372.00 mHz en 5555 als network ID voor Utrecht.
Er zijn helaas een aantal boekjes met typefouten... wat zijn de cijfers van je postcode? Dan kan ik het even snel voor je nakijken.

EDIT: never mind... het is voormalig Casema gebied en niet @Home, je gegevens kloppen

Maar je geeft aan een nieuwe smartcard te hebben... Dan krijg je waarschijnlijk in de melding in de trant van dat de zenders niet in het pakket zitten en kan je wel Ned1 ontvangen. Dan moet je idd éérst de kaart activeren, vanaf dan gaat de preview periode in (die nu ineens freeview heet ) en na 2 weken heb je alleen nog de zenders die je bij activatie opgaf dat je wil hebben en waar je dus voor betaalt.
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 28 september 2009, 21:12   #5
Overtkill
Junior Member
 
Overtkill's schermafbeelding
Standaard

Mijn postcode is 3513 AJ.

EDIT: Ja inderdaad. Misschien de moeite om te vermelden: ik ben met mijn decoder hier naar een electrozaak geweest en toen ze hem daar aansloten hadden ze evenveel signaal als ik, daar konden ze echter wel zenders vinden.

Als ik mijn decoder aanzet krijg ik alleen het menu te zien, ik kan geen zenders kiezen. In het installatiemenu vindt hij 0 zenders, dus ook geen Nederland 1.
Overtkill is offline  
Oud 28 september 2009, 21:14   #6
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Mijn postcode is 3513 AJ.
Mja je was iets sneller dan ik was met het aanpassen van mijn bericht lees maar ff m'n edit
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Oud 28 september 2009, 21:15   #7
Bullet NL
Banned User
 
Bullet NL's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Er zijn helaas een aantal boekjes met typefouten... wat zijn de cijfers van je postcode? Dan kan ik het even snel voor je nakijken.

EDIT: never mind... het is voormalig Casema gebied en niet @Home, je gegevens kloppen
Kan je iets meer verstellen over je huis situatie??

Maak je gebruik van een COAX versterker?
Wat gebeurt er wanneer jij je decoder rechtstreeks op het AOP aansluit?
enz. enz...
Bullet NL is offline  
Oud 28 september 2009, 21:34   #8
Overtkill
Junior Member
 
Overtkill's schermafbeelding
Standaard

Ik zit in een pand waarvan ik de bovenverdieping huur, de onderverdieping wordt door iemand anders gehuurd. We hebben wel aparte voordeuren. Omdat het hele pand van één verhuurder is komt mijn tv signaal van de onderverdieping naar boven. Ik heb direct waar ik toegang heb tot het signaal een versterker aangesloten wat redelijk helpt. Mijn decoder geeft ook aan voldoende signaal te hebben. In de gehele bovenverdieping heb ik nieuwe kabel gelegd wat ook nogal hielp. Op mijn analoge signaal is weinig aan te merken.
Overtkill is offline  
Oud 28 september 2009, 21:45   #9
Bullet NL
Banned User
 
Bullet NL's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overtkill Bekijk bericht
Ik zit in een pand waarvan ik de bovenverdieping huur, de onderverdieping wordt door iemand anders gehuurd. We hebben wel aparte voordeuren. Omdat het hele pand van één verhuurder is komt mijn tv signaal van de onderverdieping naar boven. Ik heb direct waar ik toegang heb tot het signaal een versterker aangesloten wat redelijk helpt. Mijn decoder geeft ook aan voldoende signaal te hebben. In de gehele bovenverdieping heb ik nieuwe kabel gelegd wat ook nogal hielp. Op mijn analoge signaal is weinig aan te merken.
van wat voor merk en type versterker maak je gebruik?
Wordt het signaal beneden dmv een multi-tap gescheiden? of wordt er gebruik gemaakt van een andere oplossing?

http://www.hirschmann-multimedia.nl/...?idCategory=28
Bullet NL is offline  
Oud 28 september 2009, 21:50   #10
Isis
Senior Member
 
Isis's schermafbeelding
Standaard

Welke foutmelding krijg je?
__________________
Please Google your question before asking.
Isis is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl