Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2009, 19:57
elsinga's schermafbeelding
elsinga elsinga is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-een Plus / Ubee wifi modem in bridge mode + ASUS RT-N66U
DTV: Humax iHDR-5050c / LG 55EF950v / Panasonic TH-P42V20 / Samsung UE22D5000 / 2x Smit CAM
Unhappy timeropname start pas bij inschakelen 5050c...

Raar probleem...

Ik heb een timerprogramma dat elke dag loopt (Mythbusters), van 18:55 tot 20:10 (dus 5 minunten pre-run en 10 minuten post-run). Vandaag zette ik rond 19:20 de PVR aan en verwachtte een instant-on, omdat hij al aan het opnemen was. Maar... een normale boot was mijn deel. En de PVR stond nog niet aan of er kwam "Timer opname wordt gestart" in beeld en de opname begon.

Nu heb ik al eerder halverwege de opname de PVR aangezet en dat werke als verwacht: instant-on en ik kon op Discovery achteruitspoelen tot aan het begin van Mythbusters. Maar ik heb een andere keer (een paar dagen geleden) dit fenomeen ook al gezien, alleen startte ik de PVR toen net na 19:00 en dacht er verder niet bij na...

Wie kent dit en heeft een verklaring en/of oplossing?

Ik heb de timeropname maar eens opnieuw geprogrammeerd... een harde reset lijkt me nog even wat te onhandig...
Oud 28 september 2009, 20:34
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Welke standby gebruik je? De diepe zonder klokje of de "normale" met klokje in beeld?
Oud 28 september 2009, 20:47
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-een Plus / Ubee wifi modem in bridge mode + ASUS RT-N66U
DTV: Humax iHDR-5050c / LG 55EF950v / Panasonic TH-P42V20 / Samsung UE22D5000 / 2x Smit CAM
Standaard

De normale met klokje in beeld. Handig, zo'n klokje.
Oud 28 september 2009, 20:50
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn door het opnieuw instellen van de dagelijkse opname. Misschien per ongeluk gewist toen je in schedule zat of de 5050 terug naar de fabrieksinstellingen gezet? Of stond de dagelijke timer nog gewoon erin?

Je kreeg toch niet toevallig een E19 melding toen je de Humax aanzette?
Oud 28 september 2009, 21:06
Senior Member

Standaard

Ik heb nog nooit een (onterechte) E19 melding gehad. De dagelijkse timer stond er nog gewoon in, heb ik dus met de hand gewist en daarna opnieuw aangemaakt.

Ik heb dus geen idee waarom dit gebeurde... het enige wat ik deed was de PVR aanzetten...
Oud 1 oktober 2009, 09:41
Senior Member

Standaard

Even nog een terugkoppeling: dagelijkse Mthbuster timer opnieuw geprogrammeerd en gisteravond startte de opname netjes op tijd (ik PVR om 19:05 aangezet, instant-on en kon terugspoelen naar 18:55).

Lijkt er dus op dat het een corrupte timerentry was. Geen idee hoe die corrupt is geraakt, maar het probleem is weer weg.
Oud 1 oktober 2009, 15:08
bloemen's schermafbeelding
bloemen bloemen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in1-Plus/Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-Fox/Humax 5050
Standaard

'k Heb dit ook maanden geleden een keer gehad. Geen E19 problemen hier in Rosmalen.

Ik heb volgens mij een dagelijks programma aangepast. Standaard heb ik 3 minuten voor en 10 minuten na opname tijd. 'k heb de begin en eindtijd veranderd en daarna zijn volgens mij de problemen met die opname begonnen.

De opname begon op het moment dat je de Humax aanzette.
Andere dagelijkse programma's die erna staan werden wel altijd goed opgenomen. Stond de Humax aan dan nam hij ook gewoon op.
Na het verwijderen en opnieuw instellen van de timer entry geen problemen meer gehad.

'k Zit constant op 12 -15 timer entries per week waarvan 3 dagelijks en de rest wekelijks.

't Lijkt erop dat hij vergat aan te gaan waardoor hij niet op kon nemen.
Oud 10 oktober 2009, 13:12
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Citaat:
Ik heb volgens mij een dagelijks programma aangepast. Standaard heb ik 3 minuten voor en 10 minuten na opname tijd. 'k heb de begin en eindtijd veranderd en daarna zijn volgens mij de problemen met die opname begonnen.

De opname begon op het moment dat je de Humax aanzette.
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Afgelopen maandag instelling gemaakt om dagelijks man bijt hond op te nemen. Eerste paar dagen ging het goed. Afgelopen donderdag en vrijdag begon de Humax pas met opnemen nadat ik hem had aangezet. (en dat was dus te laat). Standby zonder klokje.

Ik geloof dat ik afgelopen woensdag het start van 10 minuten eerder naar 5 minuten eerder heb gezet. Maar weet ik niet 100% zeker.

Ik zal hem even opnieuw programmeren en kijken of het dan wel weer goed werkt. En zodra het weer goed werkt ga ik het 'eerder beginnen met opnemen' weer aanpassen om te kijken of het vanaf dat moment weer fout gaat.
Oud 22 oktober 2009, 11:41
realdaffy's schermafbeelding
realdaffy realdaffy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Motorola SBV5121E-CN
DTV: HUMAX iHDR-5050c / Samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WBL Bekijk bericht
Ik zal hem even opnieuw programmeren en kijken of het dan wel weer goed werkt. En zodra het weer goed werkt ga ik het 'eerder beginnen met opnemen' weer aanpassen om te kijken of het vanaf dat moment weer fout gaat.
En wat was het resultaat ?
Oud 23 oktober 2009, 00:17
WBL's schermafbeelding
WBL WBL is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5200C
Standaard

Toevallig vanavond pas voor het eerst dat de timer opname moest beginnen terwijl de Humax op standby stond en de opname is helaas niet begonnen. Wederom pas weer begonnen op het moment dat ik de Humax aan deed.

Ik had eerst alle geplande timer opnamen in de 'schedule' verwijderd en via de de 'guide' opnieuw ingesteld maar dat heeft dus blijkbaar geen effect.

Erg vreemd aangezien het wel gewerkt heeft tot het moment dat ik het automatisch eerder beginnen van 10 minuten op 5 minuten eerder beginnen had gezet.

Energie besparing in standby heb ik aan staan maar dat stond toen het nog wel werkte ook aan.

Ik heb nu de energie besparing in standby even uit gezet en dan morgen kijken of de opname dan wel uit zichzelf begint.

Overigens begint de timer opname wel op tijd als de Humax aan staat.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten