Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen

Mededelingen

Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 september 2009, 17:04
spiritualhope's schermafbeelding
spiritualhope spiritualhope is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: Maasgouw
Ziggo Internet: alles in een pakket
DTV: huh? viaduct....
Berichten: 1
Standaard storing op tv signaal door telefoon & pc gebruik.

Hoi wij hebben sinds kort een heel wazig probleem;
Als ik aan het surfen ben of als ik met iemand telefoneer, dan stoort dat op de tv.
Alles is het zelfde hier gebleven, zowel hardware als software matig.
(Pc is oude pc met windows xp) tv heeft een humax decoder en in de meterkast staat een arris decoder.
Het enige wat er veranderd is, is een pakket wijzging bij ziggo nl een alles in 1 pakket, met digitale tv, maar heb beneden een analoge tv en boven een digitale tv.
Toch stoort zowel de pc als ook de telefoon en alleen bij de RTL zenders, wazig he' ?
ik heb de kanalen nagekeken en ook de kabels maar niets wijst op een fout of defect.
En al zou het zo zijn dan moet het op alle zenders fout gaan zou ik zelf zeggen maar dat is niet.
Wie weet raad?
  #2  
Oud 28 september 2009, 19:19
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Hoe oud is je modem? Oude modems kunnen hier nog wel eens last van hebben. Mijn schoonouders hebben destijds bij Casema hetzelfde euvel gehad.
Voor zover ik weet is het dan een kwestie van of nieuwe firmware of een nieuw modem. Ik neig overigens meer naar het laatste.
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 29 september 2009, 19:42
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Wat voor storing op tv ontstaat er? Krijg je diagonale strepen in het beeld op analoog?

Het kan namelijk ook een max zendend modem zijn wat deze storingen veroozaakt, dit komt dan het meest tot uiting als er gebruik gemaakt word van internet en/of de telefoon.

Kan je eens precies aangegeven wat waar is aangesloten en waar het signaal binnenkomt?
__________________

  #4  
Oud 29 september 2009, 20:35
XeCuToR's schermafbeelding
XeCuToR XeCuToR is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus + Ubee EVW321B
DTV: Cisco 8485
Berichten: 256
Standaard

zorg er wel voor dat je goede afgeschermde coax kabel gebruikt. storingen op digitale tv ligt toch vaak aan de kabel die van de AOP naar de decoder gaat..
  #5  
Oud 29 september 2009, 23:01
bufischer's schermafbeelding
bufischer bufischer is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Locatie: Schagen/Ziggo
Ziggo Internet: All-in-one
DTV: Humax / Panasonic HD
Berichten: 6
Standaard TV storingen door internet en/of telefoon

Wij hebben de Alles-in-een van (Multikabel) Ziggo.

Een jaartje geleden hadden wij ook enorme storingen op het tv-signaal door tegelijkertijd te internetten of de telefoon te gebruiken. (Vooral op RTL zenders en duitse zenders)..

Zonder iets te hebben verandert waren de storingen na een paar dagen opeens verholpen. (Later bleek het een probleem bij Ziggo te zijn).

Nu kregen wij onlangs een nieuwe modem van Ziggo toegestuurd voor nog snellere internet-verbinding. En... ziezo nu hebben wij opeens weer last van de storingen op de tv bij gebruik van internet en/of de telefoon.

blokkerig beeld vooral in de ondere helft van het beeld en geluidsstoringen.

wij verdommen het, nu opeens alle kabels te gaan vervangen of het euvel bij ons te zoeken gezien onze ervaring, dat het een jaar geleden ook bij Ziggo lag, dat het fout ging.

Dus... maar afwachten tot voldoende klachten bij Ziggo zijn binnengekomen en zij er wat aan gaan doen.

Wij hebben twee decoders in gebruik en de een is wat gevoeliger dan de ander, maar de storingen zijn bij beiden (ieder met een andere verkabeling en andere afstanden tot de meterkast enz.)
  #6  
Oud 30 september 2009, 07:48
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor dit probleem, bijvoorbeeld een modem wat maximaal staat te zenden.

Kan je eens uitleggen hoe de situatie bij jou thuis is, hoe alles aangesloten is, en waar zich alles bevind?
__________________

  #7  
Oud 30 september 2009, 09:54
bufischer's schermafbeelding
bufischer bufischer is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 juni 2009
Locatie: Schagen/Ziggo
Ziggo Internet: All-in-one
DTV: Humax / Panasonic HD
Berichten: 6
Unhappy Storingen op tv door internetten en/of bellen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor dit probleem, bijvoorbeeld een modem wat maximaal staat te zenden.

Kan je eens uitleggen hoe de situatie bij jou thuis is, hoe alles aangesloten is, en waar zich alles bevind?
Hoe alles is aangesloten?
Zoals (denk ik) bij iedereen:
Groene kabel komt de meterkast binnen
-> modem -> TV (decoder(s))
|-> telefoon(s)
|-> Router -...-...PC

Hoe dan ook:

Wij hadden dit probleem al een jaar of zo geleden (storingen = blokken en wegvallen beeld en/of geluid) ... Hebben twee dagen gewacht en niets gedaan aan kabel of installatie of zo. En ineens was alles weer goed en wij hadden sindsdien geen storingen meer. (Probleem was dus bij Ziggo)

Kregen 2 maanden geleden de nieuwe (snellere???) modem toegestuurd en moesten die installeren op verzoek van Ziggo en de oude terugsturen. Hebben die nieuwe modem geinstalleerd en sindsdien dus weer storingen op TV als wij internetten of bellen.

Vreemd: Op sommige dagen en tijden zijn de storingen heel erg, soms nauwlijks op te merken.
En ze zijn alleen op bepaalde (digitale) programma's, niet op alle....

Vroeger vaak op de RTLs en duitse zenders, nu opeens op NL2 en 3....

Wij wachten het nog even af, voordat wij ons huis onderste boven halen en aan de kabels gaan sluitelen.

Ziggo heeft zijn tijd nodig om... A) problemen op te merken en B) die uiteindelijk te velhelpen...

(Waar kunnen wij onze oude modem(type) weer terughalen?)

Wat ons betreft: Dan maar liever wat minder internet-snelheid en verder geen storingen. (Gaan toch niet zoveel downoaden en het valt ons geen bijzondere verandering/verbetering van internetten met de nieuwe modem op.)

Laatst gewijzigd door bufischer; 30 september 2009 om 09:58 Reden: meer duidelijkheid van het onderwerp
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge Radio en TV Nieuws, Storingen, Vragen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl