Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2009, 13:59
darksens's schermafbeelding
darksens darksens is offline
Junior Member

DTV: Humax IR-Fox-C
Standaard Inhoud Alles in één pakket?

Hallo,

Ben aan het overwegen om over te stappen op het Alles-in-één pakket van Ziggo. Hoewel we op dit moment een paar problemen hebben met de ontvangst gaat dit snel opgelost worden. Wat dat betreft heb ik heel goede ervaring met Ziggo. Een belletje en dezelfde week monteur op de stoep. Monteur ziet kabelfout op 40 meter verder, twee dagen later Bam infra om de kabel op te graven en fout te herstellen. Niets dan lof. Nu dat de koppeling defecter blijkt te zijn dan men dacht, gaan ze nu een nieuwe kabel leggen (uit één stuk, zonder koppeling) tot bij ons in de woning. Helemaal kosteloos.

Maar goed even toch wat positiefs.

Waar het mij echter om gaat en wat ik op de site en ook hier op het forum niet tegenkom (sowieso geen discussieforum puur voor Alles-in-één, of ik moet er overheen kijken), wat zit er nu precies in het alles-in-één pakket. De digitale ontvanger heb ik al, maar wat voor modem krijg je (heeft deze wifi?). Een overzichtje bij de pakketten van alles-in-één wat er precies aan apparatuur in zit zou wel makkelijk zijn.

Weet iemand wat je krijgt als je al digitale tv hebt en bv Alles-in-één extra van Ziggo besteld?
Oud 28 september 2009, 14:06
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Wat je bij je alles-in-1 krijgt is afhankelijk van welke je besteld.
Kies je wel of geen digitale ontvanger (zo ja, dan is de keuze aan jou of je de standaard SD kiest of een HD ontvanger of PVR).
Het modem wat je krijgt zal een Ubee of Arris zijn.

Het modem is puur en alleen een modem. Dus niet zoals bij een ADSL provider een modem met ingebouwde router. Er zit dus geen wifi in.
Je zult na je modem een (draadloze)router moeten plaatsen als je wifi wilt.

Welke ontvanger je krijgt lijkt puur willekeurig te gaan (lees wat op voorraad is).
Oud 28 september 2009, 14:06
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darksens Bekijk bericht
Hallo,

Ben aan het overwegen om over te stappen op het Alles-in-één pakket van Ziggo. Hoewel we op dit moment een paar problemen hebben met de ontvangst gaat dit snel opgelost worden. Wat dat betreft heb ik heel goede ervaring met Ziggo. Een belletje en dezelfde week monteur op de stoep. Monteur ziet kabelfout op 40 meter verder, twee dagen later Bam infra om de kabel op te graven en fout te herstellen. Niets dan lof. Nu dat de koppeling defecter blijkt te zijn dan men dacht, gaan ze nu een nieuwe kabel leggen (uit één stuk, zonder koppeling) tot bij ons in de woning. Helemaal kosteloos.

Maar goed even toch wat positiefs.

Waar het mij echter om gaat en wat ik op de site en ook hier op het forum niet tegenkom (sowieso geen discussieforum puur voor Alles-in-één, of ik moet er overheen kijken), wat zit er nu precies in het alles-in-één pakket. De digitale ontvanger heb ik al, maar wat voor modem krijg je (heeft deze wifi?). Een overzichtje bij de pakketten van alles-in-één wat er precies aan apparatuur in zit zou wel makkelijk zijn.

Weet iemand wat je krijgt als je al digitale tv hebt en bv Alles-in-één extra van Ziggo besteld?
Het modem is een modem in de letterlijke zin van het woord. Er zit dus geen router in/bij (en dus uiteraard ook geen wifi). Deze zul je dus daarnaast eventueel zelf moeten aanschaffen.

Verder een sd decoder van de stapel, inclusief een smartcard, een splitter en wat kabeltjes.
Oud 28 september 2009, 15:06
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Het modem wat je krijgt zal een Ubee of Arris zijn.

Het modem is puur en alleen een modem. Dus niet zoals bij een ADSL provider een modem met ingebouwde router. Er zit dus geen wifi in.
Je zult na je modem een (draadloze)router moeten plaatsen als je wifi wilt.

Welke ontvanger je krijgt lijkt puur willekeurig te gaan (lees wat op voorraad is).
Oké, maar op de site staat wel iets over een modem met ingebouwde router (incl. Wifi) bij een Extra pakket. Deze zal dan wel apart aangeschaft moeten worden. Misschien wel goedkoper dan een losse router met wifi die ook nog eens de hogere snelheden aankan die aangekondigd zijn.
Oud 28 september 2009, 15:39
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oké, maar op de site staat wel iets over een modem met ingebouwde router (incl. Wifi) bij een Extra pakket. Deze zal dan wel apart aangeschaft moeten worden. Misschien wel goedkoper dan een losse router met wifi die ook nog eens de hogere snelheden aankan die aangekondigd zijn.
Dit is geen modem maar een router. Die moet inderdaad apart aangeschaft worden.
Geef anders die link eens. Ga bijna twijfelen.
Lees op het Forum maar eens de topics over de routers en informeer je van te voren even goed wat je wil.
Oud 28 september 2009, 15:54
Junior Member

Standaard

Citaat:
Dit is geen modem maar een router. Die moet inderdaad apart aangeschaft worden.
Geef anders die link eens. Ga bijna twijfelen.
Hoewel er op onderstaande link wel € 99,00 gevraagd wordt voor de draadloze router, lijkt het er in het verdere verhaal net op of je deze krijgt bij een (o.a.) extra pakket.

** edit ** adresje vergeten
alsnog in de bewerking: http://www.ziggo.nl/producten/intern...sten/draadloos

Citaat:
Lees op het Forum maar eens de topics over de routers en informeer je van te voren even goed wat je wil.
Is idd een goed idee. Wil wel een router die straks voldoet aan de hogere snelheden die Ziggo op dit moment beloofd.
Oud 28 september 2009, 17:07
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Hoewel er op onderstaande link wel € 99,00 gevraagd wordt voor de draadloze router, lijkt het er in het verdere verhaal net op of je deze krijgt bij een (o.a.) extra pakket.

** edit ** adresje vergeten
alsnog in de bewerking: http://www.ziggo.nl/producten/intern...sten/draadloos
Je kunt m inderdaad bij de bestelling meenemen en anders krijg je mogelijk nog wel een kortingsbon bij het modem, maar hij is niet standaard en moet dus apart betaald worden. De door Ziggo geleverde Sitecom router heeft op zijn minst de schijn tegen. In de verschillende draadjes staan voldoende dlinkjes en linksysjes genoemd die een prima alternatief vormen.
Oud 28 september 2009, 17:24
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Even los van het feit dat ik ook de door Ziggo op de site aanbevolen router nog niet eens gratis zou willen hebben: router en modem zijn bij Ziggo (en trouwens elke andere kabel provider in Nederland) twee aparte kastjes.

Geïntegreerde modems/routers voor kabel heb ik, iig in NL, nog nooit gezien.

Als je draadloos wilt of meer dan één PC wilt aansluiten op kabel internet zul je dus altijd een router erbij moeten kopen. Voordeel is dan wel weer dat je tenminste wel wat goeds kan kopen. Stukken beter dan de goedkope troep die je als ADSL modem/router bij de meeste ADSL providers krijgt.
Oud 28 september 2009, 18:34
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Je kunt m inderdaad bij de bestelling meenemen en anders krijg je mogelijk nog wel een kortingsbon bij het modem, maar hij is niet standaard en moet dus apart betaald worden. De door Ziggo geleverde Sitecom router heeft op zijn minst de schijn tegen. In de verschillende draadjes staan voldoende dlinkjes en linksysjes genoemd die een prima alternatief vormen.
Heb idd al het één en ander gelezen. De Linksys 320n lijkt me wel een geschikte. Ga me iig verder laten voorlichten.
Bedankt voor jullie reacties.
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Google Wireless Transcoder
Oud 28 september 2009, 19:09
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Ik raad het sowieso af om een router bij Ziggo te bestellen. Nog even los van de vraag of ze wel of niet goed zijn (daar heb ik geen ervaring mee), het is gewoon een ramp als het ding defect blijkt te zijn/gaan. Dan moet je eerst bellen, dan wordt dat geconstateerd, dan wordt er een sticker opgestuurd, dan stuur je de router terug en dan krijg je een nieuwe toegestuurd. Dat duurt gemiddeld 1 à 2 maanden, tenminste, als het allemaal goed gaat.
Dan is het toch makkelijker om 'm in de winkel aan te schaffen Daar is ook meer keus.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten