Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 23:15
9152315's schermafbeelding
9152315 9152315 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 september 2009
Locatie: Oosterhout NB
Ziggo Internet: AIO Extra - Ubee EVM3200
DTV: DCB-H380R
Berichten: 7
Standaard Dcb-h380r drama!

Zo.. na een volle dag testen en proberen etc. heb ik nu de tijd om over de Samsung DCB-H380R mijn bevindingen te delen.

Problemen:

-HDMI/HDCP handshake werkt eenmalig goed na eerste installatie daarna niet meer..(720x576p) Na uitzetten TV en decoder kleurt het beeld blauw en na weer aanzetten zit er een roze waas over alle zenders (ook in het menu)

-Deze roze waas is op te lossen door weer met SCART aan te sluiten en dus op 576i te gaan kijken. Hopeloos.
Het HDMI gedeelte krijg ik alleen weer aan de praat als ik de standaardinstellingen herstel en een nieuwe "eerste" installatie uitvoer.

-De software update 16 die gemeld wordt als beschikbaar tijdens de eerste installatie kan niet volledig worden gedownload.. Op ongeveer 50% haakt hij af en geeft gelijk NED1 weer. Software versie is dus niet bijgewerkt.

-Via HDMI is er in dit stadium weer beeld. (720x576p) en ziet alles er redelijk goed uit. Na een keer switchen tussen RGB en Composiet via de afstandsbediening (knop: video output) slaat de decoder vast en verdwijnt het beeld. Alleen de stekker eruit trekken lijkt een oplossing. Vanaf dat moment is de roze waas echter ook weer terug. Nu moet er dus weer een "eerste installatie" uitgevoerd worden om de waas weg te krijgen.

-Van de 10 eerste installaties die ik gedaan heb was er 1 die gelijk beeld gaf via HDMI (720x576p). Alle andere keren moest ik meerdere malen drukken op de toets resolution totdat de ondersteunde 576p voorbij kwam. Op 1280x720p geeft mijn TV: "Resolutie niet ondersteund" terwijl dit wel het geval is.

Mijn popcornhour mediatank A-110 snort al tijden rustig met 720p via HDMI naar de TV. Het is een Samsung LE32R71B TV.

Ik vermoed dat de Samsung DCB-H380R serieuze issues heeft met HDMI en dan met name de juiste resolution handshake.

-Zoals al eerder gemeld op dit forum komt het meer dan regelmatig voor dat sommige zenders "geen signaal, controleer kabel" meldingen geven. Na het schakelen maar bijv. Nat.Geo. en daarna weer terug naar de bewust zender lost dit op. Kan niet goed zijn lijkt mij. Het apparaat lijkt niet af te zijn.

Graag verneem ik van andere gebruikers of ze bovenstaande herkennen of dat ik wellicht gewoon een gaar apparaat heb gekregen.

Het knipperende blauwe ledje tijdens normale "AAN" status is ook zeer irritant.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik proberen bij Ziggo om een Humax 5000 te krijgen ipv de Samsung.

Ik hoor graag jullie meningen/ideeen.

Gerard
  #2  
Oud 30 september 2009, 20:35
Tahoe's schermafbeelding
Tahoe Tahoe is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 september 2009
Locatie: Wilnis - Casema
Ziggo Internet: Nog geen
DTV: Samsung 380HD
Berichten: 18
Standaard

Ik heb, door een probleem met een defecte decoder een totaal van 3 stuks kunnen testen.
De eerste was de Humax 5000, echt een perfecte decoder, alles werkte prima inclusief HDMI.
Daarna 2 Samsungs, en ik kan de symptomen onderschrijven.
De eerste had alleen een HDMI handshake probleem met een Sony 2400ES AV Versterker. Ik moest elke dag de stekker uit de machine halen om beeld te krijgen.
De tweede had niet alleen dat probleem, maar dan kwam bij het probleem dat hij regelmatig een "check signal cable" melding gaf, dan moest ik zappen om het probleem te verhelpen.

Kortom: De samsung is in de huidige stand van zaken gewoon knudde. Ik heb hem vanwege het HDMI probleem maar via Component aangesloten, dan gaat alles prima, maar dat is niet waar ik hem voor gekocht heb natuurlijk.
  #3  
Oud 30 september 2009, 21:09
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 augustus 2008
Locatie: Oosterkwartier
Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Berichten: 3.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tahoe Bekijk bericht
Ik heb, door een probleem met een defecte decoder een totaal van 3 stuks kunnen testen.
De eerste was de Humax 5000, echt een perfecte decoder, alles werkte prima inclusief HDMI.
Daarna 2 Samsungs, en ik kan de symptomen onderschrijven.
De eerste had alleen een HDMI handshake probleem met een Sony 2400ES AV Versterker. Ik moest elke dag de stekker uit de machine halen om beeld te krijgen.
De tweede had niet alleen dat probleem, maar dan kwam bij het probleem dat hij regelmatig een "check signal cable" melding gaf, dan moest ik zappen om het probleem te verhelpen.

Kortom: De samsung is in de huidige stand van zaken gewoon knudde. Ik heb hem vanwege het HDMI probleem maar via Component aangesloten, dan gaat alles prima, maar dat is niet waar ik hem voor gekocht heb natuurlijk.
Is dit einde verhaal? Ik mag hopen dat je garantie hebt o.i.d..
  #4  
Oud 1 oktober 2009, 08:49
Tahoe's schermafbeelding
Tahoe Tahoe is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 september 2009
Locatie: Wilnis - Casema
Ziggo Internet: Nog geen
DTV: Samsung 380HD
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Is dit einde verhaal? Ik mag hopen dat je garantie hebt o.i.d..
Ik laat het er maar bij, garantie heb je op papier wel, maar ik ben 3 maanden bezig geweest met van het kastje naar de muur gestuurd te worden. En echt, als er iets fout gaat bij Ziggo, dan gaat het ook goed fout.
Ik heb op zich een werkende decoder, al kan ik HDMI niet gebruiken, ik zal als er een update komt het nog eens proberen, tot die tijd raad ik iedereen AF de Samsung te kopen. En laat dat nou de standaard decoder zijn die Ziggo zelf levert.

Dus: Wil je HD TV? Ga gewoon naar een winkel en koop de HUMAX.
  #5  
Oud 2 oktober 2009, 11:20
robkamp's schermafbeelding
robkamp robkamp is offline
Member
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: De Meern/Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra/Ubee en Arris TM702b
DTV: Humax IR HD5000c/DCB-9401R
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tahoe Bekijk bericht
Ik heb, door een probleem met een defecte decoder een totaal van 3 stuks kunnen testen.
De eerste was de Humax 5000, echt een perfecte decoder, alles werkte prima inclusief HDMI.
Daarna 2 Samsungs, en ik kan de symptomen onderschrijven.
De eerste had alleen een HDMI handshake probleem met een Sony 2400ES AV Versterker. Ik moest elke dag de stekker uit de machine halen om beeld te krijgen.
De tweede had niet alleen dat probleem, maar dan kwam bij het probleem dat hij regelmatig een "check signal cable" melding gaf, dan moest ik zappen om het probleem te verhelpen.

Kortom: De samsung is in de huidige stand van zaken gewoon knudde. Ik heb hem vanwege het HDMI probleem maar via Component aangesloten, dan gaat alles prima, maar dat is niet waar ik hem voor gekocht heb natuurlijk.
Datzelfde heb ik ook met een Onkyo TX-SR875. Als ik de stekker uit de Samsung haal loopt de hdmi handshake goed, daarna niet meer.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl