Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)

Mededelingen

Samsung DCB-P850R (PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung twintuner PVR

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 16:46
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Locatie: De Wijk / @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Berichten: 122
Standaard Benader Samsung igv knipperende LED's

Hoi,
Ook mijn P850R heeft na 2,5 jaar de geest gegeven, net als die van vele anderen. Ik heb contact gezocht met Samsung in Delft en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een reparatie "onder garantie". Ze hebben het reset-IC en "de voeding" gerepareerd (er was minimaal 1 elco geploft).

Maandag opgestuurd, vrijdag weer retour: werkend

Al met al toch een voor de service afdeling van Samsung !

-
  #2  
Oud 28 september 2009, 20:18
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Bekijk bericht
Hoi,
Ook mijn P850R heeft na 2,5 jaar de geest gegeven, net als die van vele anderen. Ik heb contact gezocht met Samsung in Delft en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een reparatie "onder garantie". Ze hebben het reset-IC en "de voeding" gerepareerd (er was minimaal 1 elco geploft).

Maandag opgestuurd, vrijdag weer retour: werkend

Al met al toch een voor de service afdeling van Samsung !

-
Heb jij hem ook naar Selectro moeten sturen?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #3  
Oud 28 september 2009, 20:20
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Locatie: De Wijk / @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Heb jij hem ook naar Selectro moeten sturen?
Inderdaad, naar Arnhem.
  #4  
Oud 28 september 2009, 20:25
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Bekijk bericht
Inderdaad, naar Arnhem.
Dit is inderdaad service van Samsung die ze moeten leveren.
Stel een nette e-mail op naar Samsung en leg het probleem uit.
De ervaringen zijn erg positief over Samsung en hun klantenservice cq klachtenafhandeling.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #5  
Oud 15 november 2009, 09:24
rooorooo's schermafbeelding
rooorooo rooorooo is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Locatie: Hengelo @home
Ziggo Internet: z3
DTV: pvr 850
Berichten: 15
Standaard Adres

Heb je ook een adres van Samsung, ik kan er namelijk vele vinden.. maw waar heb je de brief/e-mail naar toe gestuurd... Heb je ook eventueel een voorbeeld tekst?
  #6  
Oud 15 november 2009, 10:01
Tommy's schermafbeelding
Tommy Tommy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Locatie: Alphen a/d Rijn / Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Technicolor tc7210, iMac 2.66 GHz Intel Core 2 Duo, laptop Packard Bell
DTV: CI+ @Smit Cam, Sony 37W5500, Humax 5200C
Berichten: 414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rooorooo Bekijk bericht
Heb je ook een adres van Samsung, ik kan er namelijk vele vinden.. maw waar heb je de brief/e-mail naar toe gestuurd... Heb je ook eventueel een voorbeeld tekst?
Mijn samsung heeft sinds gisteren ook dit probleem.
Mag ik ook profiteren van het adres van Samsung en een eventuele voorbeeld brief.

Bij voorbaat dank,

Tommy
  #7  
Oud 15 november 2009, 20:59
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.668
Standaard Voorbeeld + e-mailadres Samsung

Hierbij de brief die ik gestuurd heb.
Deze had ik verzonden naar info @ samsung.nl (spaties ivm spambots).

Geachte heer/mevrouw,

Al enige tijd hebben wij de Samsung DCB-P850RS in huis.
Een geweldige digitale ontvanger waar ik zeer blij en tevreden mee was.

Zoals U zult hebben vernomen zijn er de laatste tijd veel klachten over dit product.
De bekende 3 rode led’s die branden en dat het apparaat niet meer functioneert.
Dit probleem treedt veelal op als het product 18 maanden of ouder is.

Zo ook hier het geval.

Op 10 maart 2007 is hij aangeschaft en gisteren, vrijdag 17 oktober 2008, begon de P850RS problemen te vertonen. Ineens stond op het display de tekst … DL. Hier stond hij ruim 2 uur op. De ventilator draaide maar er was geen beeld op de tv zichtbaar.
De P850 reageerde verder nergens meer op. Hierop de knop op de achterzijde omgezet en na 1 minuut weer aangezet. De P850 startte op en deed het weer.
Vanochtend stond de P850 wederom op … DL. Dit zo gelaten en afgewacht wat er ging gebeuren. Na enige tijd sprong het apparaat uit en branden 3 led’s op de voorzijde van de P850. De rode led naast de stand-by knop, IR led en REC led.
Het apparaat functioneert totaal niet meer. Vermoedelijk dus het bekende probleem en defect van de P850.

Op veel Fora zijn deze problemen te lezen. Kieskeurig.nl, Trosradar.nl, Ziggo-gebruikers.nl etc.

Het blijkt dat het probleem de IC en condensator is in de P850 zelf.

Mijn P850 was voorzien van de nieuwste software.

Ik neem aan dat een dergelijk apparaat een langere levensduur dan 19 maanden mag en moet hebben.
Ik verwacht dat U mijn P850 vervangt voor een nieuw exemplaar dan wel kosteloos repareert.

Ik hoor graag van U.

Hoogachtend,

XXX

Hierop kreeg ik enkele dagen later de volgende reactie:


Geachte heer XXX

Naar aanleiding uw email op 04/11/ 2008 bevestig ik,dat
we hebben besloten om uit klanttevredenheidsoverweging uw DCB-P850R box te repareren.

We zullen de coulance regeling toepassen op uw apparaat.

De klacht van uw apparaat is dat 3 lampjes blijven branden en dat het toestel niets meer doet.

U kunt uw apparaat versturen naar ons (adres van Selectro).
__________________
Power is nothing without control !!!
  #8  
Oud 15 november 2009, 21:04
Tommy's schermafbeelding
Tommy Tommy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Locatie: Alphen a/d Rijn / Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Technicolor tc7210, iMac 2.66 GHz Intel Core 2 Duo, laptop Packard Bell
DTV: CI+ @Smit Cam, Sony 37W5500, Humax 5200C
Berichten: 414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Hierbij de brief die ik gestuurd heb....

GolfTouch, bedankt voor de info.
Ik denk dat ik hier wel wat mee kan.
  #9  
Oud 15 november 2009, 21:40
rooorooo's schermafbeelding
rooorooo rooorooo is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Locatie: Hengelo @home
Ziggo Internet: z3
DTV: pvr 850
Berichten: 15
Standaard

Bedankt, moet eerlijk zeggen perfecte service van Samsung, zo hoort het...

Was het kosteloos?
  #10  
Oud 15 november 2009, 21:45
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rooorooo Bekijk bericht
Bedankt, moet eerlijk zeggen perfecte service van Samsung, zo hoort het...

Was het kosteloos?
Ja, het enige wat ik zelf moest betalen was het verzenden van mijn pakketje naar Selectro.
Ik kreeg hem binnen 2 weken terug. Hij zat werkelijkwaar perfect ingepakt in het plastic, in een doos vol met luchtkussens. Daarbij een brief met excuses voor het ongemak.

Ik was wel even bang dat ze zouden zien dat de HDD helemaal leeg was omdat ik er normaal gesproken een 500GB schijf in heb zitten. Maar daar heb ik niets over gehoord.

Dus echt een prima service van Samsung.
__________________
Power is nothing without control !!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)


Labels
dcb-p850r, knipperende led, reset-ic, samsung



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl