Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 15:27
g7142h01's schermafbeelding
g7142h01 g7142h01 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 23 september 2009
Locatie: den helder/multikabel
Berichten: 3
Standaard Samsung le32B554m2pxxn werkt perfect maar traag bij opstarten

Ik heb sinds vrijdag de le32B554m2pxxn. En installeren van nieuwe firmware en de cam module gingen vlotjes door alle tips en truuks van dit forum.
Wat ik wel irritant vind is dat bij het opstarten je zeker 15 seconden allerlei
authenticatie zaken krijgt en een aantal seconden "vervormd signaal" daarna is er beeld. Blijkbaar heeft de software tijd nodig om op te starten en alles OK te vinden. Heeft iedereen dit en zal dit nog opgelost worden met een nieuwe firmware?
  #2  
Oud 27 september 2009, 15:52
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Berichten: 1.440
Standaard

Dit is "standaard". Een gevolg van de afweging die is gemaakt in de firmware.

Meest voor de hand liggend is dat in de "opstartfase eerst gecontroleerd wordt of iets is toegestaan. Zo niet, dan geen beeld. Een andere manier zou zijn, aanvankelijk gewoon toestaan en dan controleren en vervolgens alsnog op zwart als het niet mag.

Om de een of andere reden kiest men zeer frequent in software voor de "wachten tot je binnen mag optie". Soms kost het te veel moeite om de zaak later terug te draaien.

Bij software is het een kwestie van ontwerp. Vaak wordt het gecombineerd bij het instellen van allerlei startwaardes. (initialisatie). Echter software kan met het kiezen van "default waardes" ook al redelijk functioneren. Die overschrijf je dan later met de correcte waardes.

Uiteraard heb ik geen dieper inzicht in deze firmware waarom men voor de onvriendelijke variant heeft gekozen in dit ontwerp.
__________________
BenJ
  #3  
Oud 27 september 2009, 17:11
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Casema
DTV: -
Berichten: 1.276
Standaard

Volgens mij is dit inderdaad standaard gedrag van de CI+CAM. Dit is om misbruik te voorkomen. Dat de CAM niet in een gecertificeerde tv goed bevonden wordt en daarna bijvoorbeeld in -een nog uit te komen- PVR of PC kan worden gestoken. Dit is volgens mij dus ook niet middels een firmwareupdate van de tv op te lossen.
  #4  
Oud 27 september 2009, 20:09
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g7142h01 Bekijk bericht
Ik heb sinds vrijdag de le32B554m2pxxn. En installeren van nieuwe firmware en de cam module gingen vlotjes door alle tips en truuks van dit forum.
Wat ik wel irritant vind is dat bij het opstarten je zeker 15 seconden allerlei
authenticatie zaken krijgt en een aantal seconden "vervormd signaal" daarna is er beeld. Blijkbaar heeft de software tijd nodig om op te starten en alles OK te vinden. Heeft iedereen dit en zal dit nog opgelost worden met een nieuwe firmware?
Je kunt als je de tv opstart Ned 1 HD kiezen, dan duurt het authenticatie niet zolang, krijg je ook geen bericht van 'vervormd signaal'. Bij mij duurt de authenticatie maar 3 tot 5 seconden.
__________________
Rwy’n dymuno pob hwyl i chi gyda gweddill eich bywyd

Bä®bä®îäñ
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl