Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 15:27
g7142h01's schermafbeelding
g7142h01 g7142h01 is offline
Junior Member

Standaard Samsung le32B554m2pxxn werkt perfect maar traag bij opstarten

Ik heb sinds vrijdag de le32B554m2pxxn. En installeren van nieuwe firmware en de cam module gingen vlotjes door alle tips en truuks van dit forum.
Wat ik wel irritant vind is dat bij het opstarten je zeker 15 seconden allerlei
authenticatie zaken krijgt en een aantal seconden "vervormd signaal" daarna is er beeld. Blijkbaar heeft de software tijd nodig om op te starten en alles OK te vinden. Heeft iedereen dit en zal dit nog opgelost worden met een nieuwe firmware?
Oud 27 september 2009, 15:52
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Dit is "standaard". Een gevolg van de afweging die is gemaakt in de firmware.

Meest voor de hand liggend is dat in de "opstartfase eerst gecontroleerd wordt of iets is toegestaan. Zo niet, dan geen beeld. Een andere manier zou zijn, aanvankelijk gewoon toestaan en dan controleren en vervolgens alsnog op zwart als het niet mag.

Om de een of andere reden kiest men zeer frequent in software voor de "wachten tot je binnen mag optie". Soms kost het te veel moeite om de zaak later terug te draaien.

Bij software is het een kwestie van ontwerp. Vaak wordt het gecombineerd bij het instellen van allerlei startwaardes. (initialisatie). Echter software kan met het kiezen van "default waardes" ook al redelijk functioneren. Die overschrijf je dan later met de correcte waardes.

Uiteraard heb ik geen dieper inzicht in deze firmware waarom men voor de onvriendelijke variant heeft gekozen in dit ontwerp.
Oud 27 september 2009, 17:11
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Volgens mij is dit inderdaad standaard gedrag van de CI+CAM. Dit is om misbruik te voorkomen. Dat de CAM niet in een gecertificeerde tv goed bevonden wordt en daarna bijvoorbeeld in -een nog uit te komen- PVR of PC kan worden gestoken. Dit is volgens mij dus ook niet middels een firmwareupdate van de tv op te lossen.
Oud 27 september 2009, 20:09
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g7142h01 Bekijk bericht
Ik heb sinds vrijdag de le32B554m2pxxn. En installeren van nieuwe firmware en de cam module gingen vlotjes door alle tips en truuks van dit forum.
Wat ik wel irritant vind is dat bij het opstarten je zeker 15 seconden allerlei
authenticatie zaken krijgt en een aantal seconden "vervormd signaal" daarna is er beeld. Blijkbaar heeft de software tijd nodig om op te starten en alles OK te vinden. Heeft iedereen dit en zal dit nog opgelost worden met een nieuwe firmware?
Je kunt als je de tv opstart Ned 1 HD kiezen, dan duurt het authenticatie niet zolang, krijg je ook geen bericht van 'vervormd signaal'. Bij mij duurt de authenticatie maar 3 tot 5 seconden.

Bä®bä®îäñ
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten