Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2009, 16:55
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

De kabels liggen in pijpen ja. Naar de woonkamer toe zelfs 2 kabels in 1 pijp
Ik ben inderdaad tot dezelfde conclusie gekomen : kabels en rijgdozen vervangen. En dan evt. een versterker plaatsen.
Oud 28 september 2009, 18:07
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Dat ze in pijpjes zitten is ideaal. Ik weet uiteraard niet hoeveel bochten er zitten maar als je aan de kabel van de slaapkamer trekt; zie je dan die kabel in de meterkast bewegen? Wat je zou kunnen doen is om aan de "oude kabel" de nieuwe kabel op te lassen (solderen). Daar omheen een stukje tape en je kunt de oude kabel eruit trekken en de nieuwe kabel gelijk invoeren. Vraag wel even hulp dus 1 iemand (rustig) trekken en 1 iemand (rustig) invoeren. Mocht het stroef gaan is de tip om wat afwasmiddel te gebruiken. Pak een oude doek of huishouddoekje en in het midden afwasmiddel doen. Kabel er zo langs laten gaan zodat de kabel goed glijdt. Op z'n tijd weer wat afwasmiddel erbij doen.

Bij twijfel meteen vanaf de start gebruiken.
Het makkelijkste is om beneden (bv in de meterkast) te trekken en boven in te voeren. Iets meer ruimte en zit je niet te klooien in een inbouwdoosje.
Waar 2 coax in 1 pijpje zit (en waar er ook weer 2 in moeten) zou ik zeker was afwasmiddel gebruiken. Voorkomen is beter dan genezen.

Mocht de kabel stuk gaan dan beide kabels er weer uit trekken en een trekveer gebruiken.

M.b.t. de versterker. Eerst versterken en dan splitsen.
Oud 28 september 2009, 18:17
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tips ! Vooral die van het afwasmiddel
Ik heb inmiddels ook op werkspot een opdracht gezet, een kijken wat het kost. Want ik ben zelf niet zo handig in het trekken van kabels ... Maar als het te duur wordt ga ik zelf wel aan de slag.
Mbt. de versterker : die wil ik in de woonkamer plaatsen omdat ik in de toekomst wellicht Ziggo internet zou willen hebben. Daarvoor wil ik dat er een rechtstreekse kabel naar de woonkamer loopt en dan pas de splitsing en retour naar de slaapkamer plaats vindt. Inmiddels heb ik ook het materiaal besteld. Een konig 20 db versterker, verder 40m hirschmann koka 799 en 2 rijgdozen (en afsluitweerstand).

Enne voorlopig slingert er dus een coax door de kamer over de trap naar boven
Oud 28 september 2009, 18:42
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Bedankt voor de tips ! Vooral die van het afwasmiddel
wat dacht je van (goedkope) onverdunde handzeep uit een pompje, of van olijfolie?
Oud 28 september 2009, 20:09
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
wat dacht je van (goedkope) onverdunde handzeep uit een pompje, of van olijfolie?
Dat kan ook maar je hebt ook goedkope afwasmiddel . Maar je tips zijn inderdaad toepasbaar.

Er is ook speciaal glijmiddel (echter dit wilde ik niet noemen vanwege de mogelijke grappige reacties) op de markt hiervoor die elke vorm van aantasting van de kabel voorkomt. Echter deze is vrij duur en absoluut niet nodig voor particulier gebruik.

Citaat:
Mbt. de versterker : die wil ik in de woonkamer plaatsen omdat ik in de toekomst wellicht Ziggo internet zou willen hebben. Daarvoor wil ik dat er een rechtstreekse kabel naar de woonkamer loopt en dan pas de splitsing en retour naar de slaapkamer plaats vindt.
Je had toch 2 coaxkabels naar de woonkamer lopen?

1 daarvan kun je dan toch voor je modem gebruiken?
Oud 28 september 2009, 20:21
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Je had toch 2 coaxkabels naar de woonkamer lopen?
1 daarvan kun je dan toch voor je modem gebruiken?
Dat is de bedoeling ja. Anders had ik maar 1 kabel in die pijp gehoeven, want de retour naar de slaapkamer komt tevens door de meterkast.
Oud 28 september 2009, 20:22
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat is de bedoeling ja. Anders had ik maar 1 kabel in die pijp gehoeven, want de retour naar de slaapkamer komt tevens door de meterkast.
2 coaxkabels gaan goed door 1 pijpje. Dus dat zou ik altijd goed.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten