Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 11:29
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Locatie: Heemstede Multikabel
Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Berichten: 661
Standaard 1e lijn opzeggen, 2e lijn houden?

Hoi,

zit hier met en "interessant" probleem. Ik heb A-i-1 extra met 2 telefoonlijnen, met nummers A en B. Door omstandigheden wil ik eigenlijk van de extra lijn af, maar nummer B, dat op de 2e lijn zit behouden. Via de website kan dat niet (je kan alleen de extra lijn (met nummer B) opzeggen, en het antwoord op een vraag via het contact formulier bevestigde dat je alleen de 2e lijn kan opzeggen.

Ik ben niet echt tevreden met dit antwoord en vraag ik me af of er misschien toch een mogelijkheid is. Is er iemand met kennis van de achterliggende systemen die misschien weet of ik de situatie kan bereiken, waarbij ik 1 telefoonlijn overhou met nummer B?

Wellicht is er een administratieve truuk mogelijk waardoor de twee nummers verwisselen zodat nummer B op lijn 1 en nummer A op lijn 2 terechtkomt. Daarnou zou ik dan lijn 2 kunnen opzeggen...
  #2  
Oud 28 september 2009, 19:16
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Hoi,

zit hier met en "interessant" probleem. Ik heb A-i-1 extra met 2 telefoonlijnen, met nummers A en B. Door omstandigheden wil ik eigenlijk van de extra lijn af, maar nummer B, dat op de 2e lijn zit behouden. Via de website kan dat niet (je kan alleen de extra lijn (met nummer B) opzeggen, en het antwoord op een vraag via het contact formulier bevestigde dat je alleen de 2e lijn kan opzeggen.

Ik ben niet echt tevreden met dit antwoord en vraag ik me af of er misschien toch een mogelijkheid is. Is er iemand met kennis van de achterliggende systemen die misschien weet of ik de situatie kan bereiken, waarbij ik 1 telefoonlijn overhou met nummer B?

Wellicht is er een administratieve truuk mogelijk waardoor de twee nummers verwisselen zodat nummer B op lijn 1 en nummer A op lijn 2 terechtkomt. Daarnou zou ik dan lijn 2 kunnen opzeggen...
Ik weet niet of het systeem van Ziggo het kan, daarmee ben ik niet bekend, maar ben wel enigzins bekend met het systeem van een van de concurrenten, en bij hun (en hun systeem) was het mogelijk om een dergelijke truc uit te halen.

Ik zal er gelijk wel de notitie bijplaatsen dat het zeer omslachtig was, en een zeker risico met zich mee bracht. Ergens een klein foutje tijdens het proces hield in dat beide nummers losgekoppeld werden. En als het dan een geporteerd KPN nummer betreft gaat deze onherroepelijk terug naar KPN.

Maar nogmaals, dit was een ander provider dan Ziggo, met ongetwijfeld andere systemen voor dergelijke processen, wellicht dat het bij Ziggo makkelijker kan en mogelijk is.
__________________

  #3  
Oud 29 september 2009, 11:58
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Locatie: Heemstede Multikabel
Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Berichten: 661
Standaard

Nou, de eerste reactie van Ziggo via email was dus: "het kan niet"...

Ik ben ook bang dat het eerder "te moeilijk" is, want ik geloof niet dat het echt onmogelijk is.

Misschien moet ik maar weer eens bellen en dan volhouden totdat ik een deskundige aan de lijn krijg.

Laatst gewijzigd door om1; 29 september 2009 om 12:36
  #4  
Oud 29 september 2009, 19:47
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Nou, de eerste reactie van Ziggo via email was dus: "het kan niet"...

Ik ben ook bang dat het eerder "te moeilijk" is, want ik geloof niet dat het echt onmogelijk is.

Misschien moet ik maar weer eens bellen en dan volhouden totdat ik een deskundige aan de lijn krijg.
Als het bij Ziggo net zo'n lastig en storingsgevoelig proces is als bij mijn voormalig werkgever, dan is het ook nog de vraag hoeveel het jou waard is, en hoeveel risico wil je lopen.

Als men aangeeft dat het een groot risico met zich meebrengt dan is het aan jou om een GO of NO GO te geven. Ga je ermee door, dan moet je het ook accepteren als het misgaat en je het nummer toch kwijt bent.
__________________

  #5  
Oud 29 september 2009, 21:47
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Het is technisch mogelijk om zo'n wijziging in het systeem te zetten, MAAR!
* je zal zéér duidelijk moeten uitleggen wat je wil en je ervan vergewissen dat de medewerker het begrepen heeft
* het is zéér omslachtig en de kans dat het misgaat is groot

Volgens mij is het mogelijk dat de lijnen als het ware worden omgewisseld, dus dat nummer A op lijn 2 komt te zitten en nummer B op lijn 1. Dan kan je lijn 2 (en dus nummer A) opzeggen. Dat is volgens mij de makkelijkste manier. Maar hiervoor zal je wel moeten bellen én moeten zorgen dat je bij de thd uitkomt (keuzemenu optie 'storing telefonie').
__________________
Please Google your question before asking.
  #6  
Oud 30 september 2009, 08:20
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Locatie: Heemstede Multikabel
Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Berichten: 661
Standaard

Excalibur en Isis, bedankt. Ik ga maar eens nadenken of ik het de moeite en het risico waard vind. En dan eventueel moed verzamelen en het regelen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl