Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 09:29
jeroendistel's schermafbeelding
jeroendistel jeroendistel is offline
Junior Member

Standaard Sleuteltje op zenderinfo balk

Ik heb mijn smartcard geactiveerd maar toch blijft er op se zenderinfo balk steeds een sleutelsymool te zien, wat betekend dit ?
Oud 27 september 2009, 10:22
Mr_Parker's schermafbeelding
Mr_Parker Mr_Parker is offline
Senior Member

DTV: Humax HD-PVR / Samsung HD
Standaard

Welkom op het forum, om daar mee te beginnen.

Ik neem aan dat je de betreffende zenders wel gewoon kunt bekijken?

Dit sleuteltje geeft aan dat de betreffende zenders versleuteld is en dat je hiervoor een geregistreerde smartcard, met evt. extra abo, nodig heb om deze te kunnen bekijken.
Er zijn maar enkele zenders die bij Ziggo niet versleuteld zijn. Nederland 1 is hier een voorbeeld van. Die zender dient dan ook als een soort "reset". Bij enkele problemen is het soms al genoeg om even terug naar Nederland 1 te gaan om ze op te lossen.
Ik meen dat bij bijv. CAIWay het gehele "gratis" digitale aanbod onversleuteld is. Daar hoef je dus geen smartcard te gebruiken om naar die zenders te kijken.
Voordeel van niet versleutelen van de basis zenders is dat je dan met een tv met ingebouwde DVB-C tuner die zenders kunt bekijken zonder de noodzaak van een CAM module en smartcard. Met de komst van een officiële CAM voor de nieuwe generatie tv's is dit minder belangrijk geworden, maar de oudere tv's kunnen niet overweg met die CAM en moeten een niet ondersteunde oplossing toepassen. Maar nu ga ik teveel van de vraag afwijken.

Het sleuteltje geeft dus alleen aan of de zender versleuteld is, niet of jij wel of niet je kaart geregistreerd hebt voor die zender.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten