Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2009, 20:30
joopscheepers's schermafbeelding
joopscheepers joopscheepers is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Locatie: Heerlen
Ziggo Internet: Alles in 1 extra; Arris TM702/B; Netgear WNR3500 en Netgear WN111V2
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 2
Post Melding Gateway uitgeschakeld de schuldige?

Beste mensen,
Fijn dat er zoiets als dit forum bestaat. Mag ik het volgende onderwerp plaatsen?
Sinds enkele dagen een Ziggopakket in huis (zie rechtsboven).
Samen met de monteur alles werkend gemaakt (zonder problemen).
Enkele uren later geen internetverbinding meer. Helpdesk gebeld. Advies was stekker uit router en er na 1 min. weer in. Inderdaad weer internet. Enkele uren later hetzelfde verhaal. Zelfde handeling maar geen internet. Herinstallatie van USB adapter, weer internet. Het spel herhaalde zich om de paar uur. Nu helemaal geen ziggo-internet meer.
Op zoek gegaan. Router kan ik pingen. Andere USB adapter erin. Ipconfig /release/renew/caches geleegd/geflushed. Maximale ontvangst op laptop, ingebouwde adapter staat uitgeschakeld. Alle lampjes groen op de Arris, maar geen internet. Ik werk met XP sp3, virus en *.ware vrij.
Nu zag ik het volgende:
Op het windowsscherm (Mijn Netwerklocaties, rechtsklik, eigenschappen, boven LAN- of snelle Internetverbinding staat een icoon met de tekst "Internet- Gateway- uitgeschakeld".
Rechtsklik verschijnt optie inschakelen. Na enige tijd verschijnt melding Niet ingeschakeld.
Ik heb het vermoeden dat hierin mijn probleem schuilt. Wie weet waar ik nu moet zoeken?
Mijns inziens werken de Ziggo spulletjes maar moet ik het bij XP zoeken.
Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor elke reactie.
Joop
  #2  
Oud 28 september 2009, 10:57
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 september 2009
Locatie: Randstad, oud casema AIE EXTRA
Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joopscheepers Bekijk bericht
Beste mensen,
Fijn dat er zoiets als dit forum bestaat. Mag ik het volgende onderwerp plaatsen?
Sinds enkele dagen een Ziggopakket in huis (zie rechtsboven).
Samen met de monteur alles werkend gemaakt (zonder problemen).
Enkele uren later geen internetverbinding meer. Helpdesk gebeld. Advies was stekker uit router en er na 1 min. weer in. Inderdaad weer internet. Enkele uren later hetzelfde verhaal. Zelfde handeling maar geen internet. Herinstallatie van USB adapter, weer internet. Het spel herhaalde zich om de paar uur. Nu helemaal geen ziggo-internet meer.
Op zoek gegaan. Router kan ik pingen. Andere USB adapter erin. Ipconfig /release/renew/caches geleegd/geflushed. Maximale ontvangst op laptop, ingebouwde adapter staat uitgeschakeld. Alle lampjes groen op de Arris, maar geen internet. Ik werk met XP sp3, virus en *.ware vrij.
Nu zag ik het volgende:
Op het windowsscherm (Mijn Netwerklocaties, rechtsklik, eigenschappen, boven LAN- of snelle Internetverbinding staat een icoon met de tekst "Internet- Gateway- uitgeschakeld".
Rechtsklik verschijnt optie inschakelen. Na enige tijd verschijnt melding Niet ingeschakeld.
Ik heb het vermoeden dat hierin mijn probleem schuilt. Wie weet waar ik nu moet zoeken?
Mijns inziens werken de Ziggo spulletjes maar moet ik het bij XP zoeken.
Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor elke reactie.
Joop
Lijkt erop dat je wireless verbinding wegvalt (je geeft aan dat je een usb adapter gebruikt) Hou dit dus even in de gaten bij de netwerkverbindingen, er mag geen kruis door de draadloze verbinding staan) Die gateway foutmeldingen komen vaak van allerlei applicaties af en zijn niets zeggend. Zo geeft msn messenger een DNS error als je geen internet verbinding hebt. Zegt niets natuurlijk.

Mocht mijn vermoeden waar zijn en er is een draadloos probleem, zorg dan dat er nieuwe software op de router komt te staan (ook wel firmware genoemd) Is te downloaden vanaf de website van de router fabrikant. Wel even een kabel naar je pc of laptop trekken om dit voor elkaar te krijgen. Je kan ook eventueel het draadloze kanaalnummer wijzigen in de configuratie van de router.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl