Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2009, 13:54
Aslan's schermafbeelding
Aslan Aslan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Locatie: @home
Berichten: 143
Standaard ziggo nieuws brief 09.09

Ziggo is bezig met nieuwe website..

nouw lekker belangrijk, zij moeten eerst de service vernieuwe: beteren internet verbinding verzorgen en interactiefe tv.

dat zijn nu de allerbelangrijkste..
  #2  
Oud 26 september 2009, 15:16
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Berichten: 1.440
Standaard

Ook de website geeft problemen genoeg. Je denkt toch echt niet dat ze bij Ziggo met een paar duizend mensen allemaal aan hetzelfde probleem werken? Of zie je liever dat alles maar stil wordt gelegd alleen om die problemen op te lossen?
__________________
BenJ
  #3  
Oud 26 september 2009, 15:31
Aslan's schermafbeelding
Aslan Aslan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Locatie: @home
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Ook de website geeft problemen genoeg. Je denkt toch echt niet dat ze bij Ziggo met een paar duizend mensen allemaal aan hetzelfde probleem werken? Of zie je liever dat alles maar stil wordt gelegd alleen om die problemen op te lossen?
ja dat klinkt Logisch. Maar ik vind dat ziggo meer tijd kan besteden aan het internet service.
  #4  
Oud 26 september 2009, 15:54
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: Utrecht
Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Berichten: 2.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aslan Bekijk bericht
ja dat klinkt Logisch. Maar ik vind dat ziggo meer tijd kan besteden aan het internet service.
Nu zijn dat niet dezelfde mensen van ziggo. Misschien wordt de website wel uitbesteedt aan een extern buro. Website is natuurlijk wel je visitekaartje, he? Moet wel goed werken.
  #5  
Oud 26 september 2009, 16:06
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Berichten: 1.440
Standaard

Je kan inderdaad wensen dat de doorlooptijd voor het oplossen van sommige problemen stukken korter was. Maar of dit nu zo lang is omdat men er te weinig tijd in stopt? Ik kan vele andere factoren bedenken waarom oplossingen niet sneller komen.

Je hebt op een bepaald moment een aantal specialisten in huis, daar zal je het mee moeten doen. Even inhuren, vergt inwerken; meer mensen er op zetten betekent dat de specialisten ook daar hun tijd aan moeten besteden; meer managers die zich er tegen aan bemoeien, betekent meer vergaderen en nog meer op je vingers kijken en discussies of het niet anders, sneller kan.

Als je daarbij ook nog eens moet wachten op zaken die van derden moeten komen, ben je ook nog een stuk controle kwijt.
Kortom, zo makkelijk ligt dat allemaal niet. Zorgen dat je capaciteit genoeg in huis hebt, om pieken op te vangen, kost ook bakken met geld. Het enige dat iha wel werkt is zorgen dat de kennis die je nodig hebt ook onder handbereik hebt. Maar ja, dat soort mensen is ook erg duur, dus daar wil je er ook niet al te veel van hebben als bedrijf.

Vervolgens, als er een probleem ontstaat, moet je dat eerst herkennen/onderkennen, dan moet je er achter zien te komen wat de oorzaak is en daarna nog een oplossing bedenken. De oplossing moet dan worden gemaakt en getest of ie wel werkt. Mislukt dat, dan moet je weer een paar stappen terug.

Dus idd grote problemen oplossen dat kan enige tijd kosten. Dan denk je in de orde van weken en zelfs soms maanden, voordat deze ook echt kunnen worden doorgevoerd.

Wat ik daarbij al die tijd, niet te verteren vind, is, dat je de gebruikers (klanten) al die tijd totaal niets laat weten. Als je mazzel hebt dan hoor je nog, "ja er is een probleem en we werken aan een oplossing". Vaak nemen een paar woorden meer, een heleboel onrust weg. En dat is iets dat nog steeds niet tot Ziggo wil doordringen.

We hebben als ZGV/MGV Ziggo al zo vaak voorgehouden dat mensen best bereid zijn iets te accepteren, "MAAR LAAT IETS VAN JE HOREN !". Ziggo ging naar de klanten luisteren, was het nieuwe credo, zet je gehoor apparaat dan ook eindelijk eens aan en zorg dan ook liefst dat ie bij iemand in zijn oor zit (en niet doof is btw) !
__________________
BenJ
  #6  
Oud 26 september 2009, 20:15
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: Utrecht
Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Berichten: 2.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Je kan inderdaad wensen dat de doorlooptijd voor het oplossen van sommige problemen stukken korter was. Maar of dit nu zo lang is omdat men er te weinig tijd in stopt? Ik kan vele andere factoren bedenken waarom oplossingen niet sneller komen.

Je hebt op een bepaald moment een aantal specialisten in huis, daar zal je het mee moeten doen. Even inhuren, vergt inwerken; meer mensen er op zetten betekent dat de specialisten ook daar hun tijd aan moeten besteden; meer managers die zich er tegen aan bemoeien, betekent meer vergaderen en nog meer op je vingers kijken en discussies of het niet anders, sneller kan.

Als je daarbij ook nog eens moet wachten op zaken die van derden moeten komen, ben je ook nog een stuk controle kwijt.
Kortom, zo makkelijk ligt dat allemaal niet. Zorgen dat je capaciteit genoeg in huis hebt, om pieken op te vangen, kost ook bakken met geld. Het enige dat iha wel werkt is zorgen dat de kennis die je nodig hebt ook onder handbereik hebt. Maar ja, dat soort mensen is ook erg duur, dus daar wil je er ook niet al te veel van hebben als bedrijf.

Vervolgens, als er een probleem ontstaat, moet je dat eerst herkennen/onderkennen, dan moet je er achter zien te komen wat de oorzaak is en daarna nog een oplossing bedenken. De oplossing moet dan worden gemaakt en getest of ie wel werkt. Mislukt dat, dan moet je weer een paar stappen terug.

Dus idd grote problemen oplossen dat kan enige tijd kosten. Dan denk je in de orde van weken en zelfs soms maanden, voordat deze ook echt kunnen worden doorgevoerd.

Wat ik daarbij al die tijd, niet te verteren vind, is, dat je de gebruikers (klanten) al die tijd totaal niets laat weten. Als je mazzel hebt dan hoor je nog, "ja er is een probleem en we werken aan een oplossing". Vaak nemen een paar woorden meer, een heleboel onrust weg. En dat is iets dat nog steeds niet tot Ziggo wil doordringen.

We hebben als ZGV/MGV Ziggo al zo vaak voorgehouden dat mensen best bereid zijn iets te accepteren, "MAAR LAAT IETS VAN JE HOREN !". Ziggo ging naar de klanten luisteren, was het nieuwe credo, zet je gehoor apparaat dan ook eindelijk eens aan en zorg dan ook liefst dat ie bij iemand in zijn oor zit (en niet doof is btw) !
Ben is een mooi spreker. Altijd geweest, hoor, ondanks het ietwat rare mannetje in zijn avatar. Maar terug naar de kern: dit soort onzin zie je bij veel bedrijven terug. Normaliter zorgt een façade er dan voor dat de consument er geen last van heeft. Bij ziggo is de façade veel te dun. Ik begrijp dat er een Britse investeringsmaatschappij achter zit, en die zijn bikkel, bikkelhard. Die eisen 600% van iemand, haal je een dag 480%, dan is het exit. Het gaat niet helemaal lekker bij ziggo, maar misschien doen ze toch hun best. Hebben wij als consument niet zoveel aan, maar neem het gewoon in ogenschouw.
  #7  
Oud 26 september 2009, 23:01
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Locatie: Hengelo@Home (NID 9001)
Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Berichten: 7.180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Ben is een mooi spreker. Altijd geweest, hoor, ondanks het ietwat rare mannetje in zijn avatar. Maar terug naar de kern: dit soort onzin zie je bij veel bedrijven terug. Normaliter zorgt een façade er dan voor dat de consument er geen last van heeft. Bij ziggo is de façade veel te dun. Ik begrijp dat er een Britse investeringsmaatschappij achter zit, en die zijn bikkel, bikkelhard. Die eisen 600% van iemand, haal je een dag 480%, dan is het exit. Het gaat niet helemaal lekker bij ziggo, maar misschien doen ze toch hun best. Hebben wij als consument niet zoveel aan, maar neem het gewoon in ogenschouw.
Dat mag ook wel gezien de enorme schuld (5 miljard in 2008, zie http://www.quotenet.nl/biz/ziggo_hee..._6_miljard.php) die ziggo heeft nadat die investeringsmaatschappijen @home, casema & multikabel hebben omgevormd naar ziggo die het dus nu is. Dus de spoeling is dun...

Gert.
__________________
2 x et10k (CCCS, PLi4) met een Synology ds211+ (2 x 3TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB TechniSat.
  #8  
Oud 26 september 2009, 23:47
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Multikabel
Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Berichten: 1.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Dat mag ook wel gezien de enorme schuld (5 miljard in 2008, zie http://www.quotenet.nl/biz/ziggo_hee..._6_miljard.php) die ziggo heeft nadat die investeringsmaatschappijen @home, casema & multikabel hebben omgevormd naar ziggo die het dus nu is. Dus de spoeling is dun...
Gert.
Dit lijkt gigantisch hoog. Echter met een jaaromzet van enkele miljarden, is dat er in een paar jaar uit en dan stroomt de winst voor de aandeelhouders al binnen. Pure armoe is dat natuurlijk niet.
__________________
BenJ
  #9  
Oud 26 september 2009, 23:49
Aslan's schermafbeelding
Aslan Aslan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Locatie: @home
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Dat mag ook wel gezien de enorme schuld (5 miljard in 2008, zie http://www.quotenet.nl/biz/ziggo_hee..._6_miljard.php) die ziggo heeft nadat die investeringsmaatschappijen @home, casema & multikabel hebben omgevormd naar ziggo die het dus nu is. Dus de spoeling is dun...

Gert.
Daarom al die fouten die klanten hebben. Ziggo koopt goedkoop in.
en als de Kabelaar Ziggo lijdt in 2007 een verlies van €264 miljoen.
waarom dan nog zoon fussie dat brengt meer verlies. raar raar
  #10  
Oud 26 september 2009, 23:51
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 maart 2008
Locatie: Hengelo@Home (NID 9001)
Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Berichten: 7.180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Dit lijkt gigantisch hoog. Echter met een jaaromzet van enkele miljarden, is dat er in een paar jaar uit en dan stroomt de winst voor de aandeelhouders al binnen. Pure armoe is dat natuurlijk niet.
Omzet is natuurlijk niet gelijk aan (jaar)winst na belasting.

Gert.
__________________
2 x et10k (CCCS, PLi4) met een Synology ds211+ (2 x 3TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB TechniSat.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl