Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 september 2009, 18:37
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzo Bekijk bericht
Zit in hetzelfde schuitje, gisteren rond 23:00 opeens slecht internet,
Vanmorgen modem powercycle gedaan, sindsdien helemaal geen internet meer, alleen maar dit in de logs :

9/26/2009 8:25 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
1/1/1970 0:00 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9/26/2009 9:07 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
1/1/1970 0:00 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9/26/2009 10:02 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
9/26/2009 15:26 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
9/26/2009 15:33 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
Als ik bovenstaande op mijn manier mag vertalen, het is net of de update niet lekker binnenloopt. Komt verminkt aan, waardoor het updateproces hangt. Met de befaamde reboot-loop als resultaat. Laat vannacht maar lekker rebooten, misschien pakt hij 'm 1x goed op. Bekend probleem v/d arris, interessanter is wat dit probleem veroorzaakt. Anyone?
Oud 26 september 2009, 19:08
DrArcheh's schermafbeelding
DrArcheh DrArcheh is offline
Junior Member

Standaard

Net de klantenservice aan de lijn gehad, blijkbaar er is dus een probleem met de firmware update, en zijn er meerdere mensen die geen internet verbinding hebben op dit moment. Ze zijn er mee bezig...

Ik snap alleen niet hoe ze het voor elkaar krijgen, ik heb zelf in de Application Hosting gezeten, en als er iets mis was, kon ik midden in de nacht op en naar het datacenter. Maximaal een paar uur downtime was acceptabel. Hoe het hier dan rustig 8 uur of meer (tijd geleden zelf bijna de hele week plat) kan duren is mij een raadsel.
Je zou er vanuit gaan dat ze weten waar ze mee bezig zijn en alles enigszins redundant hebben opgezet. Tenzij er een kabel of modem aan de kant van de klant echt fysiek kapot is, zou het natuurlijk nooit zo lang mogen duren.

Misschien toch maar eens op zoek naar een alternatief, zelfs de internetverbinding van m'n telefoon is stabieler.
Oud 26 september 2009, 19:10
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Bekend probleem v/d arris, interessanter is wat dit probleem veroorzaakt. Anyone?
Mijn theorie:

Teveel mensen tegelijk proberen firmware op te halen. Dat zagen we ook gebeuren toen de eerste series modems uitgeleverd werden. De TFTP-servers. Vervelende is dat tijdens het updaten het internet en telfonie niet werkt. Je moet geduld hebben vrees ik en niet ondertussen het modem uitzetten. Het modem reset zichzelf een aantal keren tijdens het updaten. Denk dus dat je beter op dit moment niet je modem kunt resetten en te wachten tot het over een aantal dagen wat rustiger is. (tenzij je nu een hele slechte verbinding hebt).

Mijn verbinding is prima, dus ik wacht wel een tijdje voor ik mijn modem reboot
Oud 26 september 2009, 19:41
Theo61's schermafbeelding
Theo61 Theo61 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra met Motorola SBV512 en op de plank Arris 702b
DTV: Samsung DCB-B270R
Standaard

Toen ik ongeveer vier weken geleden een monteur langs kreeg om de problemen met de Arris op te lossen, heeft hij het oude modem teruggezet en geactiveerd. Hij raadde me aan nog minstens 3 weken te wachten voor een hernieuwde poging. Als ik nu de problemen lees die nog steeds met dit modem ontstaan, wacht ik nog maar een weekje langer.

Wanneer wordt verwacht dat e.e.a. wel vlekkeloos werkt? Mijn oude modem haalt de hogere snelheden misschien niet, maar hij presteert wel redelijk constant en betrouwbaar.
Oud 26 september 2009, 19:43
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Zo is het maar net. Voorheen had ik een perfecte verbinding met de arris, na de firmware-upgrade van vandaag nog steeds. Geen van de op dit forum vermelde perikelen betreffende de arris, komen mij bekend voor. Voorzichtige conclusie die we kunnen trekken, heb je een arris met vreemd gedrag, deze update verricht geen wonderen. Integendeel, als je nu al malfunctions hebt. En ik ben nog steeds benieuwd naar de changelog...
Oud 26 september 2009, 19:46
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo61 Bekijk bericht
Toen ik ongeveer vier weken geleden een monteur langs kreeg om de problemen met de Arris op te lossen, heeft hij het oude modem teruggezet en geactiveerd. Hij raadde me aan nog minstens 3 weken te wachten voor een hernieuwde poging. Als ik nu de problemen lees die nog steeds met dit modem ontstaan, wacht ik nog maar een weekje langer.

Wanneer wordt verwacht dat e.e.a. wel vlekkeloos werkt? Mijn oude modem haalt de hogere snelheden misschien niet, maar hij presteert wel redelijk constant en betrouwbaar.
Vanwaar die 3 weken? Straks gaat de man nog zeggen dat de vorst er eerst even overheen moet. Compleet off-topic, mijn excuses.
Oud 26 september 2009, 21:05
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
conclusie die we kunnen trekken, heb je een arris met vreemd gedrag, deze update verricht geen wonderen. Integendeel, als je nu al malfunctions hebt.
Die conclusie lijkt me erg voorbarig. (Als ik je tenminste goed begrijp, want die tweede zin kan ik niet zo plaatsen) De problemen die we nu zien zijn alleen maar modems waar de update pas na veel vertraging lukt. De mensen waar de update wel gelukt is zeggen dat hun verbinding nu stabiel is. Dan lijkt het dus wel een oplossing te zijn. Alleen dat updaten gaat blijkbaar momenteel wat moeizaam. De changelog is duidelijk lijkt me en al vaak genoemd: een oplossing voor instabiliteit en trage verbindingen. Da's de enige reden waarom een firmware update zou komen.
Oud 26 september 2009, 21:15
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Die conclusie lijkt me erg voorbarig. (Als ik je tenminste goed begrijp, want die tweede zin kan ik niet zo plaatsen) De problemen die we nu zien zijn alleen maar modems waar de update pas na veel vertraging lukt. De mensen waar de update wel gelukt is zeggen dat hun verbinding nu stabiel is. Dan lijkt het dus wel een oplossing te zijn. Alleen dat updaten gaat blijkbaar momenteel wat moeizaam. De changelog is duidelijk lijkt me en al vaak genoemd: een oplossing voor instabiliteit en trage verbindingen. Da's de enige reden waarom een firmware update zou komen.
Verbinding stabiel? Bij mij werkte de firmware update averechts.

Gisteren de nieuwe firmware op mijn Arris 702b modem ontvangen. Mijn ervaringen hiermee zijn niet erg positief.
Hieronder mijn bevindingen van de afgelopen dag. Ik heb de tests gedaan met die van Ziggo, UPC en Speedtest.net. Ook bin-bestanden van diverse aanbieders getest. Tevens de download vanaf mijn pay-newsserver zijn hierin meegenomen. Op diverse tijden uiteraard.

Oude firmware (15 februari) :
Download : constant op 48Mbps
Upload : constant rond de 4Mbps.

Nieuwe Firmware (10 september):
Download : schommelt continue tussen 33Mbps en 47Mbps
Upload : schommelt continue tussen 3Mbps en 4.1Mbps

Geef mij s.v.p de oude firmware maar weer.......
Oud 26 september 2009, 21:16
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
??? Welke 2e zin is dat? Ik wil ook graag de changelog op papier zien, zoals bijvoorbeeld nvidia dat doet. Liefst 40 pagina's plus. Ik zit in het goede hoekje wat betreft arris, voorheen deed alles het perfect, nu nog steeds. Ik geloof er niet zo in dat mensen met bepaalde problemen ineens zijn verlost na deze update. Bestaan er toch meerdere revisions v/d arris?
Oud 26 september 2009, 21:28
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
??? Welke 2e zin is dat? Ik wil ook graag de changelog op papier zien, zoals bijvoorbeeld nvidia dat doet. Liefst 40 pagina's plus. Ik zit in het goede hoekje wat betreft arris, voorheen deed alles het perfect, nu nog steeds. Ik geloof er niet zo in dat mensen met bepaalde problemen ineens zijn verlost na deze update. Bestaan er toch meerdere revisions v/d arris?
Ben het helemaal met je eens. Je ontvangt van Ziggo gratis en voor niets een update om problemen op te lossen, keus is er totaal niet. Welke problemen lost het op dan? En voor wie? Ik ben er dus behoorlijk op achteruit gegaan, en ik heb heel wat testen achter de rug vandaag. Zie mijn post hiervoor.

Ik heb de afgelopen 15 minuten ook weer wat speedtests gedraaid, en ja wel, het kan nog lager. 28Mbps down, en plotseling 10 seconden later is het 35Mbps. Het is ongelooflijk onstabiel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten