Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2009, 19:28
pratpitt's schermafbeelding
pratpitt pratpitt is offline
Member
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Locatie: Maarn
Berichten: 30
Standaard CI+ error

Toen ik voor het eerste de Ci+ kaart in mijn tv deed en mijn tv aan deed kreeg ik meteen deze error te zien: Ci error geen certificaat ongeldig verlopen 17. Ik heb een Ue32b6000vp dus hij is gecertificeert. Ook heb ik mijn tv upgedate met de 2005 versie. Ik heb geprobeerd met plug en play om dan zonder ci kaart alles in te stellen en de tv dan uitdoen ci kaart erin en weer aan. ook dan krijg ik dezelfde error. Na de error zegt hij dat hij bezig is met veriferen maar daarna is het balkje weg en doet hij verder niets. Ik heb de smartcard ook al geactiveerd en hem andersom in de module geplaatst. Dit allemaal hielp niet dus kan iemand mij misschien helpen?
  #2  
Oud 25 september 2009, 19:34
aimms's schermafbeelding
aimms aimms is offline
Member
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Locatie: Maastricht/@Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Humax
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pratpitt Bekijk bericht
Toen ik voor het eerste de Ci+ kaart in mijn tv deed en mijn tv aan deed kreeg ik meteen deze error te zien: Ci error geen certificaat ongeldig verlopen 17. Ik heb een Ue32b6000vp dus hij is gecertificeert. Ook heb ik mijn tv upgedate met de 2005 versie. Ik heb geprobeerd met plug en play om dan zonder ci kaart alles in te stellen en de tv dan uitdoen ci kaart erin en weer aan. ook dan krijg ik dezelfde error. Na de error zegt hij dat hij bezig is met veriferen maar daarna is het balkje weg en doet hij verder niets. Ik heb de smartcard ook al geactiveerd en hem andersom in de module geplaatst. Dit allemaal hielp niet dus kan iemand mij misschien helpen?
Kijk eens op het forum op www.tweakers.net. Weet je zeker dat de kaart er goed in zit ........ http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1368782
  #3  
Oud 25 september 2009, 19:41
pratpitt's schermafbeelding
pratpitt pratpitt is offline
Member
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Locatie: Maarn
Berichten: 30
Standaard

ja 100%procent zeker. Is precies dezelfde die ik nu heb.
  #4  
Oud 25 september 2009, 19:46
aimms's schermafbeelding
aimms aimms is offline
Member
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Locatie: Maastricht/@Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Humax
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pratpitt Bekijk bericht
ja 100%procent zeker. Is precies dezelfde die ik nu heb.
heb je ook op het forum bij tweakers gekeken? Daar wordt die error ook genoemd.
  #5  
Oud 25 september 2009, 19:48
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Berichten: 1.308
Standaard

Netwerk id en frequentie goed ingevuld?
__________________
Rwy’n dymuno pob hwyl i chi gyda gweddill eich bywyd

Bä®bä®îäñ
  #6  
Oud 25 september 2009, 19:49
pratpitt's schermafbeelding
pratpitt pratpitt is offline
Member
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Locatie: Maarn
Berichten: 30
Standaard

ja idd op pagina 4. Maar daar zeggen ze dat het kaartje andersom moet wat ik al geprobeerd heb en dan krijg ik dezelfde error wat volgens mij betekend dat hij alleen nog maar de ci module herkent en probeert de veriferen en nog niet de smartcard. Ook heb ik idd het ferequentie nummer en netwerknummer goed ingevuld. Hbei n hetboekje gekeken naar mijn postcode en die codes stonden standaard al goed.
  #7  
Oud 25 september 2009, 19:53
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Berichten: 1.308
Standaard

Je zegt dat je de smartcard al andersom geprobeerd hebt, hetzelfde gedaan met de module?

Edit: als je de tv laat zoeken op zenders via PNP(zonder de cam erin), heb je dan wel Ned 1 HD op nr 1 staan?

Je moet wel een 'clean' install doen, dus opnieuw alles invullen en zenders laten zoeken.
__________________
Rwy’n dymuno pob hwyl i chi gyda gweddill eich bywyd

Bä®bä®îäñ
  #8  
Oud 25 september 2009, 21:32
jacco brink's schermafbeelding
jacco brink jacco brink is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Veenendaal
Ziggo Internet: Z1
DTV: CI+
Berichten: 6
Standaard

Ik heb een Samsung UE32B6000VPxxN versie 2009/05/25_002000 en heb vandaag ook een CI+ module gekocht en krijg ook dezelfde foutmelding. Smartcard gebruikt die ik 3 weken geleden gelocht en geactiveerd heb. Doet het op de externe ontvanger wel. Via plug en play zenders opgezocht, instellingen goed gezet, tv uit en module erin. TV aangezet en krijg gelijk deze melding.
  #9  
Oud 25 september 2009, 21:39
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Berichten: 1.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacco brink Bekijk bericht
Ik heb een Samsung UE32B6000VPxxN versie 2009/05/25_002000 en heb vandaag ook een CI+ module gekocht en krijg ook dezelfde foutmelding. Smartcard gebruikt die ik 3 weken geleden gelocht en geactiveerd heb. Doet het op de externe ontvanger wel. Via plug en play zenders opgezocht, instellingen goed gezet, tv uit en module erin. TV aangezet en krijg gelijk deze melding.

Module/smartcard er wel goed in?? De beschrijving in het boekje klopt niet.
  • Voor de juiste werking van het toestel is het belangrijk dat tijdens de eerste installatie bij de landkeuze "Nederland" wordt gekozen.
  • De TV dient eerst geinstalleerd worden alvorens de CI+ CAM wordt aangebracht. Indien deze volgorde niet wordt aangehouden bestaat de kans op een authenticatie error (17)
Zie hier.
__________________
Rwy’n dymuno pob hwyl i chi gyda gweddill eich bywyd

Bä®bä®îäñ

Laatst gewijzigd door Barbarian; 25 september 2009 om 21:44
  #10  
Oud 25 september 2009, 21:51
pratpitt's schermafbeelding
pratpitt pratpitt is offline
Member
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Locatie: Maarn
Berichten: 30
Standaard

Als ik de module andersom erin doe krijg ik niks te zien. Dus geen error of iets anders. Als ik via pnp een clean install doe zonder de cam dan komt hij wel gewoon op nederland 1 Hd te staan. voor de rest krijg ik dezelfde error als ik de cam er weer in doe. Ik heb de smartcard en de module beiden al omgedraaid en dat werkt allebij niet. Zonder smartcard krijg ik dezelfde error dus het ligt aan de module lijkt mij.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl