Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 september 2009, 17:59
Mouseke's schermafbeelding
Mouseke Mouseke is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard Aanlegbijdrage

Citaat:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft van ons een besteloverzicht/factuur ontvangen met de vermelding van 29,95 voor aansluitkosten. Dit bedrag is gebaseerd op de aansluitkosten voor een abonnement op Televisie Z1 in een woning met een bestaande kabelaansluiting.

In uw woning was nog geen kabelaansluiting aanwezig. Deze aansluiting hebben wij aangelegd. Het standaardbedrag voor het realiseren van een nieuwe aansluiting is 149,95. Dit betekent dat wij u een onjuist bedrag in rekening hebben gebracht. Voor deze vergissing bieden wij u onze excuses.

U ontvangt een aanvullende factuur voor het verschil van 120. Houdt u er rekening mee dat het totaalbedrag op deze factuur hoger of lager kan uitvallen als u nog bedragen aan ons verschuldigd bent of van ons te goed heeft.

Heeft u nog vragen? blablabla
Ik weet eigenlijk niet wat een Televisie Z1 is, maar ik neem aan dat dat gewoon normaal tv is. Ik heb een Alles in een extra abonnement.

Dit krijg ik na iets minder dan 1,5 jaar dit abonnement te hebben in mijn nieuwbouwwoning.

Ik heb destijds telefonisch contact gehad met Ziggo voor dit abonnement, en deze beste man die ik aan de telefoon had expliciet gevraagd wat de kosten waren. Gezien mijn ouders nogal wat problemen hadden met Ziggo en die vervolgens incasso bureau op hun dak hebben gehad en deze vervolgens geredirect hebben naar Ziggo wegens fouten van Ziggo, die vervolgens al het verschuldigde geld hebben teruggehad. (Kromme zin ik ga 'm niet opnieuw typen). Want als die beste man mij nou had verteld dat ik 150 euro moest gaan betalen voor aansluitkosten dan was ik helemaal geen lid geworden. Voor m'n gevoel is dat hetzelfde dat ik een brood ga kopen in de supermarkt voor een euro en dat later blijkt dat ze een verkeerd stikkertje eropgeplakt hebben en bij me aan de deur komen. Ja mijnheer 't was eigelijk 2 euro. Dan zou ik op mijn beurt zeggen hier heb je je brood terug.

Wat 't mooie is alle aansluitingen waren d'r al voordat ik uberhaupt lid was van Ziggo. Er is hier fysiek ook nog nooit iemand van Ziggo aanwezig geweest. Nog sterker ik heb m'n kabelmodem van m'n ouderlijk huis meegenomen aangesloten et voila en internetten maar. Zonder ook maar een verhuisbericht door te geven. Wel een handige tip overigens want anders laten ze rustig 6 weken wachten voordat je weer kunt internetten.

Dit is wat Ziggo onder aansluiting verstaat.

Aansluiting
het geheel van technische voorzieningen, tot en met het punt waar het signaal via de kabel het Perceel binnenkomt, benodigd voor aansluiting van de Klant op het Netwerk en levering van de Diensten. De apparatuur en aansluitkabels, benodigd voor ontvangst van de Diensten, behoren niet tot de Aansluiting;

Perceel
het bij de Klant in gebruik zijnde (deel van een) gebouw of woning waarin de Aansluiting zich bevindt of waar deze wordt aangelegd;

Gezien Ziggo niet fysiek aanwezig is geweest in mijn apartement of in mijn complex en niet van mijn bestaan af wist, hoe is het mogelijk dat ik hier een rekening voor moet betalen.

En aan dat klachtenformulier heb je ook niks want je krijgt gewoon een standaard e-mail bericht terug die ze al klaar hebben liggen. Laten we al helemaal stil houden over de helpdesk, daar moet je geluk hebben dat je iemand uit de hobby sferen aan de telefoon krijgt want anders ben jij degene die d'r verstand van heeft en de helpdeskmedewerker gaat z'n script nalopen in z'n kennissysteem.

Ik hoop dat jullie iets nuttigs hierover kunnen neerzetten of mensen reageren die hier ook last van hebben.

EDIT:

Weet je waar ik nou eigelijk het meest boos over ben. Is dat ik als klein bedrijf zijnde zoiets nooit zou kunnen maken bij klanten. Maar zo'n bedrijf als Ziggo die zich schuilt achter een laag helpdeskmedewerkers en een geweldig klachtenformulier daar kun je dan niks tegen beginnen. Het heeft geen nut om een helpdeskmedewerker uit te schelden want ja das ook maar iemand die z'n centen wil verdienen. Wel valt 'm te verwijten dat ie ziel blootlegt bij de duivel nee grapje hoor !! Overigens zoeken ze bij UPC nog wel mensen die helpdesk is uitgeroepen tot een van de betere van Nederland.

Laatst gewijzigd door Mouseke; 25 september 2009 om 18:09
Oud 25 september 2009, 22:27
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Bij nieuwbouw huizen brengt Ziggo de aansluitkosten tijdens de bouw in rekening bij de eerste klant die in het perceel kabel aanvraagt.
Dat ze niet in jouw huis geweest zijn klopt dus niet, dat zijn ze wel,alleen woonde je er nog niet.
Het is vervelend,maar het gebeurt helaas wel.

KPN kan dat dus ook doen op het moment dat je voor het eerst telefoon aanvraagt.

Bij een huurhuis wordt dit vaak bij de verhuurder in rekening gebracht,dus als je een huurhuis hebt moet je ff navragen of de eigenaar/woningbouw dit al niet betaald heeft.
Bij een koophuis wordt dit bij de eerste koper in rekening gebracht.

Het is de standaard prijs voor de eerste aansluiting van de wcd (AOP) met bekabeling naar de straat aansluitkast.
Je zou denken,dat halen ze er met hun abonnementskosten wel uit,maar goed,je bent dus niet de enige die dit mee maakt,mijn neef heeft het ook gehad.
Bij de helpdesk houden ze er,als je vraagt wat de aansluitkosten zijn,geen rekening mee dat je wel eens de eerste abonnee kan zijn.
Helaas, Ziggo doet dit,en mag dat ook doen.
Oud 26 september 2009, 18:52
Mouseke's schermafbeelding
Mouseke Mouseke is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

Dan nog vind 't een frappante manier van zaken doen. Het niet vermeldden van kosten, ik zie hier overigens ook niets van in de algemene voorwaarden van staan. Ik vind 't ook nogal schokkende bedragen waar ze over praten, ik kan het persoonlijk wel betalen maar voor veel mensen is 120 euro een rib uit hun lijf en ze zullen wel geen betalingsregeling hebben. Dan ga ik 't maar op mijn huisbaas proberen te verhalen. Maar als ik dan bij een andere bekabelaar lid wordt moet ik weer aansluitkosten betalen ?!?
Oud 26 september 2009, 19:54
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mouseke Bekijk bericht
Dan nog vind 't een frappante manier van zaken doen. Het niet vermeldden van kosten, ik zie hier overigens ook niets van in de algemene voorwaarden van staan. Ik vind 't ook nogal schokkende bedragen waar ze over praten, ik kan het persoonlijk wel betalen maar voor veel mensen is 120 euro een rib uit hun lijf en ze zullen wel geen betalingsregeling hebben. Dan ga ik 't maar op mijn huisbaas proberen te verhalen. Maar als ik dan bij een andere bekabelaar lid wordt moet ik weer aansluitkosten betalen ?!?
Tijd voor een schotel, wellicht? Voor 2500 euries kun je een prima schotel aan de muur hangen incl het abo bij cds. Je mist een paar zenders, maar je krijgt er best wel wat fta bij, maar daarom ben je ook wat euries goedkoper uit. Neem je er adsl bij voor het evt internet & bellen.

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten