Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 september 2009, 00:10
Jef Thijssen's schermafbeelding
Jef Thijssen Jef Thijssen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one
DTV: Humax 5050
Standaard Opnemen. Tijd standaard verlengen.

Hoe kan ik de tijd van opname standaard verlengen.
Oud 25 september 2009, 01:04
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jef Thijssen Bekijk bericht
Hoe kan ik de tijd van opname standaard verlengen.
  1. Extra begintijd/extra eindtijd: Menu / Systeeminstellingen / Media instellingen / Opname opties / extra tijden.
  2. In Schedule: Bij Timer het programma selecteren die verlengt moet worden en daar de eindtijd verlengen. Let op dat de standaard ingestelde extra tijd voor en na hiermee verdwijnt dus die zul je handmatig even moeten aanpassen. In jou geval dus alleen de extra begintijd.
  3. Een lopende opname die gaat uitlopen. Ga op de bewuste zender staan (waar dus op dat moment de opname al loopt) en druk op REC (de opname toets onder de Menu toets). In het scherm komt dan een extra scherm met "Opname tijd". Met de pijltjestoetsen kun je die dan met 10 minuten per keer klik verlengen. Onderaan zie de balk meelopen die de eindtijd aangeeft.
Deze opties staan overigens ook gewoon in de handleiding.
Oud 25 september 2009, 01:10
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

D*mn, je bent met te snel af GolfTouch.

Het staat op painga NL40 hoofdstuk 7: Systeeminstellingen.
Punt 3: Opname Opties.

Typisch gevalletje RTFM...
Oud 20 oktober 2009, 15:09
roermund's schermafbeelding
roermund roermund is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax iHDR-5050c
Standaard ..ander vraagje

Hallo,

Ik heb even een ander vraagje over het opnemen. Ik ben eigenlijk nog niet zo goed bekend met het apparaat. Maar hoe stel ik in, als ik een programma wil opnemen, dat hij bijv. 5 min. eerder begint met opnemen en dat hij 5 min. later stopt??

Ik hoor het graag...alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door mod-5; 20 oktober 2009 om 20:55 Reden: Bericht is verplaatst uit ander topic.
Oud 20 oktober 2009, 17:54
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roermund Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb even een ander vraagje over het opnemen. Ik ben eigenlijk nog niet zo goed bekend met het apparaat. Maar hoe stel ik in, als ik een programma wil opnemen, dat hij bijv. 5 min. eerder begint met opnemen en dat hij 5 min. later stopt??

Ik hoor het graag...alvast bedankt!
Je kunt dit standaard instellen voor alle opname's die je maakt:

Menu -> Systeem instellingen -> Media instellingen -> opname opties, en hier kun je dan de extra begin en eindtijd instellen.
(dit is dan standaard voor alle opnamen die je maakt).

Verder kun je als je dit alleen bij een enkele opname wilt doen dit ook instellen als je een timeropname al hebt ingesteld via "Schedule" (op de afstandsbediening) en dan het programma selecteren en op "ok" drukken en dan kun je ook hier de begin en eindtijd voor die ene opname aanpassen.

Succes!

Laatst gewijzigd door mod-5; 20 oktober 2009 om 20:55 Reden: Bericht is verplaatst uit ander topic.
Oud 20 oktober 2009, 20:54
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

@Roermund:

Let vooral even op punt 2 als je via schedule de tijd aanpast

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
In Schedule: Bij Timer het programma selecteren die verlengt moet worden en daar de eindtijd verlengen. Let op dat de standaard ingestelde extra tijd voor en na hiermee verdwijnt dus die zul je handmatig even moeten aanpassen. In jou geval dus alleen de extra begintijd.
Oud 23 oktober 2009, 16:14
roermund's schermafbeelding
roermund roermund is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax iHDR-5050c
Thumbs up Grazie!

Mannen,

Super bedankt...heel relaxt!

Masjel!!
Oud 25 oktober 2009, 22:54
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard ben niet blond maar ....

Ik heb al een geruime tijd een cisco maar aangezien ik het zat was om steeds de boel te moeten resetten heb ik pas een humax er bij aangeschaft .

Ik las dat je 2 zenders tegelijkertijd kon opnemen en dan een andere zender kijken?!?.

Nou heb ik dus ook in het menu ingesteld dat ik 5 minuten eerder begin op te nemen en 10 minuten langer door ga .

Daar begon het probleem toen ik 3 programma's achter elkaar opnam op 1 zender , en gelijkertijd op een andere zender ook wat wou opnemen....een weigering.

Moest ff denken (deed zeer)maar ik denk dat de weigering komt omdat hij bij 3 programma's op een rij op 1 zender opnemen ,nog steeds de extra 10 minuten doorgaat met het eerste programma , en dan 5 minuten ervoor gestart is met opnemen met het tweede programma op de zelfde zender .
Dan is hij in die periode al bezig met 2 programma's tegelijker tijd opnemen en wil dus niet het andere programma op een andere zender opnemen.................heb ik dit goed ?? , en wat is er aan te doen .
Oud 25 oktober 2009, 23:02
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
.................heb ik dit goed ?? , en wat is er aan te doen .
Als je van 1 zender (meerdere programma's) opneemt, achter elkaar, en je wilt ook nog een andere zender kunnen opnemen/kijken, is een tip om in schedule de 1e opname handmatig te verlengen tot en met de tijd van de laatste opname. Je krijgt dan uiteraard wel 1 lange opname.
Op die manier tackel je het probleem zoals jij aangeeft.

Een andere manier is om in schedule de timers handmatig aan te passen maar niets te veranderen. De standaard ingestelde voor- en uitlooptijd vervalt dan. Dan stopt de 1e opname op bv 20.30 uur en start de 2e om 20.30 uur. De 2e stopt dan om 21.30 uur en de 2e start dan op 21.30 uur. Dus geen overlapping qua tijd en dus geen 2 timers die dan lopen op 1 zender.
Hoop dat ik het een beetje duidelijk en leesbaar uitgelegd heb.
Zal dit straks of morgen even zelf ook testen om het evt beter uit te kunnen leggen. Dit ivm het stoppen van de 1e opname om 20.30 en het starten van de 2e ook om 20.30 uur.

Zie ook Bug&Wishlist.
- Slimmere EPG-opnames (bij 2 programma's achter elkaar opnemen). zoals omschreven in bericht #6 en in dit bericht.

Laatst gewijzigd door GolfTouch; 25 oktober 2009 om 23:13
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten