Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 september 2009, 11:47
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Hijman Bekijk bericht
Als ik het goed heb moet ik:
- mijn basispakket omzetten in het digitale standaard pakket (dat evt uit te breiden is met extra zenders)
Nee. Ziggo heeft een basiszenderpakket, waarin zowel de analoge zenders, een reeks digitale zenders in SD kwaliteit en Ned1HD/Ned2HD/Ned3HD/EurosportHD zitten. Zie de link in mijn eerdere post.

Je hoeft dus geen pakket om te zetten...
Oud 25 september 2009, 11:53
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inki1234 Bekijk bericht
dat is mij ook even onduidelijk.
dus ik kan met mijn analoog basispakket van ziggo en met mijn HDTV zonder meer Ned 1,2,3 in HD kijken ??
Voor Ned1HD is dat zo aangezien deze onversleuteld wordt verzonden. Voor Ned2HD en Ned3HD (en Eurosport HD) zal je bij Ziggo een CAM en een smartcard moeten hebben, zoals dat ook in de laatste post van Edwin Hijman stond...
Oud 25 september 2009, 11:57
Edwin Hijman's schermafbeelding
Edwin Hijman Edwin Hijman is offline
Junior Member

Standaard

Maar als dat allemaal in het basis pakket zit, waarom adverteert ziggo dan met de installatie pakketten van digitale TV en HDTV. Iedereen met een tv heeft toch het basispakket? anders kan je niets kijken?
Oud 25 september 2009, 12:02
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Maar als dat allemaal in het basis pakket zit, waarom adverteert ziggo dan met de installatie pakketten van digitale TV en HDTV. Iedereen met een tv heeft toch het basispakket? anders kan je niets kijken?
Zoals doubleOdennis je al probeerde duidelijk te maken, je gooit de termen installatiepakketten (dit is een pakket (doosje) met bijv. een decoder of een CI+ CAM, een smartcard en een handleiding) en zenderpakketten (dit is een groep van zenders, waar je een abonnement op kan nemen) door elkaar.

Met een tv en het basiszenderpakket (laten we a.u.b. deze term gebruiken voor de duidelijkheid) kan je nog geen digitale TV kijken (want daarvoor heb je op een enkele zender na een decoder of een CAM en een smartcard nodig), dus vandaar het installatiepakket.

Laatst gewijzigd door G038; 25 september 2009 om 12:19
Oud 25 september 2009, 12:18
Junior Member

Standaard Duidelijk

Oke, bedankt voor de duidelijkheid en excuses voor mijn digibetisme

Om optimaal/digitaal van het zenderpakket Z1 van Ziggo (wat ik al heb) te kunnen genieten heb ik dus het installatiepakket digitale tv nodig.
(dit is zonodig uit te breiden met de extra losse paketten zoals kis etc)

Met de juiste TV Kan dit met Cam CI+ / smartcard met een oudere tv moet dit met de meegeleverde decoder/ smartcard.\

De 'standaard HD' kanalen zitten daar dan bij. Voor uitgebreide HD is weer het hd installatiepakket nodig..(zoals film etc)

Hoop dat ik m nu helder heb...
Oud 25 september 2009, 12:21
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
De 'standaard HD' kanalen zitten daar dan bij. Voor uitgebreide HD is weer het hd installatiepakket nodig..(zoals film etc)
Probeer je me nu te dollen? Zo niet, lees dan mijn vorige post nog een paar keer door.

Laatst gewijzigd door G038; 25 september 2009 om 12:27
Oud 25 september 2009, 12:50
ss4ms0n's schermafbeelding
ss4ms0n ss4ms0n is offline
Junior Member

DTV: samsung ci+ tv, dreambox 500 + dreambox 600
Standaard

Citaat:
Oke, bedankt voor de duidelijkheid en excuses voor mijn digibetisme

Om optimaal/digitaal van het zenderpakket Z1 van Ziggo (wat ik al heb) te kunnen genieten heb ik dus het installatiepakket digitale tv nodig.
(dit is zonodig uit te breiden met de extra losse paketten zoals kis etc)

Met de juiste TV Kan dit met Cam CI+ / smartcard met een oudere tv moet dit met de meegeleverde decoder/ smartcard.\

Hoop dat ik m nu helder heb...
Edwin,

Wanneer jij beschikt over een TV die in het lijstje van Ziggo voorkomt hoef je alleen maar een CI+ module welke wordt geleverd inclusief digitaal startpakket. Dit digitale startpakket is niet meer dan een chipkaartje.

Hierna moet je het chipkaartje registreren aan jouw Z1 abonnement (dit kan telefonisch of via internet). Hierna kan je het digitale basispakket kijken. Dit zijn ruwweg alle anologe zenders inclusief wat extra zenders en inclusief Ned1 HD, Ned2 HD en Ned3 HD en Eurosport HD.

Voor bovenstaande hoef je dus alleen een TV te kopen uit de lijst van Ziggo en een Ziggo CI+ pakketje.

Wanneer je extra zenders wilt zoals extra HD zenders (Discovery, Nat. geo) of Filmkanalen (film1 etc.) dan moet je jouw Z1 abonnement uitbreiden.
Oud 25 september 2009, 13:24
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G038 Bekijk bericht
Probeer je me nu te dollen? Zo niet, lees dan mijn vorige post nog een paar keer door.

Nee hoor, probeer het gewoon helder te krijgen. Als Ziggo wat duidelijker zou zijn in haar producten en benamingen dan zijn we al een heel stuk verder.
Oud 25 september 2009, 13:30
G038's schermafbeelding
G038 G038 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
... dan is dit dus niet correct. Je bedoelt denk ik:

De 'standaard HD' kanalen zitten daar dan bij. Voor uitgebreide HD zijn aanvullende zenderpakketten (=abonnementen) nodig..(namelijk het Film1 pakket voor Film1HD, het Sport1 pakket voor Sport1HD en het HDTV pakket voor HistoryHD, DiscoveryHD en National GeographicHD)
Oud 25 september 2009, 13:45
Junior Member

Standaard

je hebt gelijk. Dat bedoel ik... al die temen ook..

Bedankt !!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten