Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 september 2009, 11:10
habageda's schermafbeelding
habageda habageda is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Modem: Eurodocsis, Router: U.S.Robotics MaxG USR5614
DTV: Humax
Unhappy Problemen met installatie van een webserver

Ok, ik wéét dat een webserver installeren eigenlijk niet is toegestaan , maar hij is dan ook alleen maar bedoeld voor privé gebruik. Zo, dat is uit de weg.

Ik heb alles als volgt geconfigureerd: ik heb een USR5461 (MaxG) router die als gateway van mijn LAN fungeert. In mijn LAN heb ik op een PC een Apache webserver geïnstalleerd die luistert naar poort 80 en mijn PC een statisch ip adres gegeven. Verder heb ik op de router een port-forward gedaan van WAN poort 80 naar poort 80 op de PC.

Als ik vanaf de PC een pagina opvraag bij mijn webserver met http://localhost:80, dan krijg ik de "It works" pagina van Apache te zien, dus die functioneert. Als ik iemand die zich buiten mijn LAN bevindt deze pagina laat opvragen via http://<gateway-adres>:80, dan krijgt hij niets te zien; de verbinding timed out .

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Oud 24 september 2009, 12:15
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

met gate way bedoel je je externe ip nummer neem ik aan ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 24 september 2009, 14:40
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Modem: Eurodocsis, Router: U.S.Robotics MaxG USR5614
Standaard

"Gateway" is volgens mij een term die gebruikt wordt voor een router die alle apparaten op een LAN toegang verschaft tot het internet. De gateway/router heeft twee ip-adressen: die van de WAN (naar buiten toe) en die van de LAN (naar binnen toe).
Oud 24 september 2009, 14:53
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Er staat nergens in de voorwaarden van Ziggo dat het draaien van een webserver niet is toegestaan.

Alleen poort 25 is uitgaand geblokkerd om het misbruik van mailservers tegen te gaan.
Oud 24 september 2009, 15:27
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habageda Bekijk bericht
Ok, ik wéét dat een webserver installeren eigenlijk niet is toegestaan , maar hij is dan ook alleen maar bedoeld voor privé gebruik. Zo, dat is uit de weg.

Ik heb alles als volgt geconfigureerd: ik heb een USR5461 (MaxG) router die als gateway van mijn LAN fungeert. In mijn LAN heb ik op een PC een Apache webserver geïnstalleerd die luistert naar poort 80 en mijn PC een statisch ip adres gegeven. Verder heb ik op de router een port-forward gedaan van WAN poort 80 naar poort 80 op de PC.

Als ik vanaf de PC een pagina opvraag bij mijn webserver met http://localhost:80, dan krijg ik de "It works" pagina van Apache te zien, dus die functioneert. Als ik iemand die zich buiten mijn LAN bevindt deze pagina laat opvragen via http://<gateway-adres>:80, dan krijgt hij niets te zien; de verbinding timed out .

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Kan je wel je webserver benaderen vanaf een andere PC op je LAN? Zo nee, dan is er mogelijk een firewal actief op je server machine, of apache luistert alleen op "localhost". Dit moet je eerst aan de gang hebben voordat je vanaf buiten kan proberen.
Oud 24 september 2009, 16:04
Junior Member

Standaard

Mijn "LAN" bestaat momenteel uit slechts één PC. Kan dus niet vanaf een andere PC testen. Ik heb de firewalls op zowel de router als in Windows Vista (wat op mijn PC staat) uitgezet, dus die kunnen niet in de weg zitten.
Ik heb verder Apache geconfigureerd met een "Listen 80" directive. Luistert hij dan alleen naar localhost? Ik heb ook wel eens "Listen <ip-adres-pc> 80" geprobeert, maar dat werkt óók niet.
Oud 24 september 2009, 19:01
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Er staat nergens in de voorwaarden van Ziggo dat het draaien van een webserver niet is toegestaan.
Klopt. Enige wat uitgesloten word in de AG is het commercieel gebruik van de diensten van Ziggo. Dus zolang het prive is, geen probleem. Ga je bv een webwinkel draaien, of de site van je eigen bedrijf, dan word het andere koek en is het in principe verboden.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
router, webserver

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten