Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 november 2009, 20:33
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Juist het wordt hier genoemd er is nog geen officieel bericht van Ziggo daarbij wordt er gesproken over firmware of CMTS aanpassing dat laatste is dus een instelling, door een wijziging in je CMTS kunnen ze ook je traffic shapen etc..

het blijft toch wel raar dat na 6 weken Ziggo nog steeds niet met een officieel statement is gekomen, ook niet van een van de Ziggo medewerkers die hier in dit forum met enige regelmaat posten.
Er zijn diverse scenarios denkbaar :
- Ziggo weet zich totaal geen raad met dit probleem.
- Ziggo weet het wel, maar de oplossing kost relatief erg veel geld.
(vernieuwen CMTS, vervangen Ubee modems enz.)
- Ziggo (of wie dan ook) is bezig met het modificeren van de Firmware,
maar het kost meer tijd dan ze gedacht hadden.
- Ziggo hoopt dat het aantal klachten vanzelf gaat teruglopen, en dat het
geaccepteerd gaat worden.
- Ziggo gooit voor de getroffen gebieden de snelheid omhoog, zodat het
allemaal nog wel meevalt....

Wie weet er nog meer?

Ik weet wel dat Ziggo zeer slecht communiceert met zijn/haar klanten. En op het moment dat er wel communicatie is, weet niemand of je dat moet geloven.
Oud 7 november 2009, 20:40
Senior Member

Standaard

Ik heb trouwens net even het Ubee modem er weer aangehangen en geactiveerd. Het downloaden vanaf usenet(hitnews account) was maximaal 3Mbps, het browsen erg traag, dus geen enkele verbetering t.o.v. verleden week. Meteen daarna het Ubee modem weer afgekoppeld en het Arris modem weer geactiveerd. Een strakke download van 5.8Mbps, en met normale snelheid daarbij kunnen browsen. Voorlopig dus maar even met het Arris verder.
Oud 7 november 2009, 21:59
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Er zijn diverse scenarios denkbaar :
- Ziggo weet zich totaal geen raad met dit probleem.
- Ziggo weet het wel, maar de oplossing kost relatief erg veel geld.
(vernieuwen CMTS, vervangen Ubee modems enz.)
- Ziggo (of wie dan ook) is bezig met het modificeren van de Firmware,
maar het kost meer tijd dan ze gedacht hadden.

- Ziggo hoopt dat het aantal klachten vanzelf gaat teruglopen, en dat het
geaccepteerd gaat worden.
- Ziggo gooit voor de getroffen gebieden de snelheid omhoog, zodat het
allemaal nog wel meevalt....
Scenario 3 is het meest plausibel, op basis van de contacten die ik hierover heb gehad.

Scenario 2 zou ook kunnen, echter dan zouden ze diegene die klagen over het afwijkende nntp gedrag van de Ubee een Arris kunnen sturen en diegene die niet klagen het Ubee laten houden. En dat weigeren ze te doen.

Scenario 1, 4 en 5 zijn mooi om het lijstje te verfraaien, creatief.

Maar goed, het is allemaal natte vingerwerk en speculeren. En speculeren is de laatste tijd niet echt een positief woord meer, of het moet gebruikt worden als omschrijving voor de opleiding speculaasjes bakken.
Oud 8 november 2009, 11:24
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 150/15 mb/s. Router: Archer C7, AP Archer C7, Switch DGS-1008D, AP D-Link 825
DTV: Humax-9200C, 2* IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard 4de mail

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Scenario 3 is het meest plausibel, op basis van de contacten die ik hierover heb gehad.

Scenario 2 zou ook kunnen, echter dan zouden ze diegene die klagen over het afwijkende nntp gedrag van de Ubee een Arris kunnen sturen en diegene die niet klagen het Ubee laten houden. En dat weigeren ze te doen.

Scenario 1, 4 en 5 zijn mooi om het lijstje te verfraaien, creatief.

Maar goed, het is allemaal natte vingerwerk en speculeren. En speculeren is de laatste tijd niet echt een positief woord meer, of het moet gebruikt worden als omschrijving voor de opleiding speculaasjes bakken.
Ik heb op 5-11-2009
voor de 4 de keer contact met hun gemaakt met de volgende vragen:

Geachte Ziggo medewerkers.
Hartelijk dank weer voor u antwoord,(REF:136317710323)
Fijn dat u concludeert dat er geen signaal probleem is.
Maar daarmee lost u het probleem niet op.
Ik dacht dat ik u voldoende duidelijk heb gemaakt wat het probleem is:
Dat ik namelijk met het nieuwe Ubee modem niet de snelheid van downloaden kan halen die ik voorheen met het Arris modem wel had, en waar ik zeer tevreden over was.
Wat blijkt nu ik eens in het Ziggo gebruikers- Onafhankelijk forum heb gelezen,
dat jullie wel degelijk weten dat er iets met die Ubee modems aan de hand is, en er zijn daar wel honderden klachten over, en allemaal hetzelfde als bij mij.
En die waren ook al bij jullie bekend voordat jullie mij dat modem op 13-10-2009 toestuurde.
Waarom versturen jullie die modems nog als je weet dat er een probleem mee is ?
Krijgen jullie anders niet genoeg klachten binnen om de mensen aan het werk te houden misschien!
Er word daar ook geschreven dat jullie bezig zijn het probleem op te lossen?
Ik zou graag van u horen dat dat zo is.
Waarom hebben jullie mij niet meteen geïnformeerd dat er iets mis is met het modem?
Dan had ik een stuk minder werk gehad met nieuwe kabels leggen en bij mijn computers zoeken waar het probleem zit.
Ik zou u vriendelijk willen vragen mij het Arris modem naar mij terug te sturen, zodat ik dat kan gebruiken tot u het probleem met het Ubee modem hebt opgelost.
Of als u daar niet toe bereid bent mij een korting van minstens 15 euro op mijn abo geeft tot ik weer over de volledige snelheid kan beschikken.
Oud 8 november 2009, 11:45
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parel Bekijk bericht
<knip>
Dat ik namelijk met het nieuwe Ubee modem niet de snelheid van downloaden kan halen die ik voorheen met het Arris modem wel had, en waar ik zeer tevreden over was.
Wat blijkt nu ik eens in het Ziggo gebruikers- Onafhankelijk forum heb gelezen,
dat jullie wel degelijk weten dat er iets met die Ubee modems aan de hand is, en er zijn daar wel honderden klachten over, en allemaal hetzelfde als bij mij.
En die waren ook al bij jullie bekend voordat jullie mij dat modem op 13-10-2009 toestuurde.
Waarom versturen jullie die modems nog als je weet dat er een probleem mee is ?
<knip>
Ik zou u vriendelijk willen vragen mij het Arris modem naar mij terug te sturen, zodat ik dat kan gebruiken tot u het probleem met het Ubee modem hebt opgelost.
Hallo Parel,

Ik mis één belangrijk detail in je mail, namelijk het feit dat het om downloaden via nieuwsgroepen gaat. Ben bang dat die link niet wordt gelegd door de ontvanger van de mail. Downloaden via http heeft namelijk geen snelheid problemen.

Ben benieuwd naar het antwoord dat je gaat krijgen.
Oud 8 november 2009, 11:52
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Misschien is het ook handig om Ubee rechtstreeks te informeren :
eusupport@ubeeinteractive.com

Wel in het engels denk ik
Oud 8 november 2009, 11:59
Parel's schermafbeelding
Parel Parel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1P Modem: Ubee-EVM 150/15 mb/s. Router: Archer C7, AP Archer C7, Switch DGS-1008D, AP D-Link 825
DTV: Humax-9200C, 2* IHDR-5200C + CI+ Quantes 1.3 module + Smit module, Tv 65PFL9708S + 46PF
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Hallo Parel,

Ik mis één belangrijk detail in je mail, namelijk het feit dat het om downloaden via nieuwsgroepen gaat. Ben bang dat die link niet wordt gelegd door de ontvanger van de mail. Downloaden via http heeft namelijk geen snelheid problemen.

Ben benieuwd naar het antwoord dat je gaat krijgen.
Ja oké , dat is natuurlijk wel wat ik bedoel.
Ziggo weet dat wel want in een vorige mail heb ik hun verweten dat ze:
Het downloaden van uit nieuwsgroepen af knijpen.

In de eerdere mails had ik snel een antwoord, nu laat het iets langer op zich wachten.
Ben ook benieuwd naar het antwoord.
Snap eigenlijk al helemaal niet dat ze zich van de domme houden in mijn eerdere contacten over dit probleem, niet echt slim denk ik, zo jaag je alleen maar je klanten op stang, terwijl als ze aangeven dat er een probleempje is waar aan gewerkt word, de meeste dat dan wel zullen begrijpen.
We wachten af.
Groetjes.
Oud 8 november 2009, 21:32
pwplas's schermafbeelding
pwplas pwplas is offline
Junior Member

Standaard Ook gemaild

Door alle berichten op deze site of ze nu wel of niet wat er aan doen bij Ziggo heb ik ze zelf ook maar gemaild. Zie hieronder en trek je eigen conclusies

Het volgende gemaild naar Ziggo:

Al meerdere keren heb ik gebeld over de slechte downloadsnelheid bij nieuwsgroepen sinds dat ik de Ubee modem heb gekregen. Daarvoor had ik een Arris die wel snel downloadde, maar toen had ik veel verbinding problemen (modem weer resetten enz). Mijn download was met het Arris modem altijd 5.6MB/sec en met het Ubee modem maar ong. 2.3MB. Alle Ubee gebruikers hebben hetzelfde probleem, maar ik heb nog niks gehoord van Ziggo of ze er nu mee bezig zijn of niet. Ik zou graag willen weten of jullie er mee bezig zijn, wanneer het is opgelost, of dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere internet provider. Hier een bron over de slechte download met nieuwsgroepen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862&page=40

Waarop ze antwoordde:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over uw internetverbinding.
Het probleem is zeer zeker intern bekend en staat aangemeld op ons interne storingsmeldingsysteem. De engineers zijn voor u en de andere klanten bezig met een oplossing. Excuus voor de vertraging.

Oud 8 november 2009, 22:31
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwplas Bekijk bericht
Waarop ze antwoordde:
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld over uw internetverbinding.
Het probleem is zeer zeker intern bekend en staat aangemeld op ons interne storingsmeldingsysteem. De engineers zijn voor u en de andere klanten bezig met een oplossing. Excuus voor de vertraging.
En dit is in het hele topic al gemeld!!!

Renatus en ik (en nog wat anderen) zijn al bezig!!!

Sorry hoor... ik word hier een beetje moe van... wij staan met de rug tegen de muur en wij moeten ook wachten op Ziggo. Er is geen tijd te noemen dat de firmware komt. Ook de mensen van de TD lopen tegen problemen aan... Deze opmerking is niet persoonlijk, maar heb aub geduld!

Wetende dat je met de Ubee (zodra er nieuwe firmware is) tegen minder problemen aan loopt dan de Arris bij 120Mbit/s volgend jaar, stay relaxed. De oplossing komt! Met de Ubee gaat alles goedkomen... kinderziektes... was ook zo met de Motorola 5121 in het begin, heb aub geduld. En ja, om domme opmerkingen van anderen te voorkomen... geen werknemer van Ziggo, maar wel hele korte 'verbinding'
Oud 8 november 2009, 23:08
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
En dit is in het hele topic al gemeld!!!

Renatus en ik (en nog wat anderen) zijn al bezig!!!

Sorry hoor... ik word hier een beetje moe van... wij staan met de rug tegen de muur en wij moeten ook wachten op Ziggo. Er is geen tijd te noemen dat de firmware komt. Ook de mensen van de TD lopen tegen problemen aan... Deze opmerking is niet persoonlijk, maar heb aub geduld!

Wetende dat je met de Ubee (zodra er nieuwe firmware is) tegen minder problemen aan loopt dan de Arris bij 120Mbit/s volgend jaar, stay relaxed. De oplossing komt! Met de Ubee gaat alles goedkomen... kinderziektes... was ook zo met de Motorola 5121 in het begin, heb aub geduld. En ja, om domme opmerkingen van anderen te voorkomen... geen werknemer van Ziggo, maar wel hele korte 'verbinding'
Beste Ed, ik kan je betoog heel goed begrijpen, maar waar stopt het geduld?. Het is een feit dat veel klanten gedupeerd zijn omdat ze een niet goed functionerend Ubee modem hebben. Waarom opereert Ziggo niet met open vizier? Zeg je klanten eerlijk hoe het ervoor staat, dat kweekt meer begrip dan iedere keer je klanten aan het lijntje te houden. Ik heb best geduld, maar geef dan een indicatie, dat lijkt me zeer reëel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten