Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 november 2009, 21:59
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Mijn Ubee heeft nog steeds schommelingen tussen de 3MB/s en de 4.5MB/s. Ik heb hem eerder vanavond van de stroom afgehaald.

Op mijn Ubee heb ik 6.2MB/s gehaald met het 1000MB.bin bestand Proserve.
Oud 6 november 2009, 22:42
tbest's schermafbeelding
tbest tbest is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus/Ubee EVM 3200
DTV: Samsung DCB-B270R
Standaard

Zoals de meeste van jullie haal ik ook niet de max. snelheid, maar varieert dit sterk. Vanavond download gestart bij Eweka (DVD5 met 50 MB parts) en deze liep rond de 3 MB/s. Tot mijn verbazing steeg de snelheid met bijna 1 MB/s toen ik daarnaast de Ziggo TV Player startte. Normaal kost dit ongeveer 0,1 MB/s aan bandbreedte, maar nu ging de download bij Eweka sneller. Zodra ik de TV Player afsloot, zakte de snelheid weer in. Heb dit meerdere keren geprobeerd met hetzelfde resultaat. Nu kreeg ik het vermoeden dat Ziggo misschien het type dataverkeer controleert en hier een soort begrenzer op zet. Vervolgens heb ik de sessie met Eweka via SSL gestart en ook nu een aanzienlijke verbetering in snelheid en bovendien veel stabieler. Ervaren jullie ook een dergelijk verschil bij wel/geen SSL? Blijft overigens een vreemd verhaal.
Oud 7 november 2009, 00:53
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbest Bekijk bericht
Vervolgens heb ik de sessie met Eweka via SSL gestart en ook nu een aanzienlijke verbetering in snelheid en bovendien veel stabieler. Ervaren jullie ook een dergelijk verschil bij wel/geen SSL? Blijft overigens een vreemd verhaal.
Inderdaad....

Zonder SSL schommelt een download (die de 5,7MBps haalt met SSL geactiveerd) zo tussen de 4,7 en 5,2MBps... Scheelt dus een half tot een heel MB per seconde en een strakke lijn.
Oud 7 november 2009, 13:13
satdoxter's schermafbeelding
satdoxter satdoxter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Samsung DCB-H380 (HDTV)
Standaard

Hmm nog veel verschil met Arris en Ubee om te beginnen heb ik met de Arris een veel lagere ping, heb nu op dit moment op speedtest.ziggo.nl een ping van 20ms met Arris kom ik op 12ms, verder schiet de Arris veel sneller naar z'n 49 mbit de Ubee komt er nu bij mij ook maar duur gewoon langer.

Er moet nog duidelijk veel verbeterd worden aan de Ubee nieuwsgroepen de ene bestand gaat beter dan de andere, kom gemiddeld wel bijna 1Mb te kort het is niet zo dramatisch als het was, maar na 6 weken hadden deze problemen echt een keer opgelost moeten worden.
Oud 7 november 2009, 13:53
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Hmm nog veel verschil met Arris en Ubee om te beginnen heb ik met de Arris een veel lagere ping, heb nu op dit moment op speedtest.ziggo.nl een ping van 20ms met Arris kom ik op 12ms, verder schiet de Arris veel sneller naar z'n 49 mbit de Ubee komt er nu bij mij ook maar duur gewoon langer.

Er moet nog duidelijk veel verbeterd worden aan de Ubee nieuwsgroepen de ene bestand gaat beter dan de andere, kom gemiddeld wel bijna 1Mb te kort het is niet zo dramatisch als het was, maar na 6 weken hadden deze problemen echt een keer opgelost moeten worden.
Binnen 6 weken en oplossing lijkt me niet realistisch. Ze zullen toch eerst het probleem moeten identificeren. Dan moeten ze de firmware herschrijven. Dan de firmware intern testen, dan extern beta testen en daarna beschikbaar stellen.
Oud 7 november 2009, 15:10
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhodanos Bekijk bericht
Binnen 6 weken en oplossing lijkt me niet realistisch. Ze zullen toch eerst het probleem moeten identificeren. Dan moeten ze de firmware herschrijven. Dan de firmware intern testen, dan extern beta testen en daarna beschikbaar stellen.
Er wordt nergens vermeld dat ze met nieuwe firmware bezig zijn, het probleem is niet internationaal en 6 weken is een lange tijd als het probleem bij Ubee ligt had de oplossing er al lang moeten wezen, ik krijg met grotere regelmaat firmware updates van onder andere mijn telefoons dat duurt ook niet zo lang.
Maar ik ben bang dat het probleem zoals eerder hier vermeld wel eens bij buffering of dergelijk zou kunnen zitten, dat los je niet op met een firmware update, kon wel eens duur grapje worden voor Ziggo als ze voor de zoveelste keer modems gaan wisselen.
Oud 7 november 2009, 16:44
Sandokando's schermafbeelding
Sandokando Sandokando is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra |Arris | Linksys WRT610N
DTV: humax
Standaard

Het is vandaag helemaal ruk.

Dit op een extra pakket. Nog ff en exit extra.
Oud 7 november 2009, 16:44
Rhodanos's schermafbeelding
Rhodanos Rhodanos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Ubee EVM3200, Netgear WNDR3700
DTV: Humax iHDR 5050-C
Standaard

Eerder in deze thread wordt wel degelijk gesteld dat Ziggo een firmwareupdate toegezegd zou hebben.
Oud 7 november 2009, 17:50
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhodanos Bekijk bericht
Eerder in deze thread wordt wel degelijk gesteld dat Ziggo een firmwareupdate toegezegd zou hebben.
Klopt, is aan meerdere abonnees (waaronder o.a. Ed en ondergetekende) aangegeven en bevestigd. Een firmware of een CMTS aanpassing.

Iets meer dan een week geleden is mij nogmaals medegedeeld dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt, met dank voor mijn medewerking. Neem aan dat ze mijn (en van anderen?) nntp verkeer hebben geanalyseerd, aangezien ze eerder al contact hadden opgenomen aangaande meer info over dit issue. Er is niet aangegeven de laatste keer in wat voor vorm de oplossing gezocht moet worden.

Het Ubee modem is al stukken beter met nntp dan een paar weken terug, maar mist nog dat laatste duwtje. Voor alle andere zaken is het een betrouwbaar modem, dat het volgens sommige een 'goedkoop stukje hardware' is doet daar niets aan af.
Oud 7 november 2009, 19:12
Senior Member

Exclamation

Juist het wordt hier genoemd er is nog geen officieel bericht van Ziggo daarbij wordt er gesproken over firmware of CMTS aanpassing dat laatste is dus een instelling, door een wijziging in je CMTS kunnen ze ook je traffic shapen etc..

het blijft toch wel raar dat na 6 weken Ziggo nog steeds niet met een officieel statement is gekomen, ook niet van een van de Ziggo medewerkers die hier in dit forum met enige regelmaat posten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten