Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 september 2009, 23:53
Zaklamp's schermafbeelding
Zaklamp Zaklamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee
DTV: 4x Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Zie post nummer 8. Daar zie je dat ik dan 5800KB haal. Het is dus duidelijk dat de newsserver er nog niet alles op volle snelheid doorheen krijgt. Zal straks nog eens een test doen, kijken of het een modem is met voorkeur voor de nachtelijke uren.
Oke, sorry daar heb ik overheen gelezen.

Maargoed, 4,47 is nog lang geen 5,8.
En bij mij maakten de nachtelijk uren geen donder uit .
Oud 26 september 2009, 00:00
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht
Oke, sorry daar heb ik overheen gelezen.
Maakt niet uit, je moet onderhand 6 paar ogen hebben om het forum een beetje te volgen...

Citaat:
Maargoed, 4,47 is nog lang geen 5,8.
En bij mij maakten de nachtelijk uren geen donder uit .
Klopt, het verbaast me eerlijk gezegd ook wel dat een modem anders lijkt om te gaan met verschillende(?) data stromen. De modem hoeft in principe alleen maar de gevraagde data te verzoeken en binnen te halen, welk programma er om vraagt zou niets mogen uitmaken voor de snelheid.

Het is jammer dat de Ubee zich niet onder de motorkap op een simpele manier, ben erg benieuwd wat er in de setup van dit modem allemaal te regelen en tweaken valt. (192.168.1.1 geeft direct een melding dat de verbinding met de server is geherinitialiseerd)

Maar zo als eerder gezegd, ik ga er voor nu van uit dat dit een kinderziekte is en dat dit met een firmware upload verholpen gaat worden.
Oud 26 september 2009, 00:38
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar probeer dit eens:

http://85.17.128.2/1000mb.bin

Hoeveel haal je dan?

Ik zit op 5.6 a 5.7 MB/sec

Ik zie dat dit een leaseweb server is, je bent dus ook afhankelijk van de snelheid buiten het Ziggo netwerk.
Zelf zou ik graag zien dat Ziggo een dergelijk bestand op haar netwerkt plaatst om deze download test te doen....
Oud 26 september 2009, 01:47
Senior Member

Standaard

Ter test een demo van pes 2010 gedownload via de internet browser, van een server met een 1000Mbit upload waar maar 3 andere gebruikers op zaten in Nederland op het moment van downloaden. Dat levert dit beeld op:

Zal toch geen 1,2MB overhead in de newsservers zitten?
Oud 26 september 2009, 09:33
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Average 4,38MB komt overeen als ik goed gecalculeerd heb met 35mbit. 50mbit haal je nooit 100%, maar dit verschil is veel te groot. Ed zal zijn bevindingen vandaag ook wel posten, hij is immers een echte highwaypatrolman v/d usenetsnelweg. De vraag is: wil je graag een patroon zien bij de ubee's of niet? Stel dat ze het allemaal hebben, maar in normale omstandigheden wel de volle snelheid halen, wordt het een probleempje. Tot een fantastische firmwareupgrade soelaas biedt, maar wanneer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Weet niet of het aan het tijdstip ligt, maar hier is een schermafdruk van een download met newsleecher. De tijdsspanne van de grafiek is 6 minuten, download tijd is tussen 23:15 en 23:30:

Is toch redelijk strak en begint richting de 5MB te kruipen...
Oud 26 september 2009, 14:11
burnboy1's schermafbeelding
burnboy1 burnboy1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in 1
Angry

net weer met klantenservice aan de telefoon gezeten over de ubee modem,ze geven gewoon niet toe dat de modem niet goed is,ligt aan mijn signaal wordt er gewoon gezegd,heb ze toen maar naar google verwezen dat ze ubee modem moesten intypen.
de raarste snelheden krijg ik bij divese snelheidtesters.
bij coax.nl krijg ik 85mb per seconde
bij mordax.nl 22mb
bij speedtest.nl 31mb
bij speedtest van ziggo 26mb
bij speedtest.net 34mb

wat is nu de juiste snelheid?????????????

upload is wel overal praktisch het zelfde,deze ligt op 4.6mb

ook weet ik nog steeds niet of het klopt dat na een firmware update alle lampjes nu branden,voorheen brande er maar 4,2 groene en 2 oranje.

ik heb toch internet werd er doodleuk gezegd,dan zal het wel goed zijn.
wat een service zeg dat ziggo,zo gaat het nu al dagen en maar monteurs sturen.
Oud 26 september 2009, 15:06
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burnboy1 Bekijk bericht
bij coax.nl krijg ik 85mb per seconde
bij mordax.nl 22mb
bij speedtest.nl 31mb
bij speedtest van ziggo 26mb
bij speedtest.net 34mb

wat is nu de juiste snelheid?????????????

upload is wel overal praktisch het zelfde,deze ligt op 4.6mb

ook weet ik nog steeds niet of het klopt dat na een firmware update alle lampjes nu branden,voorheen brande er maar 4,2 groene en 2 oranje.
De speedtest van Ziggo zou in principe dit moeten halen:

Dit is ook met het Ubee modem. Het issue in dit bericht is dat de modem wel de volle snelheid haalt, maar alleen niet via het downloaden van newsservers.

Voor jou situatie - sowieso de snelheid niet halen - kan je een hoop terugvinden in deze post: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=18798

Dat alle ledjes groen zijn - behalve de upload, die is oranje - en aan staan klopt.
Oud 26 september 2009, 15:36
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Zo, hier ben ik eens met mijn bevindingen...

Ik denk persoonlijk dat we geduld moeten hebben. Men weet hoeveel problemen er zijn geweest (en nog zijn met de Arris ED3 modem). Als deze lichtelijke speed-drop op usenet het enige is, ben ik er erg content mee. 25GB in 1 uur en 40 minuten

Is overigens met een Hitnews 60Mbit/s accountje. Ik ga me overigens wel even wat grondiger mengen in deze discussie.

Wat me overigens wel heel erg tegenvalt, is dat ik volgens NewsBin dus zo'n kleine 12Mbit/s over heb in de lijn, de internetpagina's wel erg traag laden. Alle downloads gaan naar een aparte 1TB schijf.

/me gaat even met de bijgeleverde 20 meter cat6 kabel testen... wie weet.

Laatst gewijzigd door Ed; 26 september 2009 om 15:45
Oud 26 september 2009, 15:47
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Zo, hier ben ik eens met mijn bevindingen...

Ik denk persoonlijk dat we geduld moeten hebben. Men weet hoeveel problemen er zijn geweest (en nog zijn met de Arris ED3 modem). Als deze lichtelijke speed-drop op usenet het enige is, ben ik er erg content mee. 25GB in 1 uur en 40 minuten

Is overigens met een Hitnews 60Mbit/s accountje. Ik ga me overigens wel even wat grondiger mengen in deze discussie.

Wat me overigens wel heel erg tegenvalt, is dat ik volgens NewsBin dus zo'n kleine 12Mbit/s over heb in de lijn, de internetpagina's wel erg traag laden. Alle downloads gaan naar een aparte 1TB schijf.
Lijkt dan toch een structureel kwaaltje te zijn van de ubee. In die zin hoeven jullie niet te testen met allerlei vage settings, maar kwaad kan dat natuurlijk nooit. Je hebt idd nog 15mbit over, maar de ubee vergallopeerd zich op usenet, zodat normaal browsen ook niet meer gaat. Nog wel een leuke test, wat doet bittorrent? Daar heb je nog veel meer connecties, up en down, daar had ik in mijn adsl periode altijd last van. Tot modem vastlopers toe.
Oud 26 september 2009, 15:53
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Lijkt dan toch een structureel kwaaltje te zijn van de ubee. In die zin hoeven jullie niet te testen met allerlei vage settings, maar kwaad kan dat natuurlijk nooit. Je hebt idd nog 15mbit over, maar de ubee vergallopeerd zich op usenet, zodat normaal browsen ook niet meer gaat. Nog wel een leuke test, wat doet bittorrent? Daar heb je nog veel meer connecties, up en down, daar had ik in mijn adsl periode altijd last van. Tot modem vastlopers toe.
Hmmzzz, misschien toch maar even alle klachten bundelen en even de juiste persoon aanspreken (is bij de verkeerde router-aanbieding voor Extra klanten ook gelukt, een goed contact!). Overigens vond de HD medewerker het erg vreemd dat ik een Ubee modem had met CM MAC adres beginnend met 0C ipv 00. Met welke cijfers/letters begint die van jou Renatus? Bij Arris modems ook 20 meter cat6 UTP geleverd? Ik kreeg bij Alles in Plus/Scientific Atlanta modem een schamele cat5 UTP kabel.

Interne speedtest heb ik ook gewoon:

Oja, ik werk niet met Torrents... en ga het ook niet installeren

Laatst gewijzigd door Ed; 26 september 2009 om 16:21
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten