Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 oktober 2009, 17:01
Barricade's schermafbeelding
Barricade Barricade is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra | Ubee EVM3200 | Netgear WNDR3700
DTV: Humax IRHD-5000C
Standaard

Goed dat ik dit topic gevonden heb, want ik kon me niet voorstellen dat ik de enige was met langzame downloadsnelheden via usenet!

Ik ben onlangs overgestapt van 20Mb Xs4all naar Ziggo AIE. Ik zat daar al jaren sinds ik daar begon met 1Mb die in de loop der jaren steeds gratis werd verdubbeld en waar ik als laatste nog gratis van 16Mb naar 20Mb kon upgraden. De 50Mb snelheid van Ziggo was de reden om over te stappen voor usenet downloads.

Nu had ik bij me broer ook al Ziggo AIE aangesloten en wij haalden toen met tests zelfs 5,5MB/s in NewsLeecher via Eweka! En hij heeft dus een Arris modem.

Ik kreeg de (inmiddels beruchte) Ubee EVM3200 en ik haal gemiddeld dus in NewsLeecher maar 3,5MB/s zowel via Eweka en/of Hitnews (60Mb account).

Getest met en zonder routers ertussen, op meerdere PC's getest, getest met 2 payservers tegelijk, getest met minder threads, contact gehad met Hitnews via email, account zou goed moeten zijn. Gebeld met Ziggo en de helpdesk was niet bekend met dit probleem en kreeg ik alleen te horen "ja meneer van hieruit ziet alles er goed uit dus het zou goed moeten werken en u geeft aan dat met een speedtest de downloadsnelheid in orde is en officiëel ondersteunen we geen nieuwsgroepen maar ik kijk nog wel heel even <stilte> en vervolgens nee ik kan niks raars vinden".

Ik wist dat het aan de modem moest liggen want bij mijn broer met de Arris werkte het wel. Maar goed blij te horen dat ze dit probleem nu onderkennen en hopelijk wordt dit binnenkort opgelost!
Oud 5 oktober 2009, 10:36
aki's schermafbeelding
aki aki is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 exta / eredivisie live/ Net gemist/ arris TM702A /Sitecom WL351, 300N X3 - Pure E-motion
DTV: samsung Digital decoder / humax decoder / Cisco 8455DVB HD PVR
Arrow ubee 2

Net gebeld met ziggo
vroeg of ze al meer wisten of het ubee modem
de medewerker vertelde dat de waarden van het ubee modem niet klopte
en bij hun de centrale ook niet goed was
moest ff geduld hebben zij hij het ging geen weken meer duren
zodra de technise dienst meer wist zouden ze contact op nemen duzz maar ff geduldig afwachten

vandaag 12.45
ziggo belde net dat morgen een monteur komt tussen 08.00 en 13.00
hij neemt een arris modem mee om te proberen
signaal was niet goed volgens medewerker wat belde ?
morgen horen jullie meer hoe het is afgelopen

Laatst gewijzigd door aki; 5 oktober 2009 om 13:25 Reden: ziggo monteur
Oud 5 oktober 2009, 19:53
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aki Bekijk bericht
Net gebeld met ziggo
vroeg of ze al meer wisten of het ubee modem
de medewerker vertelde dat de waarden van het ubee modem niet klopte
en bij hun de centrale ook niet goed was
moest ff geduld hebben zij hij het ging geen weken meer duren
zodra de technise dienst meer wist zouden ze contact op nemen duzz maar ff geduldig afwachten
Goed om te lezen dat Ziggo tegen meerdere mensen heeft aangegeven dat het 'geen weken meer duren' zal voor er een verbetering zal plaatsvinden aangaande de Ubee modems.

Als bij jou morgen het Arris goed kan worden aangesloten hoef je daar in ieder geval niet meer op te wachten.
Oud 5 oktober 2009, 20:27
aki's schermafbeelding
aki aki is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 exta / eredivisie live/ Net gemist/ arris TM702A /Sitecom WL351, 300N X3 - Pure E-motion
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Goed om te lezen dat Ziggo tegen meerdere mensen heeft aangegeven dat het 'geen weken meer duren' zal voor er een verbetering zal plaatsvinden aangaande de Ubee modems.

Als bij jou morgen het Arris goed kan worden aangesloten hoef je daar in ieder geval niet meer op te wachten.
laten we het hopen
of arris modem heeft weer andere kuren ahahahaha?
Oud 5 oktober 2009, 22:44
Senior Member

Standaard

Citaat:
laten we het hopen
of arris modem heeft weer andere kuren ahahahaha?
Moet je even de berichten voor de Arris doornemen, zoals ik het lees zijn - sinds de firmware update - bij een hoop Arris bezitters de problemen opgelost cq verminderd.

Moet zeggen dat de Ubee - op het niet halen van de volledige newsserver snelheid na - zeker een betrouwbaar modem is. Uptime is zeer goed, en indien de sites het toestaan tot de volledige snelheid te benutten.
Oud 6 oktober 2009, 02:45
aKra's schermafbeelding
aKra aKra is offline
Member

Ziggo Internet: A-i-E Extra
DTV: Humax
Standaard

Zucht, ben je blij te zijn dat je eindelijk het Ubee modem hebt (had steeds spontane disconnects sinds 1 á 2 weken... De nieuwe firmware heeft het alleen maar erger gemaakt uiteindelijk ) en zit je je toch te irriteren dat Usenet ineens een partij traag gaat... Modem resetten, router er tussen uit, dingen proberen, andere PC, nog een andere PC, RAID-10 server evt. harddisk gaar ofzo?!... Dan maar even Google'n, kom je hier uit en kom je er achter dat Arris sneller was geweest ...

Ik ben al iets blijer dat Ziggo de problemen "erkend" maar dat is nog maar de helft van het geheel... Nu nog de problemen oplossen, hmmm, daar waren ze erg goed in toch?
Oud 6 oktober 2009, 11:42
aKra's schermafbeelding
aKra aKra is offline
Member

Ziggo Internet: A-i-E Extra
DTV: Humax
Standaard

Kon niet echt een edit knop vinden (vreemd genoeg) dus ik post het er maar even onder...

Ik heb ook maar even Ziggo gebeld, probleem uitgelegd, ze wilden stappenplan sturen om mijn lijnsnelheid te testen zodoende uitgelegd wat TCP/IP inhoudt en ze begreep het al bijna niet meer () en ze zou m'n kwestie doorzetten naar de netwerk professionals en ze vroeg om m'n 06-nummer gezien ze dan wel het modem resetten e.d. als ze contact opzoeken met me.

Ben benieuwd of het iets zal opleveren eigenlijk.

Download nu met 200KB tot 800KB/s vanaf XLned, terwijl ik 6400 KB/s theoretisch zou moeten kunnen behalen (jaja kan niet i know). En met mega veel dips... Zucht... Lijkt inderdaad wel op knijpen.
Oud 6 oktober 2009, 17:57
aki's schermafbeelding
aki aki is offline
Member

Exclamation ubee 3

Vandaag om 11.00 uur de monteur van ziggo geweest
heeft mijn inkomende lijn getest was niet goed
is toen naar de centrale/kast geweest bij mij tegenover in de straat daar was volgens hem iets niet goed in
naar 20 minuten kwam hij terug weer doorgemeten was al beter
heeft toen de wand contact doos vervangen en de kabel opnieuw gestript
ging toen weer meten was volgens hem nu wel goed
ik vroeg hem om het arris modem hij rade me dit af omdat bij het arris modem ook problemen waren zich zelf ressseten of vaak geen verbinding
het ubee modem was volgens hem stabieler
nu zit ik over dag met downloaden tussen de 4 en 4.5
volgens hem is overdag zeker wel door de drukte minder snelle download dan s'nachts en s'morgens vroeg
heb nu nog wel golvende pieken maar snelheid is wel omhoog gegaan
duzz hou ik op aanraden van monteur mijn ubee modem
Oud 6 oktober 2009, 19:18
Senior Member

Standaard

Citaat:
ik vroeg hem om het arris modem hij rade me dit af omdat bij het arris modem ook problemen waren zich zelf ressseten of vaak geen verbinding het ubee modem was volgens hem stabieler
Zoveel monteurs, zoveel meningen lijkt het.

Ubee is - bij mij zelf - zeker stabiel, kan helaas niet over de Arris oordelen omdat ik die nooit heb gehad.

Tussen de 4 en 4,5 overdag is al aardig op de goede weg, gaat al richting de 75% van de mogelijke snelheid. Het is slechter geweest.
Oud 6 oktober 2009, 19:30
aki's schermafbeelding
aki aki is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Zoveel monteurs, zoveel meningen lijkt het.

Ubee is - bij mij zelf - zeker stabiel, kan helaas niet over de Arris oordelen omdat ik die nooit heb gehad.

Tussen de 4 en 4,5 overdag is al aardig op de goede weg, gaat al richting de 75% van de mogelijke snelheid. Het is slechter geweest.
we blijven hopen in een betere zippo
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten