Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 september 2009, 19:06
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakker Bekijk bericht
Dan zien ze alleen dat jij iets download maar niet wat, waarvan of hoe snel. Het enige wat men ziet is dat er een verbinding wordt gelegd. Anders is https ook niet veilig
De verbinding is beveiligd, dat wil niet zegen dat de provider waarvandaan jij het download niet kan zien wat jij download.

Dus download je middels SSL van Eweka, dan kan Eweka precies zien wat jij download, en Eweka zal daar naar wettelijke bepalingen ook een log van bij moeten houden.

Het zal niet gebeuren, maar even fictief, komt het tot een rechtzaak, dan is Justitie bij machte om deze logs op de mogen vragen bij de betreffende dienstverlener, in dit voorbeeld Eweka.

Tussen Eweka en jou kan verder niemand zien wat er gedownload word, maar goed, dat is voor Ziggo ook totaal niet interessant. Waarom zouden ze willen weten wat jij download? Ze kunnen er niets mee en hebben er ook geen enkel belang in.

Oud 29 september 2009, 19:09
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kontknager Bekijk bericht
Als je de verbinding zelf handmatig langzamer laat draaien zoals jij doet, dan is er opeens geen probleem meer met pingtijden en performance van andere applicaties of systemen. Het modem heeft dus problemen om het verkeer in goede banen te leiden bij volledig gebruik van de lijn. Kan een firmware probleem zijn of een hardware probleem. Laten we hopen dat het om #1 gaat
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat pingtijden zullen veranderen/verslechteren als de lijn voor 100% word gebruikt. Er word op het modem geen gebruik gemaakt van QOS. Voor zover bij mij bekend is het enige verkeer wat voorrang krijgt de pakketten vanaf het MTA (voice) gedeelte van het modem, voor de rest is alles even belangrijk.

Als dat klopt, dan is het logisch dat surfen lastiger gaat als de lijn reeds 100% in gebruik is, en is het even zo logisch dat de pingtijden omhoog schieten. En wanneer er wel QOS in het spel is dan zullen de ping tijden alleen maar "slechter" worden als de lijn voor 100% in gebruik is, daar ICMP pakketten zo'n beetje de allerlaagste prioriteit hebben in een QOS tabel.

Oud 29 september 2009, 23:19
Zaklamp's schermafbeelding
Zaklamp Zaklamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee
DTV: 4x Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
lol, in de logs van de usenetprovider staat echt wel wat jij dan gedownload hebt. SSL is overrated. Was alleen makkelijk om poort 119 te omzeilen, verder heb je er helemaal niets aan. En wat boeit het nou als men weet wat je download? Films en muziek downloaden is nog steeds legaal.

4.4.3. De rechtbank stelt voorop dat het maken van een privé-kopie van illegaal materiaal een illegale handeling is. Deze handeling valt niet onder de werkingssfeer van artikel 16c Aw. In de parlementaire geschiedenis zijn weliswaar aanknopingspunten te vinden voor een andere uitleg, maar de door de minister voorgestane en door de regering onderschreven uitleg, waarbij ervan wordt uitgegaan dat een privé-kopie van een illegale bron legaal is, is in strijd met de drie-stappen-toets van artikel 5 lid 5 van de Richtlijn.

Dan hebben we nog zoiets als games en software, bijv. windows en office etc ook dit is niet legaal.

Verder swoa, ook ik ben niet roomser dan de paus

Usenetproviders zelf hebben, zeggen ze, geen weet van weet er op hun servers wordt verspreid.
Dit moeten ze ook wel zeggen want anders geven ze natuurlijk toe ook zelf met illegale praktijken bezig te zijn.
In de uitspraak van juli tegen usenet.com kwam dat ook naar voren.
Daar hebben ze ook als verweer aangegeven dat ze niet verantwoordelijk zijn voor wat hun klanten erop zetten.

Voor wat betreft SSL, dit kan ook nog een voordeel hebben:
De voordelen van het gebruik van SSL- codering op Usenet zijn onder andere een betere privacy en een grotere kans om netwerkknelpunten te omzeilen.

Dit heeft in het verleden ook geholpen bij mij om de drukte hier in buurt ietwat te omzeilen.

Staat verder los van Ubee problemen maar wilde toch even reageren.
Oud 30 september 2009, 00:00
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Smile Snelheid blijft stijgen.

Langzaam maar zeker begint de snelheid omhoog te kruipen:

Wederom een tijd lengte van 6 minuten, op één klein deukje na (die gelijk het gemiddelde met zo'n 0,03MB/s naar beneden haalt) een aardig strak lijntje.

Als er nu elke dag zo'n 0,1MB/s gemiddeld bij komt dan zitten we binnen 2 weken aan Arris snelheden..
Oud 30 september 2009, 11:24
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Gisteravond heb ik, naar aanleiding van de in deze post opgemerkte niet volledig halen van de snelheid via nieuwsservers met het Ubee modem, hierover een vraag gestuurd aan het webcare team. Deze belde mij vanmiddag reeds op, zeer netjes.

De volgende (in mijn ogen plausibele) verklaring is afgegeven:

In het hele Ziggo gebied staan CMTS (Cable Modem Termination System, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Cable_m...ination_system) centrales die het internet verkeer van en naar Ziggo regelen.

Nu is gebleken dat in sommige gebieden het CMTS niet goed met de Arris overweg kan, en in andere gebieden niet goed met de Ubee. Dit resulteert in onder andere de bij de Ubee geconstateerde lagere snelheid bij het downloaden van nieuwsservers.

De situatie wordt onderkent door Ziggo en ze zijn dan ook aan het werk om hier een oplossing voor te realiseren. Dit zou kunnen zijn in de vorm van een firmware of een aanpassing in het CMTS. Een werkelijke tijdsinschatting over de beschikbaarheid kon niet worden gegeven, de verwachting (of hoop?) is dat dit over een aantal weken gereed zou kunnen zijn.

Een modemruil van Ubee naar Arris is op dit moment geen optie (moet er een monteur voor gepland worden e.d.) omdat het niet met zekerheid is aan te geven of de CMTS met de Arris wel op alle vlakken goed zal functioneren.

Om samen te vatten:
- De situatie is bevestigd door Ziggo
- Er wordt gewerkt aan een oplossing, firmware of CMTS aanpassing
- Dit kan nog enige weken op zich laten wachten

Ik zelf kan me wel neerleggen bij bovenstaande, er is een oplossing in zicht en met 3 tot 4MB per seconde kan ik het wel een paar weekjes uitzingen.
Een hele redelijke en plausibele uitleg, lijkt me. En die paar weken geduld heb ik ook wel hoor. Maar veel langer moet het dan ook niet worden. We gaan aftellen van 14 naar 1......
Oud 30 september 2009, 15:36
controlfreak's schermafbeelding
controlfreak controlfreak is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een Extra - Ubee EMV 3200
DTV: Humax iHDR-5050C & Samsung DCB-H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Een hele redelijke en plausibele uitleg, lijkt me. En die paar weken geduld heb ik ook wel hoor. Maar veel langer moet het dan ook niet worden. We gaan aftellen van 14 naar 1......
Op Tweakers.net (http://gathering.tweakers.net/forum/...56525#32656525) wordt gesproken over 'een paar dagen'.
Oud 30 september 2009, 15:58
Member

Standaard

LoL, zegt dit genoeg??

Net de monteur langsgehad van Ziggo.

Je haalt je 50Mbit zeker niet?

Hoe raad je het zo.....
Maar zeg ik, wel via Http, alleen Nntp trekt het niet.

Heb je een Arris mee?

Ja, maar die leveren we niet meer uit.
Maar wil je hem toch proberen?

Mwoa.... laten we dat maar doen.

Zooi aangesloten en 1e speedtest gaf 48/4,8

Sja, zeg ik, die komt me wel bekend voor maar mag ik even.

Start newsleecher:
1MB/s, 2,3,4,5,5.8

Ok u kunt wel gaan

Dus ik zou zeggen omruilen die zooi!
Oud 30 september 2009, 16:20
grensstreek's schermafbeelding
grensstreek grensstreek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra / Ubee doc3
DTV: Humax IRHD5050-C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht

LoL, zegt dit genoeg??

Net de monteur langsgehad van Ziggo.

Je haalt je 50Mbit zeker niet?

Hoe raad je het zo.....
Maar zeg ik, wel via Http, alleen Nntp trekt het niet.

Heb je een Arris mee?

Ja, maar die leveren we niet meer uit.
Maar wil je hem toch proberen?

Mwoa.... laten we dat maar doen.

Zooi aangesloten en 1e speedtest gaf 48/4,8

Sja, zeg ik, die komt me wel bekend voor maar mag ik even.

Start newsleecher:
1MB/s, 2,3,4,5,5.8

Ok u kunt wel gaan

Dus ik zou zeggen omruilen die zooi!

Daar sluit ik me bij aan laat ziggo de arris maar leveren net wat u zegt dat werkt perfeckt
Oud 30 september 2009, 19:35
satdoxter's schermafbeelding
satdoxter satdoxter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Samsung DCB-H380 (HDTV)
Standaard

Ik sluit die Ubee nog niet uit maar op dit moment is zeker op NNTP gebied de Arris superieur ook met mijn rapidshare files is hij gewoon 1,4Mb sneller dan de Ubee, over een week of zo probeer ik de Ubee weer kijken of hij op het niveau van de Arris is.

Speedtest.net == niet zo betrouwbaar als de praktijk en daar scoren beide modems gelijk, maar in de ziggo/upc speedtest scoort de Arris gewoon beter
Oud 30 september 2009, 19:40
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Ik sluit die Ubee nog niet uit maar op dit moment is zeker op NNTP gebied de Arris superieur ook met mijn rapidshare files is hij gewoon 1,4Mb sneller dan de Ubee, over een week of zo probeer ik de Ubee weer kijken of hij op het niveau van de Arris is.

Speedtest.net == niet zo betrouwbaar als de praktijk en daar scoren beide modems gelijk, maar in de ziggo/upc speedtest scoort de Arris gewoon beter
Je geeft het zelf al aan, speedtests zeggen ook niet zoveel.
Je kan belabberde speedtests hebben en evengoed een goede usenetsnelheid.
Enige waar die speedtests tegenwoordig nog nuttig voor lijken is dat de ISP's daar hun conclusies uit trekken, onterecht imho.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten