Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Mededelingen

Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 september 2009, 06:20
couchpotato's schermafbeelding
couchpotato couchpotato is offline
Junior Member

DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Wow...

Exact hetzelfde probleem hier met het Ubee modem!

Tijd geleden ook al een thread hierover gemaakt maar weinig reactie...

Anyway, Ik ben al weken aan het bellen met Ziggo.
Telefoon rekening met zo'n 100 euro aan belletjes naar Ziggo!

Meerdere mails gestuurd, totaal geen reactie.

Veel met de technische dienst gesproken, en wat zij noemen de "elite technische dienst". Niemand had ook maar enig idee wat er aan de hand was en ik was de eerste van wie ze dit hoorde. Zelfs van de week zeiden ze nog dat ze hier nog geen melding van hadden gehad behalve van mij.

*zucht*... Maar inderdaad, met het Arris modem haalde ik de volledige snelheid ook maar met het Ubee modem niet.

Ze zeiden wel dat ze niet "afknepen" en dat het dáár dus in ieder geval niet aan ligt.

In de nacht is de snelheid wel ongeveer 5-10 Mbit hoger dan overdag bij mij. Is dit bij anderen ook zo?

Ik mag hopen dat er snel een oplossing komt want tot nu toe heb ik alleen nog maar heibel met Ziggo.

Excuses als dit een beetje zinloos overkomt maar ik moet even m'n frustratie kwijt. En hoe meer mensen dit melden hoe beter natuurlijk.

Laatst gewijzigd door couchpotato; 28 september 2009 om 06:29
Oud 28 september 2009, 07:20
satdoxter's schermafbeelding
satdoxter satdoxter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Ubee EVM3200 / Netgear WNDR3700
DTV: Samsung DCB-H380 (HDTV)
Standaard

Shit hoe heb ik dit topic over het hoofd kunnen zien, ja speedtest en dergelijke zijn voor mij geen echte maatstaaf zowel via nieuwsgroepen als mijn rapidshare account haal ik dus gemiddeld 4,3mb per sec terwijl dit met de Arris dus 5,8 mb was straks maar deze hele thead doorlezen wat me ook opvalt bij de Ubee zijn de grote sprongen terwijl de Arris als een streep de snelheid vasthoudt schomelt de Ubee constant op en neer van 5,4Mb naar 3,5Mb
Oud 28 september 2009, 08:57
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Shit hoe heb ik dit topic over het hoofd kunnen zien, ja speedtest en dergelijke zijn voor mij geen echte maatstaaf zowel via nieuwsgroepen als mijn rapidshare account haal ik dus gemiddeld 4,3mb per sec terwijl dit met de Arris dus 5,8 mb was straks maar deze hele thead doorlezen wat me ook opvalt bij de Ubee zijn de grote sprongen terwijl de Arris als een streep de snelheid vasthoudt schomelt de Ubee constant op en neer van 5,4Mb naar 3,5Mb
Je noemt nog een interessante. Met rapidshare ook, zeg je. Dus het is niet enkel en alleen een usenetprobleem.
Oud 28 september 2009, 10:36
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Als het erom gaat dat jij niet wil dat andere partijen zien wat jij download... dan word het tijd om wakker te worden. Leuk dat je via SSL download, maar de news provider waar jij het download moet echt wel logs bij houden met wanneer jij wat download

En als het zover komt en een rechter vordert de newsprovider om dit te overleggen aan een andere partij tijdens een proces, dan komen die logs echt wel op tafel.
Dan zien ze alleen dat jij iets download maar niet wat, waarvan of hoe snel. Het enige wat men ziet is dat er een verbinding wordt gelegd. Anders is https ook niet veilig
Oud 28 september 2009, 10:57
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Net maar even begonnen met het downloaden van de nieuwe Transformers...

Valt de verbinding niet gewoon weg!?!Ben erg benieuwd wat hier aan gedaan gaat worden...

Edit: ik heb overigens de snelheidslimiet in NewsBin Pro ingesteld op 22Mbit/s en alle pagina's laden weer normaal??????

Laatst gewijzigd door Ed; 28 september 2009 om 11:08
Oud 28 september 2009, 11:14
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakker Bekijk bericht
Dan zien ze alleen dat jij iets download maar niet wat, waarvan of hoe snel. Het enige wat men ziet is dat er een verbinding wordt gelegd. Anders is https ook niet veilig
lol, in de logs van de usenetprovider staat echt wel wat jij dan gedownload hebt. SSL is overrated. Was alleen makkelijk om poort 119 te omzeilen, verder heb je er helemaal niets aan. En wat boeit het nou als men weet wat je download? Films en muziek downloaden is nog steeds legaal.
Oud 28 september 2009, 11:31
TV Smurf's schermafbeelding
TV Smurf TV Smurf is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Complete/Ubee EVM3200/NG3700
DTV: CI+ Quantis CAM/Humax iHDR5200c
Standaard De Ubee issue status tot zover ...

Samenvatting/tussenstand uit de voorgaande posts:

De huidige Ubee EVM3200 (model 320b) Docsis3 modem heeft mogelijk een probleem met multi-threaded data verbindingen.

Kenmerken:
- nominale download snelheid wordt hierbij bij lange na niet gehaald;
- snelheid is niet constant en erg wisselend. De start is redelijk maar snelheid zakt daarna snel in;
- dit alles ook indien de bron stabiel is en voldoende bandbreedte biedt.

Issue is met name merkbaar bij Usenet (newsserver) downloads en peer-to-peer communicatie. Maar geeft ook hinder als via de modem meerdere pc's werken.

Oorzaak misschien in een (verkeerde) QoS setting in de Ubee modem. Gebruik UTP kabel type CAT5(E) of CAT6 heeft geen invloed.

De Arris 720 Docsis3 modem heeft deze problemen kennelijk niet.
Oud 28 september 2009, 11:42
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Net maar even begonnen met het downloaden van de nieuwe Transformers...

Valt de verbinding niet gewoon weg!?!Ben erg benieuwd wat hier aan gedaan gaat worden...

Edit: ik heb overigens de snelheidslimiet in NewsBin Pro ingesteld op 22Mbit/s en alle pagina's laden weer normaal??????
Inmiddels heb ik stichting brein aangeschreven over deze uiterst illegale activiteiten. Er zullen juridische stappen worden ondernomen tegen deze gebruiker

OT: Als je de verbinding zelf handmatig langzamer laat draaien zoals jij doet, dan is er opeens geen probleem meer met pingtijden en performance van andere applicaties of systemen. Het modem heeft dus problemen om het verkeer in goede banen te leiden bij volledig gebruik van de lijn. Kan een firmware probleem zijn of een hardware probleem. Laten we hopen dat het om #1 gaat
Oud 28 september 2009, 12:01
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kontknager Bekijk bericht
Inmiddels heb ik stichting brein aangeschreven over deze uiterst illegale activiteiten. Er zullen juridische stappen worden ondernomen tegen deze gebruiker
Net als jouw rare nickname, slaat dat hele brein nergens op

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kontknager Bekijk bericht
OT: Als je de verbinding zelf handmatig langzamer laat draaien zoals jij doet, dan is er opeens geen probleem meer met pingtijden en performance van andere applicaties of systemen. Het modem heeft dus problemen om het verkeer in goede banen te leiden bij volledig gebruik van de lijn. Kan een firmware probleem zijn of een hardware probleem. Laten we hopen dat het om #1 gaat
Is even afwachten dus...
Oud 28 september 2009, 16:09
HeavyD's schermafbeelding
HeavyD HeavyD is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Hier met mijn Rapidshare account geen problemen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten