Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 19:58
BaotianOnline's schermafbeelding
BaotianOnline BaotianOnline is offline
Member

Ziggo Internet: nog geen dat is het probleem
Post Wie heeft er ook problemen met aanmelden voor het ZiGGo Alles in Een Pakket?

Beste Forum Lezers...

Weten jullie waar ik verdrietig over ben is dat wij vanaf 09-07-09 al bezig zijn om een Alles In Een aansluiting te krijgen bij ZiGGo
Wij hebben ons nu al minimaal 10 keer op nieuw moeten aanmelden...
En wat denk je, nu moeten ze van ZiGGo volgens zeggen een nieuwe kabel trekken/aanleggen en willen ze hebben dat wij bijna €. 2.500,00 zelf bij betalen.... Te gek voor woorden
Maar ze boden ook een alternatief.... de eerste 6 maanden hoeven we dan geen basis aansluiting te betalen als tegemoetskoming hahahahaha.
Ik zei tegen deze medewerkster mevrouw N. B. dat vind ik een belediging, we zitten niet op de kleuterschool, daar begreep ze niets van....!!!
Ik heb aan haar vriendelijk gevraagd of ik een persoonlijk gesprek met haar meerdere kon krijgen iemand die zelf beslissingen kon en mag nemen dat kon maar deze was niet op zijn plaats, hij kon in Groningen zijn, daar waar zij werkt, in Utrecht of Zwolle.
Ik gelijk dat komt mooi uit wij wonen in Zwolle, kunt u mooi een afspraak inplannen met hem aldaar.
De gevraagde afspraak had volgens mevrouw N. B. (niet begrepen denik ik dat ze heet) weinig zin omdat zij haar bevindingen op papier zou zetten en haar meerdere, haar mening zou overnemen.
Daarop heb ik haar gevraagd wat de functie en werkzaamheden van haar meerdere waren, hierop kon zij helaas geen antwoord geven, JAMMER !!!
Voor alle duidelijkheid, wij hebben een gehele zaterdag zitten wachten op de gratis monteur die het een een ander aan zou komen sluiten, een leuk bedrag aan kosten gemaakt door te moeten belen naar het 0900-nummer
van ZiGGo en nog geen Alles In Een !!! Helemaal niets.... !!! Hebben we.... echt niets !!!!!Alleen stress hebben we er aan over gehouden.

Wat hebben we vandaag voor aktie ondernomen:

1) aanvraag afspraak met meerdere van mevrouw N. B.
2) aanvraag via klachtenrader (www.klachtenradar.nl)
3) aanvraag hulp klachtenlijn (ALEX)
ben zijn naam meerdere keren tegen gekomen bij de klachtenlijnrader. (www.klachtenradar.nl)

Zodra er nieuws is laten wij het direct weten, zowel positief als negatief

Met vriendelijke groeten,

Joop
Oud 22 september 2009, 20:22
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

De eerste vraag die bij me opkomt...

Het adres waar jullie graag aansluiting willen hebben, is daar al wel of niet een kabel aansluiting cq groene kabel aanwezig? Is het een woonwijk met de huizen dicht bij elkaar, of een buitenwijk waar geen of weinig huizen in de directe omgeving staan?

Als deze aanwezig is gaat er ergens iets fout, deze zou dan "gewoon" geactiveerd moet worden.

Als deze niet aanwezig is, dan word het een ander situatie. Deze zal dan nog aangelegd moeten worden, en dit kost het nodige. Geen idee hoe dit geregeld is, en hoe de verdeling van de kosten op dat gebied bij Ziggo geregeld is.

Oud 23 september 2009, 09:18
Member

Beste

Wij zitten in een bestaande wijk/winkelcentrum, het gebouw staat er vanaf het begin, dat er geen groene kabel / aansluiting aanwezig is hebben wij bij onze eerste aanvraag 09-07-09 al gemeld..
Dat was geen probleem, dus snappen wij helemaal niets van de problemen die ze nu hebben, hadden ze vanaf dag 1 en alle verdere contacten gemeld dat dit een probleem zou zijn en wat de kosten hiervan waren hadden we kunnen overwegen hoe of wat te doen.
Vele aanmeldingen en duizend maar sorry, was er een medewerkster die melde dat het voor ons wel €. 150,= zou kunnen kosten om de kabel aan te sluiten in het pand, dat is voor ons geen probleem als het er maar komt.
Nu vele weken later nog geen aansluiting, krijg je een prijsopgave van bijna €. 2500,= maar letop als coulance kregen we wel een korting op de basis kosten van de kabel aansluiting max €. 90,= en dat vind ik een belediging aan ons adres, dat heb ik mevrouw N.B. ook gezegd... (welke al 7 jaar bij ZiGGo werkt)
Hopelijk krijgen wij het gesprek met haar meerdere (die wel beslissingen kan en mag nemen) op zeer korte termijn en lossen we de problemen dan wel op.
Gelukkig zijn wij niet de enige die problemen hebben met ZiGGo, daar de medewerkers van ZiGGo anders beweren
Wij houden jullie op de hoogte...

Joop
Oud 23 september 2009, 15:57
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaotianOnline Bekijk bericht
Beste

Wij zitten in een bestaande wijk/winkelcentrum, het gebouw staat er vanaf het begin, dat er geen groene kabel / aansluiting aanwezig is hebben wij bij onze eerste aanvraag 09-07-09 al gemeld..
Dat was geen probleem, dus snappen wij helemaal niets van de problemen die ze nu hebben, hadden ze vanaf dag 1 en alle verdere contacten gemeld dat dit een probleem zou zijn en wat de kosten hiervan waren hadden we kunnen overwegen hoe of wat te doen.
Vele aanmeldingen en duizend maar sorry, was er een medewerkster die melde dat het voor ons wel €. 150,= zou kunnen kosten om de kabel aan te sluiten in het pand, dat is voor ons geen probleem als het er maar komt.
Nu vele weken later nog geen aansluiting, krijg je een prijsopgave van bijna €. 2500,= maar letop als coulance kregen we wel een korting op de basis kosten van de kabel aansluiting max €. 90,= en dat vind ik een belediging aan ons adres, dat heb ik mevrouw N.B. ook gezegd... (welke al 7 jaar bij ZiGGo werkt)
Hopelijk krijgen wij het gesprek met haar meerdere (die wel beslissingen kan en mag nemen) op zeer korte termijn en lossen we de problemen dan wel op.
Gelukkig zijn wij niet de enige die problemen hebben met ZiGGo, daar de medewerkers van ZiGGo anders beweren
Wij houden jullie op de hoogte...

Joop
Sorry, maar voor iedereen geldt, die geen groene kabel in het huis heeft, dat men zelf een bijdrage van €2500,- moet doen. Ik snap je frustratie, maar ja, ook al bestaat het huis al heel lang... geen groene kabel is betalen.
Oud 23 september 2009, 18:09
Senior Member

Standaard

Hoe het bij Ziggo geregeld is als er achteraf alsnog een groene kabel aangelegd moet worden naar een bestaande woning is iets wat ik niet weet.

Nu zal er van alles opengebroken moeten worden om een kabel aan te kunnen leggen. Of hier een "symbolisch" bedrag voor staat, of dat je toch de volledige kosten zult moeten gaan dragen... Ik weet het niet. De kosten om het aan te leggen zijn in elk geval niet mals zijn, en ik denk dat 2500 aardig in de buurt zal komen. Hoe de verdeling is wie welke deel van die kosten moet gaan dragen kan alleen Ziggo vertellen.

Je kan eens een PM sturen naar een van de medewerkers die hier over het forum zwerven, wellicht dat zij je van een antwoord kunnen voorzien.

Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, en hoe het geregeld gaat worden met de kosten. Houd ons op de hoogte!

Oud 24 september 2009, 00:26
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Ik ben even aan het zoeken geweest op de Ziggo website en daar kwam ik het volgende tegen.

Citaat:
Eenmalige kosten

Aanlegkosten: € 149,95*

Dit zijn de standaardkosten voor de aansluiting van een nieuwbouwwoning.

Bij nieuwbouw zijn de aanlegkosten vaak in de koop- of huursom inbegrepen. Raadpleeg hiervoor je koop- of huurcontract of neem contact op met de woningbouwvereniging of de opdrachtgever van je nieuwbouwwoning.

Als er nog geen kabelaansluiting in de woning zit, maken wij eerst een offerte op voor de aanlegkosten.
Ga voor het aanvragen van een offerte naar Huisaansluitingen.nl of neem contact op met onze Klantenservice via 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut).

* Dit bedrag kan hoger uitvallen wanneer er extra aanlegwerkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Heraansluitkosten: € 29,95
Heraansluiting na afsluiting als gevolg van te late betaling van het abonnement of na afmelding.

Activeringskosten: € 29,95
Activering van nieuwe abonnee voor Televisie Z1 in een woning met bestaande kabelaansluiting.

Verhuiskosten: € 29,95
Verhuizing van een bestaande abonnee naar een nieuw adres waar ook een abonnement op Televisie Z1 wordt afgenomen.

Let op:
* tarieven kunnen (tijdelijk) afwijken in verband met acties en/of aanbiedingen
* in alle andere gevallen, waarbij Ziggo eenmalige werkzaamheden (laat) uitvoeren voor de klant, zal dit plaatsvinden op basis van een offerte of op regiebasis, te allen tijde na opdrachtverstrekking van en in overleg met de klant
* deze tarievenregeling hoort bij de Algemene Basisvoorwaarden Ziggo
* prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden
* deze tarievenlijst is geldig per 1 mei 2008 en vervangt alle voorgaande tarievenlijsten
Nu geldt voor jou volgens mij het rode stukje tekst.
Oftewel Ziggo heeft een offerte van €2500,- voor jou.
Zou ik trouwens ook niet al te vrolijk van worden.
Oud 24 september 2009, 09:08
Member

Standaard

Beste

Weet je wat zo jammer is dat ze je vanaf 09-07-09 aan het lijntje houden, ze hadden dit eerder kunnen melden.....
Wij hebben het er meerdere keren overgehad...dat wij geen kabel konden vinden...
Verder ben ik van mening dat ondernemen risico nemen is...
Als ik een product aanbied, moet ik er ook voor zorgen dat dit ook gebeurd..
Kijk kosten zijn bespreekbaar, maar niet op deze manier... dit is onredelijk..
En weet je wat het ergste is..... Ze reageren nergens op....
Maar we houden hoop dat ze minstens reageren..

We houden jullie op de hoogte..
Oud 24 september 2009, 17:24
Agpoman's schermafbeelding
Agpoman Agpoman is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Sorry, maar voor iedereen geldt, die geen groene kabel in het huis heeft, dat men zelf een bijdrage van €2500,- moet doen. Ik snap je frustratie, maar ja, ook al bestaat het huis al heel lang... geen groene kabel is betalen.

FF reageren.
Volgens mij zijn de groene kabels van ziggo 24 karaat goud.
ik betaal voor een gas/water in huis naar binnen brengen nog geen 600 euro en dan moeten ze ook nog 10 meter graven en onder mijn tuin door....
Oud 25 september 2009, 06:44
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaotianOnline Bekijk bericht
Verder ben ik van mening dat ondernemen risico nemen is...
Als ik een product aanbied, moet ik er ook voor zorgen dat dit ook gebeurd..
Kijk kosten zijn bespreekbaar, maar niet op deze manier... dit is onredelijk..
Ondernemen is een risico nemen, maar houd dat in dat Ziggo de volledige kosten maar moet betalen? Gas/water/electra word ook niet gratis door de betreffende bedrijven "naar binnen" gebracht.

Ziggo heeft op de site (en dus in de AG) aangegeven (zie aantal posts hierboven) dat er een offerte uitgebracht zal worden voor de aanlegkosten.

En of de kosten onredelijk zijn... Niet zomaar over te oordelen. Hangt van de lokale situatie bij jou af. Waar staat de eindversterker, hoeveel moet er gegraven worden etc.

Het enige wat Ziggo hier te verwijten is, dat is hoe ze hier instaan en geen reactie terug geven en jou aan het lijntje houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agpoman Bekijk bericht
FF reageren.
Volgens mij zijn de groene kabels van ziggo 24 karaat goud.
ik betaal voor een gas/water in huis naar binnen brengen nog geen 600 euro en dan moeten ze ook nog 10 meter graven en onder mijn tuin door....
Oordelen/speculeren over de bedragen is zinloos zonder te weten wat de situatie ter plaatse is, hoeveel er gegraven moet worden etc.

Jij gaat uit van de factuur die jij daarvoor gekregen hebt, maar deze situatie kan en zal waarschijnlijk geheel anders zijn.

De eindversterkers staan niet bij iedereen voor de deur, dus de kans dat er meer gegraven moet worden is aannemelijk. Als ze hier nou eens 30meter moeten graven, waarvan 20 in de richting van de straat/stoep, wat meer meer opengebroken straat/stoep inhoud (wat dus opnieuw bestaat zal moeten worden), krijg je al een heel ander plaatje.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 25 september 2009 om 06:52
Oud 25 september 2009, 09:05
Member

Smile

Als ik een Dienst aanbied... zoals ZiGGo moet ik ook investeren, dat heet ondernemersrisico...
Maar mijn inziens wil ZiGGo alleen geld verdienen i.p.v. investeren..
Even terug naar af..... de kabels hebben wij als Nederlanders al betaald voor dat ze zogenaamd onafhankelijk werden...
Zij halen daar elke maand de room vanaf.. en worden ongeacht van wie je diensten afneemt (GAS, LICHT etc) voor betaald.....
De KPN legt wel alles tot aan de woning GRATIS NEER daar zijn wij al achter...
Wat ik het ergste vind is dat ze je vanaf 09-07-09 hebben laten wachten o.a. twee keer op een (GRATIS) monteur en gratis dat is hij voor hun want er is niemand gekomen....
En tot nu toe heeft er niemand gereageerd ook geen medewerkers die hier op het forum rond dollen, ze kunnen me ook een (persoonlijke) e-mail sturen...
Word vervolgt..
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten