Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 september 2009, 08:44
Paros's schermafbeelding
Paros Paros is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max
DTV: Humax iHDR-5050c, Humax iRHD-5300c, Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansm Bekijk bericht
Dat begrijp ik maar feit blijft dat er nu een ondersteunde oplossing is terwijl de Alphacrypt met CI niet ondersteund werd door Ziggo én fabrikanten en dat blijft wat mij betreft een voordeel voor de consument die geen invloed heeft op dit soort zaken.

Ik begrijp ook dat we het hier waarschijnlijk niet over eens zullen worden maar dat hoeft ook niet altijd
Ziggo hoeft de Alphacrypt niet te ondersteunen, hij werkt gewoon en dat kan ik niet altijd van mijn Samsung zeggen.
Oud 23 september 2009, 20:32
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paros Bekijk bericht
Ziggo hoeft de Alphacrypt niet te ondersteunen, hij werkt gewoon en dat kan ik niet altijd van mijn Samsung zeggen.
Dat is helaas niet correct. Bij een aantal toestellen (b.v Sony) worden kanalen niet op de juiste manier bijgewerkt wanneer er wijzigingen zijn.
Oud 23 september 2009, 20:44
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paros Bekijk bericht
Dat is helaas niet correct. Bij een aantal toestellen (b.v Sony) worden kanalen niet op de juiste manier bijgewerkt wanneer er wijzigingen zijn.
Dat heeft dan niets met de Alphacrypt CAM te maken maar met de software van de Sony TV.
Oud 23 september 2009, 20:45
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met de Alphacrypt te maken, maar met het toestel waar deze in zit.
Oud 23 september 2009, 21:03
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie Bekijk bericht
Dat heeft niets met de Alphacrypt te maken, maar met het toestel waar deze in zit.
Dat is me uiteraard wel duidelijk maar dat laat zien waarom die combinatie Alphacrypt Sony TV niet ondersteund werd en daar ging het even over.
Oud 23 september 2009, 21:31
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat is me uiteraard wel duidelijk maar dat laat zien waarom die combinatie Alphacrypt Sony TV niet ondersteund werd en daar ging het even over.
En wat als een wel gecertificeerde/"ondersteunde" combinatie niet werkt? Uit de disclaimer; "Ziggo kan niet instaan voor de blijvende werking van een gecertificeerd televisietoestel, de verantwoordelijkheid daarvoor blijft bij de fabrikant van het toestel liggen."

De waarde van de ondersteuning door Ziggo is hiermee nogal beperkt. Garantie tot de hoek.
Oud 23 september 2009, 21:47
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Ondersteuning voor de Alphacrypt is sowieso niet ongeacht welk tv-toestel je kiest. Het is dan ook geen verklaring waarom Alphacrypt / Sony niet ondersteund wordt.

Het niet goed bijwerken van de zenderupdates zal nu ongetwijfeld goed geregeld zijn, althans voor de gecertificeerde toestellen. Die certificering krijgt een toestel niet zomaar. Zoveel is wel duidelijk op dit forum.
Oud 24 september 2009, 09:12
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Het staat Alphacrypt gebruikers natuurlijk vrij om de nieuwe software te downloaden waardoor de zendervolgorde kloppend wordt. De kneep zit 'm er alleen in dat in de toestellen waar die update voor bedoeld is, de Alphacrypt binnenkort niet meer zal werken.
Het is jammer dat een dergelijke update er nooit voor de oudere (Bravia 3xxx, 4xxx) toestellen gekomen is, maar dat zal ook ongetwijfeld te maken hebben gehad met het feit dat geen enkele kabelaar in Nederland het überhaupt ondersteunde.
Oud 24 september 2009, 12:16
Paros's schermafbeelding
Paros Paros is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max
DTV: Humax iHDR-5050c, Humax iRHD-5300c, Horizon
Standaard

Citaat:
Ik heb een Alphacrypt in een Sony en dat werkt stukken beter dat mijn 2 gecertificeerde Samsungs.
Oud 24 september 2009, 13:01
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Maar op dit moment doet een AlphaCrypt het misschien wel beter in een Sony TV met CI+ slot, dan heb je in ieder geval geen last van die authenticatie problemen en authenticatie melding als je de TV aanzet.

Die kanalen update heeft ook niks met CI of CI+ te maken, maar met de manier waarop Ziggo de kanalen indeling op de kabel zet.
Sony heeft daar nog steeds problemen mee, en mede hierom is nu de sorteer-functie op de Sony TV in de meest recente firmware uitgezet.

Ik denk wel dat TV fabrikanten erg graag op het Ziggo gecertificeerd lijstje willen staan, en dat geeft ze extra push om toestellen te maken die goed werken op het Ziggo netwerk.

Het komt er eigenlijk allemaal op neer dat het voordeel van CI+ is dat Ziggo daar achter staat, en het nadeel van AlphaCrypt dat Ziggo daar niet achter staat. Maar dit zijn geen inherente voordelen van de twee alternatieven, en Ziggo zou zich hier veel ruimer op hebben kunnen stellen. Ik zou zelf veel liever zien dat ze net als Caiway het basispakket ongecodeerd uitzenden, dat is nog goedkoper voor de consument, en zou veel meer TV's Ziggo compatibel maken, zo out of the box.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten