Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2009, 22:06
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Locatie: Hengelo (OV)
Berichten: 104
Exclamation Ook problemen met Interactieve TV van Ziggo? Meld je klacht bij TROS Radar en Ziggo

Geachte lezer,

Aangezien de problemen rondom Interactieve TV blijven optreden en Ziggo niets van zich laat horen leek het mij een zinvolle stap om met een grote groep mensen aan de bel te trekken bij Ziggo en TROS Radar.

Onderstaand vind je een voorbeeld van een brief welke je aan zowel Ziggo (via het online contactformulier) als aan TROS Radar (radar@tros.nl) kunt sturen, zodat er een goed beeld ontstaat van de grootte van het probleem met Interactieve Televisie van Ziggo.

Update 11-10-2009:

Je kunt ook via onderstaande link rechtstreeks je klacht melden bij TROS Radar:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=446

====================

Geachte heer/mevrouw,

of

Geachte redactie van TROS Radar,

Via deze weg wil ik U laten weten dat ik veelvuldig te maken heb met het niet functioneren van Interactieve Televisie van Ziggo.

Al sinds de aanschaf van de dienst op xx-xx-xxxx heb ik te maken met onderstaande problemen:

- Niet kunnen afspelen van programma's van Net Gemist
- Niet kunnen bestellen en afspelen van films uit de TV Theek
- Melding 'Netwerkfout' bij het opstarten van Interactieve TV
- Herhaaldelijk moeten resetten naar fabrieksinstellingen van de ontvanger op advies van de helpdesk, om weer toegang te kunnen verkrijgen tot de Interactieve Portal
- Regelmatig de Cisco ontvanger van de netspanning halen, om het apparaat weer te laten functioneren na een vastloper.
- Zeer regelmatig vastlopen van de Cisco 8455 ontvanger, ook bij het in standby staan van het apparaat.

Aangezien ik sterk van mening ben dat ik niet de enige persoon ben met bovenstaande klachten, kijk alleen al naar de vele meldingen op het Ziggo gebruikers forum Ziggo gebruikers: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=123, stuur ik u deze brief om zodoende meer duidelijkheid te verkrijgen over de problemen en de termijn waarin ik kan verwachten dat de problemen door Ziggo opgelost gaan worden.

Met vriendelijke groeten,

<Je Naam>
<Straat + Huisnummer>
<Postcode + Woonplaats>
<TelefoonNummer>

====================

Ik hoop dat we op korte termijn een grote groep kunnen bereiken en meer duidelijkheid kunnen verkrijgen van Ziggo over de termijn waarin de problemen opgelost kunnen gaan worden.

Met vriendelijke groet,

Koen

Laatst gewijzigd door KoenH; 11 oktober 2009 om 10:50 Reden: Rechtstreekse link toegevoegd van TROS Radar mbt Ziggo
  #2  
Oud 22 september 2009, 08:49
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2009
Locatie: Utrecht | Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Berichten: 118
Standaard

Helemaal mee eens.
Schadalig dat je betaald voor een product wat niet werkt.

Wat ik erg mis is informatie. Wat veroorzaakt de problemen. Wanneer komt er een oplossing?

Ik ga de brief ook sturen naar radar.

Laatst gewijzigd door snarf007; 22 september 2009 om 09:06
  #3  
Oud 22 september 2009, 08:55
nmatheij's schermafbeelding
nmatheij nmatheij is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Locatie: Meerlo / @Home
Ziggo Internet: iTV Cisco
DTV: Humax
Berichten: 25
Standaard

Ziggo werkt momenteel aan een oplossing, ze weten zelf ook niet waar het aan ligt en vragen mensen met problemen te bellen zodat ze info kunnen verzamelen.

Ik heb een klacht ingediend bij Ziggo zelf. Ik heb nog niets betaald.

Mijn geduld is bijna op, maar ik wil ze nog wel een paar weken geven voordat ik naar de consumentenbond en/of radar stap.
  #4  
Oud 22 september 2009, 08:59
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2009
Locatie: Utrecht | Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nmatheij Bekijk bericht
Ziggo werkt momenteel aan een oplossing, ze weten zelf ook niet waar het aan ligt en vragen mensen met problemen te bellen zodat ze info kunnen verzamelen.

Ik heb een klacht ingediend bij Ziggo zelf. Ik heb nog niets betaald.

Mijn geduld is bijna op, maar ik wil ze nog wel een paar weken geven voordat ik naar de consumentenbond en/of radar stap.
Jij betaald niets? Hoe?
Ik ben het goed zat, ik stuur de voorbeeld briek ook !!
  #5  
Oud 22 september 2009, 09:10
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Locatie: Utrecht (oud Casema)
Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Berichten: 4.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nmatheij Bekijk bericht
en vragen mensen met problemen te bellen zodat ze info kunnen verzamelen.
Ooit wel eens geprobeerd de helpdesk te bellen over de Cisco? Misschien dat het nu beter is, maar vorig jaar kreeg ik:
- of iemand aan de lijn die het bestaan van de Cisco decoder glashard ontkende en nooit van iTV gehoord had;
- of iemand die meteen toegaf er wel van gehoord te hebben maar er niets van te weten en uiteraard niet kon doorverbinden naar iemand die er wel wat van wist;
- of erger: iemand die beweerde iTV en de Cisco te kennen maar overduidelijk klinkklare nonsens over de Cisco beweerde.

Ook met monteurs moet je echt geluk hebben.

De eerste monteur die de Cisco installeerde beweerde bij hoog en laag dat hij de meegeleverde 1 gats doos niet moest gebruiken maar alleen het dolor hem meegenomen standaard installatiepakket internet/telefonie wilde installeren. En dat zelfs nadat ik tot drie keer toe had opgemerkt dat me dat vreemd leek.

De tweede monteur (geregeld door Kitaro van de VOD helpdesk hier op het forum, die gelukkig wel verstand van de problematiek heeft en een goede monteur heeft gestuurd) heeft alles wel uitstekend aangesloten maar wel met de opmerking dat monteur 1 absoluut broddelwerk had geleverd en hij verbaasd was dat mijn telefoon en internet überhaupt nog iets deed.
  #6  
Oud 22 september 2009, 09:35
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2009
Locatie: Utrecht | Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snarf007 Bekijk bericht
Jij betaald niets? Hoe?
Ik ben het goed zat, ik stuur de voorbeeld briek ook !!
Storing melden en daarna bellen met de factuur afdeling heeft nut.
Afgelopen 2 maanden worden van de rekening gestreept.
  #7  
Oud 22 september 2009, 09:44
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nmatheij Bekijk bericht
Ziggo werkt momenteel aan een oplossing, ze weten zelf ook niet waar het aan ligt en vragen mensen met problemen te bellen zodat ze info kunnen verzamelen.
Uiteraard meldt Ziggo dat ze werken aan een oplossing als je contact met ze opneemt. Ze kunnen toch moeilijk beweren dat er niets aan de hand is. Vanaf de introductie van de Cisco en "Interactieve TV" werken ze al aan een oplossing, maar het wil ze maar niet lukken om de problemen op te lossen. Alles wordt afgedaan als een op zich staand incident en als ze weer even werkt nadat ze wat dingen gereset hebben dan wordt de case gesloten. Incident opgelost, maar aan de werkelijke oorzaak is niets gedaan dus is het wachten op de volgende keer dat het fout gaat.

Ook lijkt het erop dat de prioriteiten van Ziggo verkeerd zijn. In plaats van zich eerst volledig te concentreren op het stabiel krijgen van de Cisco en "Interactieve TV" infrastructuur componenten blijft men maar onbeduidende dingetjes toevoegen aan de basis implementatie die niet goed is. Ik vergelijk het met multi-threaded applicatie waarbij de programmeur probeert de threads te synchroniseren met sleep instructies, met als resultaat dat de applicatie steeds nieuwe problemen blijft vertonen op het moment dat er in één of meerdere threads wat functionaliteit wordt toegevoegd of gewijzigd. Die programmeur kan dan blijven rommelen aan de sleep timing, maar dat zal de problemen nooit oplossen omdat het ontwerp van de applicatie al verkeerd is.

Als de "Interactieve TV" infrastructuur in de praktijk dan zo instabiel blijkt te zijn, dan zal men daar terdege rekening mee moeten houden bij de ontwikkeling van de firmware componenten van de Cisco zodat de Cisco zelf kan herstellen van verbindingsproblemen als er weer eens een infrastructuur component bij Ziggo uitvalt. Je mag dan gewoon niet verwachten dat de klant zijn apparaat maar weer gaat resetten om de verbinding te herstellen en sowieso mag een apparaat natuurlijk nooit crashen als zo'n infrastrucuur component uitvalt.

Maar ja, als je als Ziggo/Casema een grote "gebruikerstest" houdt en niets wil weten of leren van de resultaten van die test dan zit er volgens ergens een manager op de verkeerde plek.
  #8  
Oud 22 september 2009, 09:49
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2009
Locatie: Utrecht | Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Uiteraard meldt Ziggo dat ze werken aan een oplossing als je contact met ze opneemt. Ze kunnen toch moeilijk beweren dat er niets aan de hand is. Vanaf de introductie van de Cisco en "Interactieve TV" werken ze al aan een oplossing, maar het wil ze maar niet lukken om de problemen op te lossen. Alles wordt afgedaan als een op zich staand incident en als ze weer even werkt nadat ze wat dingen gereset hebben dan wordt de case gesloten. Incident opgelost, maar aan de werkelijke oorzaak is niets gedaan dus is het wachten op de volgende keer dat het fout gaat.

Ook lijkt het erop dat de prioriteiten van Ziggo verkeerd zijn. In plaats van zich eerst volledig te concentreren op het stabiel krijgen van de Cisco en "Interactieve TV" infrastructuur componenten blijft men maar onbeduidende dingetjes toevoegen aan de basis implementatie die niet goed is. Ik vergelijk het met multi-threaded applicatie waarbij de programmeur probeert de threads te synchroniseren met sleep instructies, met als resultaat dat de applicatie steeds nieuwe problemen blijft vertonen op het moment dat er in één of meerdere threads wat functionaliteit wordt toegevoegd of gewijzigd. Die programmeur kan dan blijven rommelen aan de sleep timing, maar dat zal de problemen nooit oplossen omdat het ontwerp van de applicatie al verkeerd is.

Als de "Interactieve TV" infrastructuur in de praktijk dan zo instabiel blijkt te zijn, dan zal men daar terdege rekening mee moeten houden bij de ontwikkeling van de firmware componenten van de Cisco zodat de Cisco zelf kan herstellen van verbindingsproblemen als er weer eens een infrastructuur component bij Ziggo uitvalt. Je mag dan gewoon niet verwachten dat de klant zijn apparaat maar weer gaat resetten om de verbinding te herstellen en sowieso mag een apparaat natuurlijk nooit crashen als zo'n infrastrucuur component uitvalt.

Maar ja, als je als Ziggo/Casema een grote "gebruikerstest" houdt en niets wil weten of leren van de resultaten van die test dan zit er volgens ergens een manager op de verkeerde plek.
Misschien een leke baan voor jou?
  #9  
Oud 22 september 2009, 10:02
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Berichten: 3.309
Standaard

Ik zie hier gelijkenis met het internetplusbellen project van KPN.
Het zou Ziggo sieren als ze dezelfde strategie zou hanteren.

1.Geen nieuwe gebruikers meer toelaten,dus stoppen met actief mensen werven.
2.Het probleem eerst gaan oplossen.
3.Gedurende punt 1 en 2 bestaande klanten geen kosten in rekening brengen.
4.Met bestaande gebruikers een projectgroep oprichten om te zien of alles werkt,een oplossing "in het lab" doet vaak iets heel anders dan "in het veld"
5.Als alles weer goed werkt,gefaseerd gebruikers toelaten op het netwerk.
__________________
Voorkomen is beter dan genezen,de negeerlijst is dan al snel juist de goede sfeer lijst... voor als echt niets meer helpt.. Vanish !
  #10  
Oud 22 september 2009, 10:15
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
1.Geen nieuwe gebruikers meer toelaten,dus stoppen met actief mensen werven.
Kan je nog de vorige Radar actie herinneren waarbij de enorme problemen als gevolg van de fusie werden aangekaart? Toen deed Radar aan zo'n Ziggo sales manager ook de suggestie om voorlopig even te stoppen met het werven van nieuwe klanten voor het alles in één product. Voor iedere leek was duidelijk dat Radar deze suggestie deed met de bedoeling om de gelegenheid te creëren eerst de achterstand bij de klachten afhandeling weg te werken en de boel infrastructureel op orde te krijgen. Daar wilde die sales manager totaal niets van weten en dat daarmee liet hij duidelijk zien hoe dom dergelijke managers bij Ziggo zijn. Ze begrijpen gewoon niet dat als de techniek niet op orde is dat dan het aantal klachten alleen maar blijft groeien naarmate je een product blijft verkopen. En dan krijgt uiteindelijk de directeur van klantenservice de zwarte piet toegeschoven terwijl sales en techniek incompetent zijn door maar meer kwade klanten te blijven genereren met het verkopen van producten die nog lang niet geschikt zijn voor de release aan klanten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl