Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 14:10
ibtisam's schermafbeelding
ibtisam ibtisam is offline
Member

Ziggo Internet: interactief
DTV: cisco
Standaard

JaIs helemaal waar. Ik heb nog geen positief nieuws te melden(helaas)
Oud 22 september 2009, 14:13
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ludimax Bekijk bericht
Ik zeg ook niet dat jij aan 'eerst aansluiten en prutsen' doet, maar dit gebeurd wel erg vaak, getuigen de topics hier soms op het forum.
Op zich eens. Alleen blijft het dan wel uitermate vreemd dat een product wat kennelijk een leek niet normaal kan aansluiten geleverd wordt zonder monteur en dat je alleen een goede monteur krijgt naar interventie van iemand van de VOD helpdesk hier op het forum.
Zelfs al zou het veelal de 'schuld' van de gebruikers zijn (wat niet zo is gezien de vele klachten van mensen waar het altijd prima werktte), dan nog had dit product niet aan het brede publiek uitgerold mogen worden zonder monteur.

Overigens heb ik 7 jaar digitale TV bij UPC gehad waarvan de laatste twee jaar of zo ook de UPC variant van iTV en dat werkte vlekkeloos, geen gezeur met vervangen van wand contact dozen, nooit storing. Dus zo kan het ook.

En tot slot: dat de VOD servers (iig in grote delen van het land) om de haverklap plat liggen is uiteraard zeker niet de 'schuld' van gebruikers.
Oud 22 september 2009, 14:18
ludimax's schermafbeelding
ludimax ludimax is offline
Member

Ziggo Internet: AIE-Extra / Ubee / Atom-based CentOS router
DTV: Cisco 8455 ITV / HD-pakket
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Op zich eens. Alleen blijft het dan wel uitermate vreemd dat een product wat kennelijk een leek niet normaal kan aansluiten geleverd wordt zonder monteur en dat je alleen een goede monteur krijgt naar interventie van iemand van de VOD helpdesk hier op het forum.
Zelfs al zou het veelal de 'schuld' van de gebruikers zijn (wat niet zo is gezien de vele klachten van mensen waar het altijd prima werktte), dan nog had dit product niet aan het brede publiek uitgerold mogen worden zonder monteur.

Overigens heb ik 7 jaar digitale TV bij UPC gehad waarvan de laatste twee jaar of zo ook de UPC variant van iTV en dat werkte vlekkeloos, geen gezeur met vervangen van wand contact dozen, nooit storing. Dus zo kan het ook.

En tot slot: dat de VOD servers (iig in grote delen van het land) om de haverklap plat liggen is uiteraard zeker niet de 'schuld' van gebruikers.
Hier heb je uiteraard gelijk in. Ik ben zelf redelijk technisch, en heb er geen moeite mee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het vaak lastige materie is. Inderdaad zou het beter zijn als een monteur het boeltje kwam aansluiten en pas weg gaat als het volledig werkt.
Oud 22 september 2009, 16:11
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Wat er mee bereikt wordt is dat de druk op Ziggo verhoogd wordt om er iets aan te gaan doen. Niets meer en niets minder. Managers worden dan opeens direct geconfronteerd met hun beleid terwijl problemen normaal blijven steken bij de helpdesk waar iedere case direct na de reset van de ontvanger wordt gesloten omdat de klant denkt dat zijn ontvanger het weer doet, wat natuurlijk maar tijdelijk is. De hele ondersteuning van Ziggo is er op ingericht om de klanten met problemen te isoleren om zo vooral te voorkomen dat het beeld ontstaat dat er iets goed mis is bij Ziggo. Wat doen de Ziggo Webcare medewerkers hier op dit forum en andere forums? Klanten die klagen persoonlijk benaderen via PB om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat die klanten niet langer publiekelijk klagen.
Ja het is natuurlijk beter dan nietsdoen of alleen hier op het forum klagen.
Alleen zal het weinig indruk maken op Gradus Vos, die is bijna vaste klant bij Radar ed.
Dat je zo 10000 klanten kan verzamelen die problemen hebben met de facturering van Ziggo kan ik nog wel begrijpen gezien het grote aantal klanten dat ze bedienen. Maar dit hele verhaal met de Cisco hebben ze vanaf het opstarten helemaal zelf in de hand gehad. Ze hadden de pilot ook langer kunnen laten doorlopen of eventueel de Cisco even in de ijskast zetten.
Oud 22 september 2009, 16:40
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ludimax Bekijk bericht
Zal ik dan eens iets positiefs melden over deze ontvanger
Nee, dat is hier off-topic
Oud 23 september 2009, 14:43
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard positief

Gossie , hebben we allemaal zitten klooien met de aansluiting volgens ludimax . Hebben we ook zeker zelf al die cisco's met die verkeerde software besteld . Wat dom van ons .

Iets positiefs ; gelukkig ben ik wel tevreden met de samenwerking met infje en kitaro op dit forum . Die doen ook hun best ,maar ja die verschrikkelijk ....... cisco . Oh shit toch weer negatief .
Oud 30 september 2009, 15:44
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoenH Bekijk bericht
Geachte lezer,

Aangezien de problemen rondom Interactieve TV blijven optreden en Ziggo niets van zich laat horen leek het mij een zinvolle stap om met een grote groep mensen aan de bel te trekken bij Ziggo en TROS Radar.

Onderstaand vind je een voorbeeld van een brief welke je aan zowel Ziggo (via het online contactformulier) als aan TROS Radar (radar@tros.nl) kunt sturen, zodat er een goed beeld ontstaat van de grootte van het probleem met Interactieve Televisie van Ziggo.

====================

Geachte heer/mevrouw,

of

Geachte redactie van TROS Radar,

Via deze weg wil ik U laten weten dat ik veelvuldig te maken heb met het niet functioneren van Interactieve Televisie van Ziggo.

Al sinds de aanschaf van de dienst op xx-xx-xxxx heb ik te maken met onderstaande problemen:

- Niet kunnen afspelen van programma's van Net Gemist
- Niet kunnen bestellen en afspelen van films uit de TV Theek
- Melding 'Netwerkfout' bij het opstarten van Interactieve TV
- Herhaaldelijk moeten resetten naar fabrieksinstellingen van de ontvanger op advies van de helpdesk, om weer toegang te kunnen verkrijgen tot de Interactieve Portal
- Regelmatig de Cisco ontvanger van de netspanning halen, om het apparaat weer te laten functioneren na een vastloper.
- Zeer regelmatig vastlopen van de Cisco 8455 ontvanger, ook bij het in standby staan van het apparaat.

Aangezien ik sterk van mening ben dat ik niet de enige persoon ben met bovenstaande klachten, kijk alleen al naar de vele meldingen op het Ziggo gebruikers forum Ziggo gebruikers: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=123, stuur ik u deze brief om zodoende meer duidelijkheid te verkrijgen over de problemen en de termijn waarin ik kan verwachten dat de problemen door Ziggo opgelost gaan worden.

Met vriendelijke groeten,

<Je Naam>
<Straat + Huisnummer>
<Postcode + Woonplaats>
<TelefoonNummer>

====================

Ik hoop dat we op korte termijn een grote groep kunnen bereiken en meer duidelijkheid kunnen verkrijgen van Ziggo over de termijn waarin de problemen opgelost kunnen gaan worden.

Met vriendelijke groet,

Koen
Iemand wat gehoord van Radar?
Oud 30 september 2009, 16:19
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snarf007 Bekijk bericht
Iemand wat gehoord van Radar?
Ik heb ze 2x aangechreven, maar tot op heden nog geen reactie.
Oud 30 september 2009, 18:06
ibtisam's schermafbeelding
ibtisam ibtisam is offline
Member

Ziggo Internet: interactief
DTV: cisco
Standaard

Ik ben vandaag benaderd door tros radar. Het bericht staat op mijn voicemail.
Oud 1 oktober 2009, 15:10
jezus!'s schermafbeelding
jezus! jezus! is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2
DTV: Samsung
Standaard Tros Radar / ziggo's niet werkende interactie televisie

Ik kreeg vandaag onderstaande reactie op mijn mail aan Tros Radar, hopelijk gaan ze m.b.v. meerdere klachten nu wel aandacht aan dit probleem schenken;

Geachte mevrouw en/of meneer,

Gezien het grote aantal reacties kunnen wij helaas niet alle mail
persoonlijk beantwoorden. Daarom ontvangt u deze automatische reply.

Wij lezen uw e-mail aandachtig en als wij aanleiding zien om uw klacht of nominatie voor de douche in behandeling te nemen, zullen wij contact met u opnemen.
Alle e-mails worden gearchiveerd en bewaard voor het geval we in de toekomst aandacht zullen besteden aan het onderwerp.

U kunt de informatie uit de
uitzendingen nalezen op onze website
www.trosradar.nl. Hier kunt u ook alle eerder uitgezonden Radar onderwerpen terug kijken. Op ons forum kunt u een oproep plaatsen over een bepaald bedrijf of bepaalde dienst. U kunt ook mee discussiëren met andere kijkers.
Tevens kunt u hier telefoonnummers vinden van verschillende organisaties die behulpzaam kunnen zijn bij het oplossen van uw probleem.

Voorbeeldbrieven

Recht op garantie? Een aankoop ontbinden? Een tweedehandsauto met mankementen? Het valt niet altijd mee om uw recht te halen.
Gelukkig kunt u gebruik maken van onze voorbeeldbrieven. Deze zijn speciaal geschreven om als basis te dienen voor correspondentie met onwillige instanties en ondernemers.

Zoek de brief die aansluit bij uw probleem en vul uw eigen gegevens in. Vervolgens kunt u de brief opslaan en uitprinten. De voorbeeldbrieven gaan over garantie, koop op afstand, colportage, dwaling, abonnementen, verzekeringen en incassokosten. U vindt deze brieven op onze website www.trosradar.nl onder het kopje Radar Helpt.

Met vriendelijke groet,

Redactie TROS Radar

CONSUWIJZER
Voor praktisch advies over uw rechten als consument.

ConsuWijzer
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
(T) 088 0707070
www.consuwijzer.nl

STICHTING DE OMBUDSMAN
Hier kunt u als consument terecht voor juridisch advies.

Postbus 1700
1200 BS Hilversum
(T) 0900 6722 722 (€ 0,30 p/m) Tijdens werkdagen van 10.00 –13.30 uur.
www.stichtingdeombudsman.nl

CONSUMENTENBOND
Voor advies moet men lid zijn van de consumentenbond.

Postbus 1000
2500 BA Den Haag
(T) 070 4454545
www.consumentenbond.nl

NATIONALE OMBUDSMAN
Voor klachten over rijksoverheid, provincies en gemeenten, politie, waterschappen,
IBG, universiteiten, etc.

Postbus 93122
2509 AC Den Haag
(T) 0800 3355555
(T) 070 3563563 (zakelijk)
www.ombudsman.nl

JURIDISCH LOKET
Hier kunt u als consument terecht voor gratis juridisch advies.

(T) 0900 8020 (€ 0,10 p/m)
www.juridischloket.nl

STICHTING GESCHILLENCOMMISSIE CONSUMENTENZAKEN
Voor klachten over verschillende branches zoals: banken, reizen, telecommunicatie, parket etc.

Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG
(T) 070-3105310
www.geschillencommissie.nl

Voor een compleet overzicht van alle instellingen of instanties zie: www.trosradar.n
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten