Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2009, 18:59
Pieter099's schermafbeelding
Pieter099 Pieter099 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 augustus 2009
Locatie: Rolde, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
Berichten: 8
Angry Geen internet wrt320n

Hallo,

Ik heb nou 3 weken ziggo alles in 1 plus maar sinds de laastste dagen valt het internet via de router (wrt320N) steeds weg, ik heb dan beperkte verbindingsmogelijkheden. Via diagnose en herstel werkt het soms weer, maar vaak moet ik de modem&router resetten en soms zelfs meedere keren.

Als ik mijn computer zonder de router (wrt320N) verbind aan de modem heb ik nergens last van.

Dit probleem is zowel gedraad als draadloos. Ik heb 2 laptops (draadloos) en 3 gedrade computers.

Situatie met router:



Zonder router: (met dus wel Internet)


Wie kan mij helpen??

Pieter
  #2  
Oud 21 september 2009, 19:16
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Locatie: Tilburg / Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Berichten: 1.836
Standaard

Het modem resetten voordat je de router erop aansluit,

of je cloned het mac-adress van de pc die, drect aan het modem een voortreffelijke verbinding heeft, naar de router.

Kijk ook eens naar een firmware update voor je router.

Succes
__________________
Soms zit het mee en soms zit het..... http://allestoringen.nl/top10/
  #3  
Oud 21 september 2009, 21:29
Pieter099's schermafbeelding
Pieter099 Pieter099 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 augustus 2009
Locatie: Rolde, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
Berichten: 8
Standaard

De modem resetten en als de lampjes branden ook de router weer aan de spanning heb ik gedaan. Meedere malen zelfs.

Hoe moet ik het MAC-adres klonen, alle pc's hebben fantastische verbinding direct aan het modem maar zodra de router erbij tussen komt krijg ik soms om de 10 min maar soms duurt het ook wel 2 uur maar dan krijg ik toch weer verbinding met beperkte verbindingsmogelijkheden.

Ik moet er nog bij zeggen dat, omdat ik veel dowload en de max snelheid van 20 mb wil blijven halen elke nacht door een tijdklok de modem en router even van het stroom af te halen. Ik had telkens als de modem een paar dagen aan was dat de verbindings langzamer werd, zo'n knakker van de helpdesk zei dat dat kwam vanwege het vele downloaden dan kwam het geheugen van de modem vol ofzo, de router gaat eerst van de stroom en gaat als laatste weer op het stroom snachts.
  #4  
Oud 21 september 2009, 22:51
pletter's schermafbeelding
pletter pletter is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 6 oktober 2008
Locatie: schagen multikabel
Ziggo Internet: A1O extra Ubee
DTV: geen
Berichten: 605
Standaard

heb even vergeleken met mijn router ipconfig/all

bij mij staat dhcp ingeshakeld op >>>>nee

kan je proberen

peter
  #5  
Oud 21 september 2009, 22:57
Pieter099's schermafbeelding
Pieter099 Pieter099 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 augustus 2009
Locatie: Rolde, Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pletter Bekijk bericht
heb even vergeleken met mijn router ipconfig/all

bij mij staat dhcp ingeshakeld op >>>>nee

kan je proberen

peter
Heb je WRT320N??
  #6  
Oud 23 september 2009, 12:19
FRanatic's schermafbeelding
FRanatic FRanatic is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 18 maart 2009
Locatie: Roosendaal / @Home
Ziggo Internet: Ai1+ / Cisco EPC3212 / WRT320N
DTV: IRHD-5000C
Berichten: 112
Standaard

Ik heb ook een wrt320 en bij mij werkt alles prima.
Het klonen van je pc-mac zou niet nodig moeten zijn.

Geef de router eens een harde reset (reset knop 30sec indrukken met stroom erop. Daarna stroom eraf en er weer op)
En in deze toestand nogmaal stroom van je modem af en na 30sec er weer op en laat deze volledig online komen.

Daarna verbindt je de vers geresette router met je modem.

Controleer ook eens welke firmware er op de router staat.
  #7  
Oud 23 september 2009, 13:24
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Hey,

Grappige is, ik heb sinds gisteren hetzelfde. De modem een reset gegeven en nu werkt het weer....
  #8  
Oud 27 september 2009, 01:27
bjorn1976's schermafbeelding
bjorn1976 bjorn1976 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Locatie: Tilburg
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Sony 46hx750
Berichten: 54
Standaard

Hier hetzelfde met de WRT320N om de 15 minuten wlan weg.
Heeft iemand all een oplossing? iets met de lease tijd te maken?
  #9  
Oud 27 september 2009, 05:52
Dutchman01's schermafbeelding
Dutchman01 Dutchman01 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Oud Multikabel gebied
Ziggo Internet: Connect Max - Technicolor TC7210 / Asus Router
DTV: CI+ in TV
Berichten: 208
Standaard

Hier zo nog een gebruiker met op 3 adressen 3x WRT320N's

2 stuks geflasht met DD-WRT firmware er op en 1 met de laatste firmware linksys.

Geen van de 3 vertoont een probleem alles werkt prima.
  #10  
Oud 27 september 2009, 11:12
bjorn1976's schermafbeelding
bjorn1976 bjorn1976 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 mei 2009
Locatie: Tilburg
Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
DTV: Sony 46hx750
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchman01 Bekijk bericht
Hier zo nog een gebruiker met op 3 adressen 3x WRT320N's

2 stuks geflasht met DD-WRT firmware er op en 1 met de laatste firmware linksys.

Geen van de 3 vertoont een probleem alles werkt prima.
Ok, maar jij hebt Alles-In-1-plus, dus nog geen docsis 3 modem, docsis 3 modems slaan compleet vast na 15 minuten met wrt320n routers
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl