Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 oktober 2009, 19:48
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Ik snap trouwens niet waarom de TXT subs verdwenen zijn bij BBC prime?
Deze werkten altijd prima.

Maar goed, liever geen subs dan hardcoded subs.
Ik snap het wel
BBC Prime biedt (helaas) geen teletext meer aan, wat er niet is kunnen we ook niet doorgeven. We hebben wel een verzoek uitstaan richting de BBC om dit alsnog weer te gaan doen.

M.b.t. die hardcoded subs, voorzover ik weet staat die niet op de planning, maar breng ze (BBC) niet op ideeen.
Oud 27 oktober 2009, 19:56
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Hardcoded subs toevoegen kan lokaal gedaan worden door Ziggo zelf, (hercoderen dus).
Dit wordt momenteel ook al bij TV5 gedaan, echter wel met wat storingen/haperingen.
Ja dat begrijp ik, en dat is nu juist wat ik niet wil. Ik vind het bij TV5 ook bijzonder storend.
Citaat:
Natuurlijk is de Siemens gecertificeerd.
Dat dacht ik al. Dan wordt het hoog tijd dat een correct werkende DVB ondertiteling deel gaat uitmaken van de certificatie eisen.
Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom de TXT subs verdwenen zijn bij BBC prime?
Deze werkten altijd prima.

Maar goed, liever geen subs dan hardcoded subs.
De BBC is teletekst aan het afbouwen, ondanks het feit dat daar (ook in de UK) niemand echt blij mee is. M.i. een verkeerde beleidsbeslissing.
Oud 27 oktober 2009, 20:32
Vrijevogels's schermafbeelding
Vrijevogels Vrijevogels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Play Max, volop bellen, Ubee modem
DTV: Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Ik snap het wel
BBC Prime biedt (helaas) geen teletext meer aan, wat er niet is kunnen we ook niet doorgeven. We hebben wel een verzoek uitstaan richting de BBC om dit alsnog weer te gaan doen.

M.b.t. die hardcoded subs, voorzover ik weet staat die niet op de planning, maar breng ze (BBC) niet op ideeen.
Gaan/zouden jullie dan ook een verzoek willen doen aan TV5 om wat aan de belabberde ondertiteling te doen, anders kan die er beter af, de txt subs zijn nu veel beter, maar niet bruikbaar om dat ze niet volledig over de hardcore subs vallen.
Oud 28 oktober 2009, 10:12

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijevogels Bekijk bericht
Gaan/zouden jullie dan ook een verzoek willen doen aan TV5 om wat aan de belabberde ondertiteling te doen, anders kan die er beter af, de txt subs zijn nu veel beter, maar niet bruikbaar om dat ze niet volledig over de hardcore subs vallen.

M.b.t. de vaste ondertiteling op TV5. TV5 is bezig om wat te doen aan het soms missen van regels en ook aan het lettertype. Weet niet wat de status hiervan is. Verwacht niet dat TV5 de vaste ondertiteling weer laat vervallen.

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 28 oktober 2009 om 13:20
Oud 28 oktober 2009, 11:43
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
M.b.t. de vaste ondertiteling op TV5. TV5 is bezig om wat te doen aan het soms missen van regels en ook aan het lettertype. Weet niet wat de status hiervan is. Verwacht niet dat TV5 de vaste ondertiteling in het weer laat vervallen.
Maar het is toch Ziggo zelf die de vaste ondertitels toevoegd bij het TV5 signaal?
Ik weet niet welke signaalbron ze daarvoor gebruiken, het orginele, goed werkende, TXT SUB signaal?

Maar zolang het toch niet goed werkt heeft het toevoegen van vaste SUBS toch ook niet veel nut.
Het roept zo alleen maar veel ergenis op.
Oud 28 oktober 2009, 13:12

Standaard Offtopic: TV5 ondertitels

Citaat:
Maar het is toch Ziggo zelf die de vaste ondertitels toevoegd bij het TV5 signaal?
Ik weet niet welke signaalbron ze daarvoor gebruiken, het orginele, goed werkende, TXT SUB signaal?

Maar zolang het toch niet goed werkt heeft het toevoegen van vaste SUBS toch ook niet veel nut.
Het roept zo alleen maar veel ergenis op.
Apparatuur is van TV5 niet van onszelf, men gebruikt de dvb subs die men dan mee encodeerd met het video. We her encoderen zelf geen zenders (m.u.v info/etalagekanaal dit ivm de ticker die in beeld verschijnt).

Voorheen toen TV5 nog analoog op de kabel zat werd er wel door "Ziggo" d.m.v. "ondertitel appartuur" de TXT ondertitels op het beeld gezet. Situatie is nu dus iets anders.

Zie ook mijn eerdere reactie op je vraag:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...1&postcount=19

Laatst gewijzigd door TVdigitaal; 28 oktober 2009 om 13:20
Oud 28 oktober 2009, 13:37
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Apparatuur is van TV5 niet van onszelf, men gebruikt de dvb subs die men dan mee encodeerd met het video. We her encoderen zelf geen zenders (m.u.v info/etalagekanaal dit ivm de ticker die in beeld verschijnt).
Het is voor de klanten toch niet relevant of die apparatuur nu van Ziggo is of bij Ziggo staat maar eigendom is van de zender? Waar het omgaat is dat digitale TV mogelijkheden biedt om de klant zelf te laten bepalen of die behoefte heeft aan wel of niet ondertiteling of een andere audio stream. Door die zaken centraal al te bepalen voordat het bij de ontvanger van de klant terecht komt wordt die vrijheid de klanten ontnomen. Misschien dat er dan weer een feature in de ontvangers gemaakt kan worden waarbij de ondertitelingsarea kan worden afgedekt als de klanten geen ondertiteling willen zien zoals dat er vroeger ook was met een speciale teletext pagina. Duct tape gebruiken voor dat doel is namelijk zo'n gedoe.
Oud 11 november 2009, 20:54
briadan's schermafbeelding
briadan briadan is offline
Junior Member

Standaard

Bij mij is er helemaal geen ondertiteling bij BBC-prime / BBC-entertainment. Ik kan er ook niet voor kiezen.
Hoe kan dit? Bij geen enkele soap.
Oud 11 november 2009, 21:26
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door briadan Bekijk bericht
Bij mij is er helemaal geen ondertiteling bij BBC-prime / BBC-entertainment. Ik kan er ook niet voor kiezen.
Hoe kan dit? Bij geen enkele soap.
Waarschijnlijk heeft je decoder dan geen ondersteuning voor DVB-ondertiteling.
Mijn Siemens PVR geeft dat ook niet en aangezien er geen TeleText meer wordt meegezonden bij BBC entertainment is er dus ook geen TeleText-ondertiteling meer.

Citaat:
Oud 11 november 2009, 21:43
someone's schermafbeelding
someone someone is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: 2x CI+, Cisco 8485
Standaard

Citaat:

Voorheen toen TV5 nog analoog op de kabel zat werd er wel door "Ziggo" d.m.v. "ondertitel appartuur" de TXT ondertitels op het beeld gezet. Situatie is nu dus iets anders.

Zie ook mijn eerdere reactie op je vraag:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...1&postcount=19
Hier in het Cogas gebied is er analoog niet standaard ondertiteling (je kan het wel aanzetten via teletekst) op TV5. Digitaal zit er wel vaste ondertiteling op TV5. Het lijkt me dan toch dat Ziggo dit doet, lijkt me sterk dat TV5 voor nederland meerdere versies heeft.

Laatst gewijzigd door someone; 11 november 2009 om 21:51
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten